20 maanden niet praten

Mijn kindje van 20 maanden praat nog niet.
Ook geen mama of papa. Helemaal niks.
Moet ik mij zorgen maken. Cb zegt dat het wel komt. Maar ken genoeg kindjes die al met 1.5 papa mama en mss wel selfs meer woordjes zegggen!?
 
Zegt je kindje wel "klankwoorden"? Dus waf wat (voor hond), vroem (voor auto) , die, uit,... Dat soort dingen ?
Wijst je kindje naar dingen ?
Maakt hij brabbelgeluiden?
Verder heel belangrijk om echt super veel te praten met je kind. Alles benoemen wat hij ziet/doet en wat jij doet. Voorlezen, samen spelletjes spelen, niet te veel tv. En dan niet in babytaal (mama die) maar gewoon met echte woorden. Dat stimuleert enorm. Maar misschien doe je dat allemaal al.
 
Ja ik heb al echt van alles geprobeerd maar er komt echt helemaal niks uit. Ze brabbelt dat is alles. Tv kijken doet ze wel erg graag daar zijn we ons ook van bewust. Maar echt spelletjes spelen doet ze nog niet. Ze gooit liever alles op de grond.
 
Ben zo bang dat ze straks helemaal te laat is met praten en dat cb me niet serieus neemt. 
 
Ze heeft een speen. Maar die krijgt ze extra niet de hele dag meer omdat ik d8 dar het daar ook aan kan liggen.
 
 
Mijn zoon is net 2 geworden zegt ook niet meer dan papa en mama en dan alleen wanneer hij iets wilt. Hij brabbelt wel en begrijpt ook wat bijv een auto is aanwijzen doet hij ook maar praat verder niet.
 
Als je je zorgen maakt kun je volgens mij een screening laten doen bij de logopedist. Dan kunnen ze in kaart brengen of je zorgen terecht zijn of niet en evt een behandeling starten. Aangezien ze ook niks aanwijst enzo begrijp ik je zorgen wel. Het kan ook zijn dat ze over een paar maanden ineens gaat praten en meteen heel veel. Dat hoor je ook weleens. Maar ik zou gewoon je moeder gevoel volgen en eens om hulp vragen aan iemand die er verstand van heeft. Dan kun je je kindje een beetje helpen, dat kan nooit kwaad.
 
Terug
Bovenaan