20 weken echo

<p>Moet ik mij zorgen maken dat mijn kleintje bij de 20 weken echo 20 cm groot is en 400 gram weegt? Ik he het gevoel dat het te klein is voor zijn gewicht.</p>
 
Nee hoor. En zolang een echoscopist of VK niet aangeeft dat hij/zij  te klein is is et niets aan de hand. Mijn baby was 650 gram met 25weken weken. Dat is iets aan de kleine kant, maar nog steeds niets om zorgen over te maken 
 
Nee hoor. Onze tweeling is met bijna 21 weken geboren. Ze waren 25 cm en 355/325 gram. Voor hun termijn, en zeker voor een tweeling, waren ze best groot. Als er iets afwijkend zou zijn, dan had je dat tijdens de echo gehoord.
 
Mijn verloskundige heeft vorige week bij de 20 weken echo laten zien wat ze allemaal heeft opgemeten en hoe groot ze was tov gemiddelde. Ik heb ook een kleine baby, nog wel binnen de grenzen van wat ‘moet’, maar krijg wel groei-echo’s om te monitoren of ze blijft groeien. Als dat bij jou niet is aangegeven lijkt het mij niet dat je je zorgen hoeft te maken, anders wordt dat echt wel aangegeven! 
 
Bij onze 20 weken echo werd er 350 gr volgens mij opgeschreven of 375 gr.. er is geen woord gezegd over klein of te licht. Ons kindje zat toen op de gemiddelde lijn.. maak je geen zorgen dus! 
 
Terug
Bovenaan