20 jaar en kinderwens, verstandig ?

Hallo allemaal,
nou ik heb mij net ingeschreven, blijkbaar toch wel baat bij dat ik mijn 'ei' kwijt kan ergens..

ik ben dus 20 jaar en een kinderwens, is dat nou heel erg gek ? of te vroeg ?

het is nogal dubbel met alles, geen idee welke opleiding ik verder wil gaan doen dus voor mij lijkt het nu een goed moment en we gaan het ook echt proberen!
vorige week woensdag afspraak gehad bij een verloskundige, een zeer positief gesprek en ook een bloedtest laten doen een dag later om te kijken of mij ijzer waarden goed zijn, geen drager ben van de rodehond en van toxoplasmose.
Morgen bellen voor de uitslag, best spannend!

Ben sinds januari gestopt met de pil en wonderbaarlijk geen tussendoor bloedingen en precies 28 dagen later ongesteld geworden dus nu komt het er echt op aan en we zijn 23ste bij de 'eisprong' als we uit gaan van de 28 dagen..

toch zegt mij gevoel ergens dat ik niet zwanger kan worden.. vreemd toch ?
test elke ochtend mijn temperatuur maar ben op dit moment ook nog is ziek... balen!!

Zijn er nog meer jonge moeders of jonge komende moeders ? of jonge moeders met ervaring ? :)

HELPPP!!

Hier helaas geen jonge moeder, maar wel druk bezig voor ons eerste kindje.

Waarom zou 20 jaar te vroeg zijn? Je voelt zelf het beste aan wat je wilt en wat je aankunt. Iedereen heeft op een ander moment in haar leven het moedergevoel dat op komt en bij jou is dat nu!

En waarom denk je dat je niet zwanger kunt worden? Heb je daar reden toe, omdat er in je familie zwangerscshappen lang op zich laten wachten bijvoorbeeld?

Natuurlijk wil iedereen zo snel mogelijk zwanger worden na gestopt te zijn met de pil of het verwijderen van de spiraal enz. De meeste stellen hebben tot een jaar nodig om zwanger te worden, dus rustig aan. Vooral in het laatste stukje van je topic kom je op mij over alsof je er nu al heel erg mee bezig bent. Dit kan ook averechts werken!

Mijn tip is eigenlijk aan jou om het temperaturen nog even achterwege te laten. Probeer de eerste maanden de natur zijn gang te laten gaan! Als je na een half jaar nog niet zwanger bent, zou ik pas de maniertjes (temp., ovutesten, enz) gaan gebruiken, op z'n vroegst. Ik begon er zelf pas na bijna een jaar mee. Het legt toch een extra druk het zwanger worden.

Succes!

Liefs Daisy

Hai meis,

Ik ben ook geen jonge moeder (nog helemaal geen moeder) maar wel ook druk voor ons eerste kindje....

Ik denk dat het voor iedere vrouw op een ander tijdstip in haar leven komt en soms zijn de omstandigheden er ook niet naar, het leven loopt soms vreemd maar als het voor jullie goed aan voelt en je hart zegt JA dan zou ik er zeker voor gaan!

Wel ben ik van mening dat jullie goed moeten kijken naar jullie privé situatie (daar weet ik natuurlijk niets van) maar als jullie je kindje een goede toekomst kunnen bieden dan zou ik het lekker gaan proberen en wie weet is het jullie al heel snel gegund!!! Laten we het hopen....

Ik ben het wel met Daisy eens dat je echt (zeker in de eerste rondes) moet proberen om er nog niet veel, te veel mee bezig te zijn, dat kan indd avenrechts werken, zou ook nog even wachten met temperaturen, ook omdat je pas net gestopt bent met de pil. Het kan zijn dat dat nog van invloed is op je cyclus maar ook dat is weer bij iedereen anders....

Veel succes meid, en nogmaals: als het goed voelt en jij en je vriend zitten op 1 lijn dan komt het ook helemaal goed en is er genoeg liefde voor jullie toekomstige wondertje! :)

Good luck! Liefs Lynn.

