2 x curettage

Ik ben n.a.v. een missed abortion op 22 mei gecuretteerd. Afgelopen vrijdag moest ik op controle en toen bleek dat de baarmoeder nog niet geheel leeg was. Ik moet nu medicijnen nemen om de baarmoeder te laten krimpen en op 16-6 weer op controle. Als het dan nog niet goed is word ik diezelfde dag weer gecuretteerd. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Is dat "normaal" of heb ik gewoon dubbel pech?

hoi astrid,
Ik ben op 23 april gecurreteerd na een miskraam(ik was 9 weken zwanger)maar ik bleef maar vloeien. Dus ik ben op 12 mei weer terug gegaan naar het ziekenhuis en mijn arts vond het nodig om een echo te maken daar kwam uit dat er nog resten in zaten van mijn zwangerschap en dat mijn baarmoeder nog niet gekrompen was. Toen heeft mijn arts besloten dat ik nog een keer gecureteerd moest worden.28 mei was het weer zover. Daar kwamen ze
erachter dat mijn baarmoeder een andere vorm heeft en dat daardoor resten waren achergebleven er zat ook nog een vleesboom in mijn baarmoeder en die hebben ze er ook uitgehaald. afgelopen woensdag moest ik voor controle naar het ziekenhuis en alles is goed en leeg!
Ik mag nu weer proberen om zwanger te worden!! Ik wens je heel veel sterkte
diane

Hoi Diana, dank voor je reactie. Fijn dat alles weer goed is en dat je weer zwanger mag raken. Ben vanmorgen op controle geweest. Baarmoeder was nog niet helemaal leeg maar arts vond het niet nodig om weer te curreteren. Moet nu wachten tot ik ongesteld word en dan weer op controle komen. Ik had me vooraf niet gerealiseerd dat een misgelopen zwangerschap zo'n nasleep zou hebben. Groetjes, Astid

Hoi astrid,
Ik had ook niet gedacht dat het zo'n nasleep zou hebben. Ik mag nu weer zwanger worden en daarmee kan je zo'n beetje het hoofdstuk afsluiten. Af en toe heb ik nog wel dipje hoor ( het was immers hartstikke gewenst)(heb vorig jaar juni een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Voelde jij je ook zo leeg na de curetage?
groetjes diane

Hoi Diane,

Ik was eigenlijk wel blij na de curretage want dat was het begin van nieuwe kansen. Ik wist ook al vanaf eind april dat het vruchtje niet goed was. Heb toen nog afgewacht tot het vanzelf af zou komen. Daardoor heb ik blijkbaar heel goed afscheid kunnen nemen en dingen kunnen verwerken. Ik zou nu wel heel graag weer snel zwanger worden maar dat is natuurlijk maar weer afwachten. Merk wel dat ik soms nog heel emotioneel reageer, gisteren kreeg ik bijvoorbeeld van een vriendin een geluksoogje uit Turkije om bij me te dragen. Dan kun je me opvegen!
Zal er allemaal wel bij horen. Ik hoop voor jou ook dat je snel weer zwanger wordt en dat je het allemaal een plaats kunt geven. Vooral omdat je nu al 2 x een rot ervaring hebt gehad.
Wat me wel opvalt in dit forum is dat er heel veel gepraat wordt over verdriet en dat bijna niemand ook schrijft dat een miskraam niet voor niets gebeurd. Afgezien van de emotionele kant is het natuurlijk toch zo dat er dan iets niet goed is. Dat relativeringsvermogen heeft mij erg geholpen om mijn verdriet te verwerken.
Sterkte! Astrid

hoi astrid,
Het valt mij ook op dat er veel over verdriet gesproken wordt, maar dat is natuurlijk ook wat de mensen voelen als ze dat hebben meegemaakt! Tuurlijk was er iets niet goed, anders stoot je lichaam het niet af! En dat krijg je ook veel te horen om je heen en ook zeggen ze je bent nog jong!!!! ....????
Ja ik ben nog jong maar dat maakt het verdriet niet minder.
Ik kreeg afgelopen zondag 5 rompertjes en dat zijn momenten dat je nog heel emotioneel kan worden.
Ik moet ook binnenkort bij familie op kraamvisite en daar zie ik zo erg tegenop, ik ben bang voor mijn reactie, straks barst ik in tranen uit.
Ik hoop ook voor jou dat je weer snel zwanger wordt! Misschien brengt dat geluksoogje je wel heel veel geluk!!
sterkte diaan

Hoi Diane,

Maak je aub niet druk over je reactie (die je niet onder controle hebt). Iedereen heeft er begrip voor mocht je moeten huilen, en als ze het niet begrijpen dan is dat nog maar zo. Alleen aan jezelf denken nu en zorgen dat je alles weer op een rijtje krijgt. Je hebt genoeg aan jezelf nu om ook nog eens rekening te houden met wat iedereen denkt. Ben ervan overtuigd dat je kraamvisite heel goed gaat en dat het leuk wordt! Niet teveel over tobbben.
Dikke kus, Astrid

Hoi astrid, heb een paar dagen niet achter de computer gezeten, maar hier ben ik weer. Donderdag ben ik weer voor het eerst ongesteld geworden....nieuwe ronde nieuwe kansen!!!! As dinsdag ga ik op kraamvisite en ik heb er al gesproken en toen vroeg ze ook je ziet er tegen op he? toen zei ik ja want ik weet niet hoe mijn reactie zal zijn.
Ze zei maak je maar niet druk ik haal gewoon een doos tissues en die zet ik naast je neer voor het geval je ze nodig mag hebben. Ik ben nu wel opgelucht! Ik hoor weer van je
groetjes diaan

Terug
Bovenaan