20 weken echo - grote baby

Bedankt dames voor het delen van jullie ervaring! 
Het stelt mij echt gerust om te lezen dat meerdere dit te horen hebben gekregen, en het dus helemaal niet perse iets hoeft te betekenen. 
Nu kan ik het weekend lekker genieten van de verder prachtige echo ? 

Fijn om ervaringen te lezen. Wij hebben gisteren een groeiecho gehad bij 31 weken en ons mannetje loopt twee a drie weken voor qua groei. Heb al een suikertest gehad en die was goed. Verder ook niet extreem veel aangekomen (8 a 9 kilo, wel al een hoger BMI voor de zwangerschap) en ook niet te veel vruchtwater oid. Over drie weken hebben we weer een echo. Ik ben benieuwd of ze ons dikke ventje dan eerder zullen gaan halen of niet. Ik vind het wel fijn te lezen dat een baby van 8 of 9 pond soms ook zonder problemen (en kleerscheuren voor mama) op de wereld gezet kan worden. 

Ik stond onder controle van de gynaecoloog omdat onze 1e heel klein was. Nou de tweede helemaal niet,liep bij a 2 weken voor op de groei. Kwam met 40+5, 3900gram en 55cm. En nog steeds een grote lange meid, nu met 2,5 maand draagt ze maat 74. Ze is in proportie maar dus ook erg lang, net als m'n vriend.
Een grote baby KAN duiden op zwangerschapsdiabetes maar hoeft zeker niet. Als je man of jij lang of stevig zijn dan is het niet raar dat de baby dat ook is. 

Terug
Bovenaan