2 weken vroeger dan eigen berekening

<p>Hoi!</p><p>Na 2 miskramen deed ik 2 weken geleden eindelijk weer een positieve test, 4 dagen nadat mijn NOD was. Vandaag hadden we onze eerste echo bij de verloskundige, na mijn berekening zou ik nu 6 weken en 4 dagen zwanger moeten zijn. Maar volgens de echo ben ik nu zo'n 4 weken zwanger. Je begrijpt dat dit natuurlijk ontzettend onzeker is.. Over 2 weken mag ik terugkomen voor nog een echo. Zijn er vrouwen die dit ook hebben meegemaakt? Hoe kom ik die 2 weken door? </p><p> </p><p>Groetjes, </p><p> </p>

Heb je niet toevallig vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie gerekend? Je echte zwangerschap begint pas 2 weken later als de bevruchting plaats vind.

Ik heb inderdaad berekend vanaf de eerste dag van m'n laatste menstruatie. Heb ik zelf verkeerd berekend? Dan zou het dus moeten kloppen.. 

Ik ga momenteel door precies hetzelfde. 
Op 11 mei positief, 4 dagen na NOD uitgaande van een cyclus van 28 dagen. Heb wat bloedverlies gehad en ivm een eerdere heftige miskraam dus een vroege echo. Ik dacht met 6 weken, maar er was nog niet echt een vruchtje te zien. Een week later een vruchtje met een traag kloppend hartje. Drie dagen laten bij de gynaecoloog ongeveer hetzelfde beeld. Maandag weer terug, maar ze geven me weinig hoop. Het vruchtje moet dan echt goed gegroeid zijn. Was maandag 5,5 week terwijl ik echt de 7,5 wel zou moeten halen volgens mijn berekening. Ik heb wel een late eisprong, maar dat kan het verschil niet verklaren. Ik ga uit van een miskraam, maar merk dat ik soms ergens nog wat hoop heb. 
Ik wens je heel veel sterkte de komende twee weken, ik vind het wachten en de onzekerheid het zwaarst. Wil heel graag weten waar ik aan toe ben. Ik zal je op de hoogte houden van mijn verdere verloop

Inderdaad het soort gelijke verhaal.. Ik ben nu zelf alleen maar aan het rekenen van hoe kan er zoveel verschil in zitten.. Als ik bereken volgens mijn ovulatie zou het kunnen kloppen, maar bij mijn weten krijg je daar toch '2 weken gratis' bij.. 
Dan zou ik toch ook 2 weken later bevrucht moeten zijn, dat kan bijna niet want dat zou dan op de dag van m'n positieve zwangerschapstest zijn.. vreemd allemaal! 
Thanks voor je verhaal, jij ook heel veel sterkte met afwachten. Ik hou je op de hoogte 

Groetjes

Hey meiden 
Verschrikkelijk die onzekerheid!
Ik heb 2 maanden geleden hetzelfde meegemaakt, helaas is het niet goed afgelopen. Ik kwam voor intake bij de vk en moest ruim 7,5 week zijn maar het vruchtje liep 2 weken achter. Ik wist meteen dat het niet goed zat omdat ik niet verkeer kon hebben gerekend. Je moet altijd uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Uiteindelijk heb ik nog 2 afspraken gehad bij vk en gyn maar helaas veranderde er weinig. Op 12 april na 10 weken heb ik een curettage gehad.
Inmiddels ben ik weer 6 weken zwanger, meteen erachteraan dus.
Heel veel sterkte! En ik hoop dat het bij jullie goed afloopt!

Wat een heftig verhaal zeg! Maar fijn dat je zo snel al weer zwanger bent. 

Het enige wat ik nu kan doen is in onzekerheid afwachten, gelukkig voel ik me wel zwanger dus dat is enigsinds zolang een bevestiging. Keep on going.. 

Ik zou in ieder geval bellen of je al na een week terug kan komen want 2 weken wachten is niet te doen. Ze kunnen dan in ieder geval verandering zien en misschien al een beginnend vruchtje.  Omdat ik hiervoor een ma heb gehad mocht ik al vroeg komen, dat was afgelopen dinsdag met 5 weken en 5 dagen. Ze zagen toen de vruchtzak en al een heel klein vruchtje met beginnende hartactiviteit. Dus bij jou moeten ze zeker ook wat kunnen zien, in ieder geval of het gegroeid is.

Terug
Bovenaan