20 weken echo baby boven de norm “groot”

Mijn zoon was met de 20 weken echo ook wat groter. Moest dus ook een suikertest doen, al zei de echoscopiste dat ze verwachtte dat het gewoon Hollands welvaren zou zijn. Suikertest was negatief en zoon is met 40.3 geboren met 4550 gram en 58 cm. Best een flinke jongen maar heel mooi in verhouding, geen dikke baby. Mijn dochter (eerste kindje) was overigens met 3800 gram en 53 cm ook geen kleine baby. Zij is geboren met 40.6. 
Mijn zoon is tijdens de zwangerschap qua groei ook extra in de gaten gehouden maar die metingen waren achteraf ook allemaal een beetje vreemd.
Ik denk dat het dus wel mee kan vallen! Geniet van je zwangerschap!

Hier was de jongste ook "groot" met 38 weken ingeleid. 53 cm en 3700 gram zoiets. Hoofdje was flink qua omtrek. Wil niet weten hoe de bevalling was als ik langer door had moeten lopen. Schreeuwde nu al na een keer persen dat ze maar moesten knippen. 

Bedankt voor jullie reacties dames! 

Stelt me al wat meer gerust, in mijn beleving zit er een reuze baby in mijn buik. Maar dat kan dus allemaal nog veranderen! Ben benieuwd straks met de extra groei echo.. 

Ja hier ook groot geschat. Uiteindelijk met 41 weken was ze 55cm en 3800 gram. M'n vriend is ook lang en ik zelf niet dus wellicht dat ze daarom groot leek. Ben toen nog wel op zwangerschapsdiabetes getest maar was negatief. Niet teveel zorgen maken hoor 

[quote quote=10330810]Bij de bevalling van mijn zoon (die van 4550 gram) had ik overigens géén hechting! Gewicht zegt niet alles over de bevalling![/quote]
Nu je het zegt. Ligt denk ik meer aan je lichaam? Jongste was circa 3800 gram en heb vrijwel meteen geschreeuwd KNIPPENNNNN WANT HET PAST NIET. Ook andere twee knip nodig gehad omdat het gewoon niet ging  ??‍♀️

Bij mij hadden ze die 4,7kg niet gezien tijdens de zwangerschap en dat verklaarde wel waarom het gat van de keizersnede te klein was. Mijn dochter was heel klein bij de geboorte en vooral haar hoofdje was heel klein maar mijn zoontje had juist een groot hoofd 

Terug
Bovenaan