20 weken echo teleurstellend

<p>Vandaag de spannende 20-weken echo achter de rug. Ligt het nu aan de gynaecoloog of niet, maar het was erg teleurstellend. In de ene zin heel goed, er werden geen afwijkingen gezien. Aan de andere kant heeft hij amper 10 minuten gekeken en heel haastig... </p><p>Er werd niet gesproken over de placenta, vruchtwater, grootte van ons kindje, gewicht heb ik zelf moeten vragen.</p><p>Zijn er nog mensen die zo'n korte 20-weken echo kregen?</p>

Oh wat vervelend! Hier werd er bij beide ongeveer 20 min over gedaan. Van elke opmeting ook een foto gekregen. Ze was de hele tijd wel aan het vertellen wat ze zag enzo.
Anders overleg je met je verloskundige of je nogmaals een echo kan krijgen maar ergens anders. Straks is hij niet zorgvuldig geweest.

Wat raar. Bij ons duurde de 20 weken echo ongeveer 45 minuten. Ze bekeek heel veel; hartje, maagje, niertjes, voetjes, handjes, hersenen etc etc en legde bij alles uit wat ze zag. Soms met lastige Latijnse benamingen, maar als we verder vroegen nam ze de tijd om het ons uit te leggen. 

Hoi! Ik heb de 20 weken nog niet gehad maar bij elke echo bij de gynaecoloog gaat het snel. De vorige echo duurde 3 min. We hebben kort het hartje gehoord en ze zei dat het goed was. Geen foto's, geen metingen, geen tijd.. vreselijk. Ik ben erg bang voor de 20 weken echo. Eigenlijk wil ik niet meer...

Bij ons heeft de 20 weken echo 45min geduurd en echt Alles is besproken en bekeken. Ze nam er echt de tijd voor en ik kreeg heel uitgebreid en goed antwoord op mijn vragen. Ik heb toen geloof ik 9 of 10 echo foto’s meegekregen. 
Zou het zeker vragen of het opnieuw mag, ergens Anders. Het is wel iets belangrijks en misschien heb je wel vragen

Bij mijn duurde de 20 weken echo 45 min. Mijn kleine mannetje werd helemaal van top tot teen bekeken van binnen en van buiten + de navelstreng en de placenta. Ik zou als ik jou was nieuwe afspraak maken en aangeven dat hoe het is gegaan gewoon niet kan en dat jij verwacht dat alles wordt bekeken en jou vertelt wordt. Want op die manier van werken kan echt niet

Wel heb ook 5 foto's mee gekregen van opmetingen. Ik zeg ook niet dat hij helemaal niets bekeken heeft, maar dit was toch wel erg snel. 
Wat werd er getoond: hersenen, hoofd, intacte lip en gehemelte, neusgaten, hart met de kamers en slagaders, twee hersenhelften, ruggegraat werd in beeld gebracht, maag. 
Dit was het eigenlijk... ik vroeg nog eens "en alle organen zijn dus in orde hé?". Ja hoor zei hij, alles werd gecheckt!
Nu is het wel zo dat het koppel voor mij net slecht nieuws had gekregen (heb ik opgevangen aan de balie) en dat hij nog twee keer weggeroepen werd. Maar danog... is voor ons toch minstens even belangrijk.
Ik heb een mail gestuurd naar de gynaecologe waar ik normaal ga of dit wel de normale procedure is en zoniet wil ik een nieuwe, uitgebreide echo en dan liefst nog zo snel mogelijk!

Mijn twintig weken echo was erg uitgebreid. Mijn verloskundige was heel enthousiast aan het vertellen over alles wat hij liet zien. Denk zo'n 30 minuten.
Misschien toch aangeven dat je je er niet fijn bij voelt? 

Terug
Bovenaan