Hallo!
Ik vind 20 helemaal niet jong!!!Je hebt meisjes die zijn 16, dan heb ik wel zoiets van,...denk er goed over na,...maar ja,...als degene er achter staat en er gelukkig van word,...moet ieder voor zich weten, wie zijn wij om daar over te oordelen!
Ik was zelf 21 toen ik voor deeerste keer zwanger werd,..wel heel onverwachts, maar heel erg gewenst!Ik ben nu 32 en heb zelf nu 3 kinderen, en zijn bezig voor de 4de,...wil het nog 1 keertje mee maken!Je hoort sommige vrouwen zeggen, ik ga eerst alles op orde zetten, studie afmaken, 10 jaar samen wonen enzenz en dan pas aan kinderen beginnen,...aar wie zegt dat het zomaar gaat!Het is een gift en sommige mensen denken daar heel makkelijk over!
Nee hoor meis, gewoon ervoor gaan en je bent abbsoluut niet te jong, als jij ervoor bent samen met je vriend/ man,...dan moet je niet twijfelen.Go for it!!!!!Liefs nancy

Hallo!

Ik ben 21 Jaar.
Ik en mijn vriend zijn ook bezig om zwanger te worden.
Ik ben nu ongeveer een half jaar gestopt met de pil.
Wanneer je stopt met de pil is het het lichaam nog wel gewend aan de pil. De cyclus die je de eerste paar keren aan houd kan ook zo zijn, omdat je lichaam dus nog gewend is aan de pil.
Zoals hierboven al is beschreven, geef het de tijd.
Het is niet zo dat je de éne maand stopt met de pil en de andere maand gelijk zwanger bent. (op uitzonderingen na).

Ik vind 20 jaar niet te vroeg, als jij en je vriend 100 procent achter deze keuze staan. Je relatie stabiel genoeg is en je het kind een goede toekomst kan bieden.

Succes!

Liefs, Sunshinee

hoihoi! ik ben een redelijk jonge moeder, kreeg mijn eerste toen ik 23 was, word komende maandag 26 en ben 28 weken zwanger van de tweede. ik ben volgende maand 11 jaar samen met mijn man (vanaf m'n 15e al) en ik moet eerlijk zeggen, voor mij hoefde het ook niet zo 'jong' allemaal, al aan kinderen beginnen zeg maar. mijn man is 4 jaar ouder dan ik, en die wilde heel graag vroeg vader worden. hij was 27 toen onze zoon kwam, maar hij had het graag eerder gewild. ik denk dat je dat soort dingen zelf moet bepalen wanneer je er klaar voor bent, of je nou 20, 25 of 35 bent, dat maakt toch niet uit! ja, als je 16 bent zou ik ook denken, das nie helemaal handig. maar zoals bovenstaande dames ook zeggen, laat de natuur lekker op z'n beloop gaan de eerste tijd, je bent nog lekker jong dus het komt vast goed!

hoi meid

ik ben zelf 22 dus vind 20 niet te jong het hangt ook van je situatie af idd. ik ben zelf al 6 jaar samen met mn vriend en we werken ook allebei. als je nou midden in een studie ofzo zit is het misschien niet echt handig, maar idd zoals de rest al zegt waarschijnlijk lukt het niet binnen 1 maand. toen ik stopte met de pil dacht ik echt dat ik meteen zwanger zou zijn en nu zijn we een half jaar verder en nog niks. maar als jullie er 100% achter staan zeg ik succes!!

liefs Dbby

Hey meid,

Ik ben ook 20, en nu 26 weken in trotse verwachting, als jullie er klaar voor zijn is er niks wat je tegen moet houden. Ik hoop dat het jullie snel is gegund.

in het begin dacht ik ook dat ik onvruchtbaar was maar al gauw na de 3e ronde was het raak, Je moet de natuur zijn gang laten gaan en je er niet druk over maken.

Succes!

Liefs

Terug
Bovenaan