20 weken echo teleurstellend

Bij mij ook bij beide 45 minuten. Uitleg, dubbel check, foto's. Nog even een rondje wandelen voor een betere ligging.
Maar er werd zeker niet gezegd dat alles goed was. Alleen dat ze op basis van deze echo geen afwijkingen konden vinden.

Bij ons was ie ook heel uitgebreid, 45 min ofzo. Werd niet door een gynaecoloog gedaan maar door een echoscopist. Wel hadden wij medische ‘indicatie’ ivm een hartafwijking bij mij dus het hartje / alle vaten / longen werden extra goed (lang) bekeken.

Toch wel een groot verschil zo qua tijdsduur als ik dit allemaal zie. Heb het er nog eens over gehad met iemand die bij dezelfde gynaecoloog de echo kreeg en bij haar was het ook zo snel...Nu, hij is er wel voor gekend dat hij heel "kort van stof is" en er niet veel woorden aan vuil maakt.
Ik wil dan ook geen seut zijn die alles wil vragen en dergelijke, maar 't is wel m'n baby hé :D. Uiteindelijk denk ik wel dat hij z'n carrière niet op het spel zal zetten hiervoor, hij weet waarschijnlijk wel wat hij doet.
Sowieso stuurde ik een mailtje naar m'n vaste gynaecologe om te vragen wat ik eventueel kan doen om wat geruster te zijn. 

Wat jammer dat het zo kort was en dat je geen uitleg kreeg.
Hier ook zeer uitgebreid, ruim een uur.
We kregen echt alles te zien zoals hartje, handen, voetjes, maagje, enz en we kregen uitleg erbij zoals alles werkt en sluit netjes aan. Ook kregen we het hartje te horen en meten ze het aantal hartslagen. Toen we weg gingen kregen we 4 foto's en een USB stick met 15 foto's en 10 filmpjes mee.

Wat een vreselijke teleurstelling voor je.
dit is mijn eerste zwangerschap en ik had een echo die 45 minuten duurde. De man maakte er een feestje van en legde alles perfect uit.
ik zou dit echt bespreken en zelfs denk een nieuwe eisen. Alle organen enz werden bekeken en dat alleen al kost een half uur.

Snap je helemaal hoor. Je wil natuurlijk lang naar je kindje kijken. 
Maar uiteindelijk is het wel een medische check en geen pret echo. Waarschijnlijk is deze man zo ervaren dat hij snel kan zien of alles oké is. 

Wij hadden ook een echo van zo'n 45 min! Zij was echt een oude rot in het vak en wist op een juiste manier alles uit te leggen! Ze kon er zelfs bijschrijven wat , wat was! Zo hebben we een 10 foto's + verschillende filmpjes gekregen op een USB stick die we voor 2,50 konden kopen ( geld ging naar goed doel). Wat jammer dat jullie 20 weken echo zo teleurstellend was! Moet (hopelijk)juist een mooi moment zijn! Goed dat je contact met de VK hebt opgenomen!

Wat jammer zeg! Onze kleine dondersteen lag compleet verkeerd voor de echo, dus bij ons heeft het ook wel extra lang geduurd, omdat ik tussendoor steeds moest lopen en wiebelen in de hoop dat ze weer een beetje verplaatste...
Maar er werd inderdaad wel rustig naar alles gekeken en uitgelegd wat we zagen en wat alle organen waren enz. Ik kan me voorstellen dat het een teleurstelling is in ieder geval!
Wel heel fijn dat er geen gekke dingen gevonden zijn! Liever een snelle echo, dan de situatie van het koppel van jullie toch! 
Overigens heb ik zelf ook nog een pretecho laten maken, zeker ook een aanrader hoor! Even rustig naar je kindje kunnen kijken en gewicht horen en alles op je gemak! Misschien kunnen jullie dat nog overwegen als het niet fijn voelde!

Terug
Bovenaan