2 weken oud en ik weet het niet meer

hallo,
mijn zoontje is 2 weken oud en een snelle drinker. Hij krijgt nutrilon standaard. Hij drinkt in nog geen 5 minuten zijn flesje leeg van 100 ml. Hij krijgt 6 flessen op een dag en de laatste voeding krijgt hij 110 ml. Hij wil alleen maar meer. fopspenen helpen niet.
Het is echt heel zielig want je ziet dat hij soms nog meer wil maar niet mag.
Wat kan ik hieraan doen? wie heeft er tips.
Kan je een voeding iets dikker makenofzo?
groetjes sacha

Volgens mij is er voeding voor hongerige baby's, ik weet alleen niet
hoe die heet. Je zou het eens even na kunnen vragen. Als het je vandaag
al teveel wordt, zou ik de dienstdoende apotheek bellen en navragen.
Die hebben altijd voeding in huis volgens mij.

Groetjes,

Miriam

Hoi hoi,

Om voeding dikker te maken gebruik je johannesbroodpitmeel (nutriton) maar volgens mij zou je inderdaad de voeding voor hongerige baby's moeten proberen (heet dat niet Forte?). Heb je wel de goede speen op je flessen? (1 klein gaatje). Nou ik hoop dat het beter en dus relaxter gaat..

Succes.
Groetjes,
Wendy mv Donna 3 jaar en Mika 9,5 maand

Hoi sascha,

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn dochter.
Toen ze 2 maanden was ben ik overgestapt van de nutrilon standaard, naar de nutrilon Forte voor hongerige baby's.
Ik gebruikte voor haar de Avent flessen met speentje 1.
Succes!!!!

Groetjes,
Marjolein

Ik hoorde dat je niet te vroeg mag gaan beginnen met voeding voor hongerige baby's... Hetzelfde geldt voor de nutriton... Onze Jur is ook een klein hongerlapje!
Ik draai de speen goed strak op de fles. Dan moet hij beter zijn best doen. Als ze zo'n 15 a 20 min . over een fles doen zijn ze voldaan. Dan is de zuigbehoefte ook zo goed als over.
Dit hoorde ik van het cb.

Groetjes Debbie

Als ie met 5 minuten een fles leegheeft dan ligt dat denk ik niet aan de voeding maar aan de fles/speen die je gebruikt... Neem bijv een aventflesje met speentje 1... als de voeding 15 a 20 minuten duurt is het goed en zal ie meer voldaan zijn...

liefs Bats

Hoi Sacha,

Ik zou zeker eens de Nutrilon proberen voor hongerige baby's en op zoek gaan naar een kleinere speen want ze behoren er min. 10 min. over te doen als ze nog zo klein zijn.

Succes, groetjes F.

Hoi Sacha,

Wat een bekend verhaal!   Milan dronk zijn flesjes ook altijd zo snel leeg. Meestal kwam het er ook weer uit overigens want doordat ie te snel dronk kreeg hij teveel lucht binnen.

ik ben van de avent flesjes afgestapt en heb difrax flesjes gekocht ( tegen de lucht.) Als ik daar een dental speen op deed dan deed hij omgveer 15 minuten over zijn fles.dat vond ik acceptabel.  

Later bleek dat het eten inderdaad niet voldoende vulde, en ben ik oojk op nutrilonforte over gestapt.  Maar ik zou eerst proberen te zorgen dat hij ongeveer een kwartier over een flesje doet, anders zou hij inderdaad nog te veel zuigbehoefte hebben ookal is zijn buikje vol.

Vraagt je kindje ook om de 2,5 uur weer om nieuw eten? Dat is nl een teken dat ie honger heeft,...

Ik hoop dat je er wat aan hebt,.. Veel succes!

Terug
Bovenaan