2 weken oud en ik weet het niet meer

hoi
mijn dochter dronk ook veel te snel en ik had toen van die simple flessen(goedkoope)
nu heeft ze avent met  en dat ging goed ik  heb toen een 3 standen speen gehaald maar  dat ging weer te snel.En ik doe er een extra schepje in,maar je moet   het  wel in de gaten houden dat  de kleine geen kramp krijgt of verstoppingen.En anders moet je gewoon de cb  even bellen.

groetjes bauwina en janine

Wij hadden precies hetzelfde probleem. Op een gegeven moment alleen nog maar plassen en niet meer poepen. Voeding voor hongerige babies gekocht en voor elkaar was het. Gewoon doen hoor scheelt een hoop stres.

succes Groetjes Renate

Hoi hoi!

Een extra schepje voeding in de fles zoals iemand hierboven suggereert moet je absoluut niet doen! Je kindje kan daar echt problemen met nieren en ontlasting van krijgen!
Het is inderdaad het beste om eerst te proberen een andere fles of een speentje met een kleiner gaatje te gebruiken. ALs je kindje wat langer over de fles doet zal hij ook verzadigder zijn.
Pas als dat ook niet helpt zou je eventueel aan voeding voor hongerige baby's kunnen gaan denken.
Wat ik me trouwens afvraag is waarom jouw kindje niet méér mag drinken. Tussen de 0 en 4 weken  mag je  6 tot 8 flesjes van 80 tot 120 ml geven! Jij geeft 6 van 100.. dat is in principe prima.. maar je mag ook best vaker een flesje geven of iets meer in de fles! (en zelfs vaker èn meer in de fles dus!)

Maargoed.. kijk eerst of je iets aan het snelle drinken kunt veranderen door een andere fles en/of speen te gebruiken, en als je kindje daardoor nog steeds niet tevreden is kun je best gewoon wat  wat meer voeding  geven hoor!
Pas als dat óók niet helpt kun je een andere voeding proberen.

Groetjes, May
(CB-verpleegkundige en mama van Lucas)

Bedankt voor alle tips. Ik zit inmiddels op de 15 min per fles. Ik haal de fles er tussendoor uit voor een boertje. Dit helpt wel.
Vandaag kwam de wijkverpleegkundige en die vertelde me dat ik best een keer een fles extra mag geven. Dus als hij echt honger heeft mag het. Gelukkig hoef ik me daar niet meer druk om te maken.

Verder gaat het prima met Patrick.
groetjes sacha

mijn zoontje drinkt al vanaf de geboorte meer dan normaal.
hij is nu 8 weken en drinkt nu 5 flessen van 180
hij is wel 65cm en weegt 5700 gram,dus het is een grote baby(aangezien wij ook groot zijn)
hij is niets te dik!!

hij heeft het gewoon nodig,ze hebben mij altijd gezegt...als hij meer vraagt gewoon geven,een baby laten huilen heeft ook geen zin,dan is hij al moe van het huilen voordat hj het flezje krijgt en dan krijgt hij die niet meer op.

ik geef s'morgens om 7 uur de fles
dan 10 uur
dan 14 uur
dan 18 uur
en dan 21 uur en dan slaapt hij door tot weer 7 uur...lekker he!

je moet wel een beetje een schema maken zodat je weet dat je niet bij ieder huiltje voeding moet geven.
wat ook helpt is..als hij tussendoor veel huilt..wat sina baby op een tut en tutteren maar..daar zijn ze lang mee zoet

nou succes
xxxx

ow ja en mijn zoontje is trouwens ook heel erg gulzig
hij heeft de fles van 180 na 10 min leeg,en idd tussendoor even laten boeren,verder hebben wij een S speen en dat is de kleinste.

als hij daarna nog behoefte heeft om te zuigen geef ik hem de speen met sina baby en dan tuft hij die na 5 min uit en dan is het goed en kan hij weer 4 uur er tegen aan.

misschien een tip

xxxx

Wat vreselijk vervelend voor je.
Mijn zoontje had een beetje hetzelfde probleem. En ik heb veel uitgeprobeerd maar niet alles was even handig. Hij had namelijk ook veel last van moeizame ontlasting dus de voeding verdikken om hem langzamer te laten drinken wou niet. Ik heb uiteindelijk twee dingen gedaan. Ik ben overestapt op Similac voeding, daar bleek hij al binnen 2 dagen minder krampjes en betere ontlasting van te krijgen. En ik heb een antilek speen gekocht van bibi. Op deze speen moeten ze echt hard zuigen om wat binnen te krijgen omdat hij afsluit als ze dat niet doen. Bij de eerste keer voedden werd mijn zoontje zelfs boos omdat het hem niet snel genoeg ging. Eerst dronk hij binnen 10 min de fles leeg en nu drinkt hij min 20 min. Let er bij deze speen wel op dat hij niet alleen de top vastpakt maar ook een stukje van de dikke hals. Pakken ze het topje vast dan werkt het niet en drinken ze nog snel. Ik hoef door deze oplossing niet te verdikken, geen dure speciale hongerige baby voeding te kopen. Want nu hij zo lang doet over het drinken maakt hij zichzelf goed moe en slaapt dan lekker in. Vaak zijn baby ´s die zo vaak willen drinken alleen maar zo omdat ze veel zuigbehoefte hebben. Een speentje na het voedden hielp ook al een beetje.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Laat het me even weten wat er voor jou werkt. Ben daar namelijk wel benieuwd naar
Groetjes Laura

Mijn zoontje is nu acht weken oud en hij heeft ook regelmatig last van krampjes. Het consultatiebureau adviseerde mij om 20 ml extra water door de voeding te doen en structureel cinababy te geven. De krampjes zijn nog niet over, maar hij heeft er wel veel minder last van en heeft iedere dag ontlasting in zijn luier. Succes ermee.

Terug
Bovenaan