2 vragen.....

Hoi meiden,

Ik heb twee vraagjes...

1 Myrthe drinkt voor haar doen heel goed (zo'n 500 á 600 ml per dag en dan nog pap 200ml) maar heeft bijna geen plasluiers omdat ze zoveel zweet met dit weer. Herkennen jullie dit?

2. Door het zweten heeft Myrthe nu 2 smetplekjes onder haar oksels. Verder nergens. De ene is al helemaal dik van het vocht eronder. Zo zielig.
Ik smeersudo-creme en Bepathen, maar het helpt niet. Herkent iemand dit en wat helpt wel. Ik vind het zo zielig.
Ik hou al rekening mee dat haar kleding niet strak zit bij haar oksels....

Liefs Reneke

Hoi,

Jesse drinkt ook wel veel. Ik denk wel 750ml op een dag en dan nog pap (150). Maar heeft wel flinke plasluiers.

Het tweede herken ik ook. Hier helpt bepanthen ook niets. Maar gewoon rond laten lopen zonder shirt en heel goed afdrogen. En toen was het over. Ik heb hem toen ook niet elke dag in bad gedaan maar gauw even afgespoeld in de douche. Ook in bed gewoon in de luier laten slapen en dan een heel dun slaapzakje van katoen.

Verder kan ik je niet helpen. Hoop dat het gauw over is, want het inderdaad zo zielig, vond ik ook.

Ja, Brenda drinkt niet eens heel veel, en is verkouden met koorts erbij geweest, dus ze dronk nog minder en 's morgens zat haar luier altijd barstens vol en nu was het heel weinig. Zelfs na haar middagslaapje was hij nog zonder plasjes !
Ik probeer wel steeds drinken te geven, maar ja, kan haar moeilijk dwingen. Ze is wel gek op fruit, dus geef ik daar meer van, zit tenslotte ook vocht in.

Die smetplekjes zou ik insmeren met "miconazol" creme, gewoon verkrijgbaar bij apotheek/drogist/kruidvat, word bij schimmelinfectie's gebruikt, gebruikte ik bij Brenda vaak in die plooien bij haar beentjes of nek, geweldig spul, dan is het zo over.

Groetjes Bianca

Ik herken het tweede probleem niet, maar wel het eerste. Maar dan van een tijdje terug. Wij waren in Curacao en daar is het natuurlijk heel heet. Zarah dronk al meer dan gemiddeld, maar had weinig plasluiers. Ik dacht dat dat gewoon hoorde, want ze zweette veel. Maar we moesten op een gegeven moment langs een huisarts, omdat ze oorontsteking had. Toen heb ik meteen gevraagd naar die droge luiers. En hij zei dat ook al zweet een kind veel, hij/zij toch volle luiers moet hebben. Dus ik moest haar nog meer te drinken geven. Dat heb ik gedaan, wat niet altijd even makkelijk was. Maar gewoon regelmatig kleine slokjes erbij gegeven, en uiteindelijk kreeg ze weer volle luiers, ondanks het vele zweten.

Succes!

Hey!

Ik denk dat Nina alleen al aan melk minstens 500 ml binnen krijgt.... ( 3 x p.d een beker) en dan nog wat ze erbij drinkt aan sapjes...Dus ik denk dat ze wel meer als een litertje binnen krijgt hoor. En haar luiers zitten goed vol, hihihi!
( Hiermee suggereer ik absoluut NIET dat je te weinig geeft hoor!!!! Even voor de duidelijkheid!) Misschien een idee om gewoon een flesje met water of sap op tafel te zetten, als ze dorst heeft pakt ze wel hoor, en anders heeft ze misschien niet zoveel nodig als die zuiplap van mij...

En Nina heeft als baby wel wat smetplekjes gehad, nu gelukkig niet meer. Hier hielp de sudo prima overigens. wat ik bij Nina nog wel eens doe als het zo warm is: ik heb een paar leuke kleurrijke rompers met korte mouwen gehaald en die draagt ze dan gewoon op een spijkerbroekje of rokje. juist om die zweet plekken een beetje op te vangen of te verdelen. Droog houden ( of zo droog mogelijk) is volgens mij de beste oplossing.

Liefs, marieke

Hey!

Ik denk dat Nina alleen al aan melk minstens 500 ml binnen krijgt.... ( 3 x p.d een beker) en dan nog wat ze erbij drinkt aan sapjes...Dus ik denk dat ze wel meer als een litertje binnen krijgt hoor. En haar luiers zitten goed vol, hihihi!
( Hiermee suggereer ik absoluut NIET dat je te weinig geeft hoor!!!! Even voor de duidelijkheid!) Misschien een idee om gewoon een flesje met water of sap op tafel te zetten, als ze dorst heeft pakt ze wel hoor, en anders heeft ze misschien niet zoveel nodig als die zuiplap van mij...

En Nina heeft als baby wel wat smetplekjes gehad, nu gelukkig niet meer. Hier hielp de sudo prima overigens. wat ik bij Nina nog wel eens doe als het zo warm is: ik heb een paar leuke kleurrijke rompers met korte mouwen gehaald en die draagt ze dan gewoon op een spijkerbroekje of rokje. juist om die zweet plekken een beetje op te vangen of te verdelen. Droog houden ( of zo droog mogelijk) is volgens mij de beste oplossing.

Liefs, marieke

nathalia drinkt ook heel veel (zeker wel een liter per dag)
maart heeft ook veel plasluiers. moet elk uur wel haar luier verschonen, anders lekt ze door hihihi
zweten doet ze daarin tegen weinig, alleen als ze slaapt.

die smetplekken kan je het beste insmeren met vaseline, blijft lekker vet, en duurt lang voordat het intrekt.
goed vet blijven houden.
nathalia had er soms last van toen ze net was geboren.

succes.

liefs, do

Terug
Bovenaan