20 weken ech niet goed / vruchtwaterpunctie uitslag vandaag gehad

Dag dames,

Vorige week heb ik de 20 weken echo gehad. Daarop bleek dat er iets niet goed was. nl. men dacht dat er een gaatje was in het middenrif. Zekerheidshalve hebben ze een punctie gedaan. De chromosomen 13 18   en 21 waren goed (down). Echter chromosoom 9 was niet goed.

Dit kunnen ze nu na een week met 95% zekerheid zeggen. echter ik moet nu een week wachten. voor de definitieve uitslag. die krijg ik waarschijnlijk dinsdag, Dan zal de zwangerschap worden afgebroken. Ik vertel dit nu allemaal heel zakelijk omdat ik op het moment anders niet kan. Alle hoop is vervlogen. Vraag me nu zelfs af of wij ooit een kindje in onze armen mogen houden.

kus
talke

Hoi Talke,

Ik herken je angst. Bij ons bleek op de echo ook iets vreselijk mis. Er is toen een vlokkentest gedaan en daar kwam een chromosoomafwijking uit. Inmiddels hebben wij 1 van de tweeling moeten laten overlijden en hopen we dat het andere kindje het overleeft ondanks deze chromosoomafwijking. (waar mee te leven valt als je eenmaal bent geboren)
Ik wil jullie bij deze alle sterkte wensen die je nodig gaat hebben de komende tijd!! Laat je goed informeren en neem geen overhaaste beslissingen!
lfs ing

Hoi Inge,

Ik heb jouw verhaal gelezen en ben daar ook veel mee bezig geweest. Hopelijk gaat het voor je overgebleven kindje goed, dat wondertje heb je (en je man) verdiend.

De afwijking in chromosoom 9 is een ziekte aan de longetjes en niet verenigbaar met het leven. Buiten de baarmoeder kan mijn kindje niet leven. We hebben niet echt een keuze en ik moet je ook zeggen dat is een geluk bij een ongeluk. Want dat is een vreselijke keuze om te maken. Echter jij weet daar alles van, je begrijpt me zonder woorden.

Hele dikke kus
talke

Talke, Inge,
Nu vind ik het hoog tijd iets tegen jullie te zeggen, ik volg jullie maar  weet bij God niet wat ik moet zeggen - zal dat mijn begin dan maar zijn? Talke, jou heb ik 'ontmoet' op het zwanger worden forum en Inge, jou  zag ik toen je na lang dokteren op het zwanger zijn onderdeel verscheen. Al die tijd lees ik  ook de vele andere  verhalen, en  reageer eigenlijk zelden. Maar nu... ik heb zo met jullie te doen. En met de anderen die helaas op dit formum verdriet en verlies terechtkomen. In mij groeit sinds sinds 6 maanden een  gezond (zoals het er nu naar uitziet) kind. Bovendien  heb ik al 3 prachtexemplaren hier rond banjeren... Het woord eerlijk/oneerlijk in deze situatie vind ik lastig en niet zo gepast. Zo 'simpel' laat het zich ook niet benoemen. Maar wat gun ik jullie een fractie van mijn moedergeluk! Ik hoop dat jullie moed houden, je hier doorheen komt en dat het je gegeven is op een dag (Inge, hopelijk in juli, toch?) zo'n kruimel jankend te mogen verwelkomen. Heel veel sterkte, en liefs van een "oer"moeder-van-bijna- 4.

Liseau4,

Wat een lief bericht! Het is fijn als iemand naar je verhaal wil luisteren. Ik heb hier echt behoefte aan. En alle woorden in de wereld maken het niet goed, maar wel een stuk draaglijker. Ik begin hoe gek het ook klinkt langzaam aan het idee te wennen dat er in juni geen kindje voor ons komt en dat volgende week een week van hel zal worden. Echter ik houd me vast dat ik hier niet alleen door hoef, ik heb mijn man. We kunnen goed praten en dat maakt een hele hoop.

We geven de moed niet op en direct na de bevalling wil ik een onderzoek laten doen. Zodat we antwoord krijgen of het domme pech was, en wanneer die uitslag binnen is gaan we met goede moed vooraan beginnen. Onze kinderwens is en blijft aanwezig. en ik hoop dat ik in de toekomst over mijn kindje mag moederen, dat geeft me kracht om door te gaan.

bedankt voor je bericht, het doet me zo goed.

Kus talke

Hoi Talke,

Ook ik ben z'on oer moeder die al 3 kindjes heeft maar ook een engeltje en ik begrijp je zo goed ons dochtertje is met 27 weken in mijn buik overleden net nadat we hadden gehoord dat er iets niet niet helemaal goed was en we moesten gelijk naar een ander ziekenhuis daar aangekomen was ze al overleden, en ook wij waren blij dat we niet zelf de keus moesten maken maar dat de natuur zelf al een keuze had gemaakt. want wat lijkt mij dat moeilijk.Ik wens je heel veel sterkte en als je steun zoekt ik wil het je geven en ook de site herfst in mijn hart heeft mij heel erg geholpen ook toen ik van ons vierde wondertje zwanger was.
Liefs Christel.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies. Ook ik heb een kindje verloren.
Ik had met 14 weken een goede echo en met 16 weken bleek het kindje overleden te zijn. Ik ben uiteindelijk met 17 weken op natuurlijke wijze bevallen in het ziekenhuis met behulp van medicatie.

Bij mij is toen bloed afgenomen en het kindje is onderzocht. Er bleek een chromosomale afwijking te zijn waardoor het kindje is overleden.

Deze uitslag maakt een volgende zwangerschap heel onzeker, maar maakt wel dat ik deze miskraam beter kan accepteren.
Niet makkelijker, maar wel beter.

De natuur heeft een selectie gemaakt (dat deed zij al eerder bij de 3 miskramen voor ik mijn eerste kind kreeg).
Daarvoor moeten wij blij zijn. Alhoewel het verdriet groot is en een dergelijke uitslag nogal eens jouw verdriet bagatelliseert, blijft het toch een kindje dat niet goed is geweest.

Ik vind het alleen wel eens jammer dat de omgeving nu ook maar gelijk aangeeft dat ik blij moet zijn met de miskraam en dat..........dat gaat mij net te ver.

Ik ben niet blij, ik ben soms nog erg verdrietig. Maar hoop heb ik wel gekregen en ja ik realiseer mij wel dat het zo heeft moeten zijn, maar de onzekerheid of er nog een tweede kindje komt of de eerste een toevalstreffer is geweest die blijft. En elke keer als je dan weer ongesteld wordt is even een teleurstelling. Dan weer opladen voor de volgende keer.

Wij kunnen alleen maar afwachten en flink oefenen.......

Terug
Bovenaan