20 weken echo, wel of niet laten maken

hoi

Wij hebben besloten om de twintig weken echo te doen ondanks alle ellende die we met die echo hebben meegemaakt Ik zie er wel verschrikkelijk tegenop Bij mijn dochter dachten ze dat ze het syndroom van down had Na een vruchtwater punctie
en drie zenuwslopende weken bleek ze gelukkig gezond ze was alleen wat te klein ze liep een week achter in groei (ze is nog niet groot) Ook bij mijn zoontje* ging het niet zoals gehoopt hij bleek met 18 weken overleden te zijn Ik was wel blij dat ik die echo gehad had want anders had ik er pas met 25 weken achter gekomen bij de v.k
Met 22 weken is de bevalling opgewekt omdat hij niet vanzelf op gang kwam
Mijn echo staat al gepland op 4feb en ik ben me er van bewust dat ze wat kunnen
vinden maar ik hou wel in mijn gedachten dat de meeste kinderen gezond op de wereld komen maar eerst heb ik 11jan nog een echo met 16 weken

Ook ik wil je niet ongerust maken de meeste kinderen komen gezond op de wereld

groetjes corina (13w 5d)

Hey.

Ook wij hadden gekozen voor een 20 weken echo. Dit omdat we graag wilden weten of ons kindje "gezond" is. Een moeilijke keuze....want ja, wat doe je als dit niet het geval is. Het idee dat ze vlak na de bevalling meteen kunnen inspringen vonden wij een goede gedachten erachter. Of het het sydroom van down heeft, willen we niet weten.
2 weken geleden hebben wij de 20 weken echo gehad en alle organen, ruggetje en bovenlip is in orde. We kunnen dus onbezorgt verder zwangeren maar we hebben altijd in gedachten gehouden dat het ook niet in orde zou kunnen zijn.
Meid, ik wens je heel veel succes met jullie keuze.
Het is toch iets wat jullie samen moeten beslissen en achter moeten staan.
Het is misschien een idee om een lijstje te maken en daar de voor en de tegens op te schrijven. Misschien helpt dat om een keuze te maken.
Laat je ons weten wat jullie gaan doen?

Liefs van Miena.
( 21w en 1d v.d. 2e wonder ).

Hoi

Wij zijn ook zwanger van de derde ( en met allebei de me andere kindjes ook geen 20-weken echo gehad) maar hebben het deze keer wel laten doen..
Heb er lang over zitten dubben en er met de verloskundige over gepraat..haar mening was..mocht er iets niet goed zijn...oke dan is je zwangerschap anders..maar ben je wel veel meer voorbereid met wat er komen gaat en mocht het nodig zijn dan heb je dus al artsen gesproken enzo..en beval je zo wie zo in het ziekenhuis...is altijd beter dan thuis bevallen en er dan pas op wat voor een manier dan ook achter te komen dat er iets niet in orde is het je kindje..
Oke zekerheid heb je nooit maar dat heb je ook niet als je kind een half jaar is ofzo iets..
Wij hebben de echo echt als een wonder ervaren..het was geweldig om een half uur naar je kind te mogen kijken en toen zien hoe alles er bij/voor lag..,,het is echt een ervaring die je heel weinig mee zult maken..
Maar succes met je besluit en hopen op een gezond kindje he...

Groetjes

25 en 2 dagen zwanger

Hoi daar,normaal lees ik alleen mee op dit forum maar ben nu zo blij dat ik nu ook 'ns iemand anders hoor die twijfels heeft over de 20-weken echo.heb de echo zelf afgelopen maandag wel gehad omdat ik in juni een miskraam gehad heb en ook bij deze zwangerschap in de zesde week 1 van de 2 vruchtjes verloren ben.ik wilde aan de ene kant heel graag weten of dit kindje dit alemaal goed doorstaan had maar aan de andere kant was ik zo bang dat ze iets zouden  vinden.ook m'n verloskundige is niet erg positief over de echo,vooral omdat  "iets"' vaak  niets  is en  ''niets"' ook niet betekend dat alles goed is.zij had in haar praktijk een stel gehad dat  mogelijk een kindje zou krijgen met een ernstige afwjking,na  7 onderzoeken in een ander ziekenhuis bleek er toch niets aan de hand te zijn.  Deze onzekerheid zou me gek maken.uiteindelijk  had ik besloten om de echo toch te laten maken ook omdat m'n man er wel heel positief tegenover stond.
ik heb liggen janken van angst toen de echoscopiste begon.  gelukkig zag alles er buitengewoon goed uit en we weten nu dat we een zoon krijgen.toch weet ik niet of ik dit voor een tweede keer zou doen.

Hai Inge,
Ik ben 14 december bevallen van ons tweede zoontje. Net als jij twijfelde ik ook heel erg aan de 20 weken echo. Uiteindelijk hebben mijn mijn en ik besloten om het niet te doen, en ik heb daar een heel gerust gevoel over gehad. De beweegreenen waren heel divers. Ik wilde niet weten wat het was en was bang mijn nieuwschierigheid niet te kunnen bedwingen. Ik had ook vaak gehoord over kleine afwijkingen, die later in de zwangerschap verdwenen waren, dus onnodige zorgen. Een levensvatbaar kindje met een afwijking was voor ons welkom. De prognose van artsen vind ik vaak erg donker gekleurd, ik werk zelf al 12 jaar met kinderen met een handicap, en als je de voorspelling van artsen hoort en je ziet hoe velen zich toch nog ontwikkelen...
Na een heel goed gesprek met onze vk, waarin we haar vooral de vraag hebben gesteld of onze keuze niet egoistisch was, hebben we besloten het dus niet te doen. Neemt niet weg dat ik ieders keuze hierin respecteer, maar ik begrijp je twijfel en dit waren onze argumenten. Suc6 met je keuze,
Groetjes Soela

hoi ik ben nieuw hier!! ik heb een dochter van 16 maanden, en toen ik 20 weken zwanger was zagen ze op de echo dat ze een kieste in haar hooft had! ze zou volgens de echoscopiste zwaar gehandicapt zijn!! we kregen natuurlijk de schrik van ons leven! maar na een second opinion bij een ander ziekenhuis bleek dat ze een fout had gemaakt, er was niets te zien!!!!! dus wij waren zo geschrokken, dat we de hele zwangerschap niet meer dufde te genieten!! god zij dank is ze kern gezond, maar ik maak nooit meer een echo met 20 weken!dat is mijn persoonlijke mening,als wij dit niet hadden mee gemaakt, had ik er wel anders over gedacht.

Hai allemaal,

Ik ben vandaag 19 weken zwanger, en heb tot nu toe de echo niet gepland, en ik vind meer rust als ik hem niet laat maken. De verloskundige adviseerde dan ook om het niet te doen. Dus zeer ws. laat ik de echo definitief niet maken..

Groetjes Inge

Terug
Bovenaan