20 weken echo

hallo allemaal,

ik ben zwanger van mijn eerste kindje en heb volgende week de 20 weken echo,
ik vind het best een   beetje eng, omdat alles zo goed bekeken word,
ik hoop dat alles goed is,

verder even het volgende, wij willen eigenlijk heel graag weten wat het word, en toch twijfelen we ook of we het wel willen weten hihi,
ben wel erg benieuwd,
wat zouden jullie doen ???

groetjes Rebecca

hey hey

als het goed is is het je laatste echo, dus je laatste kans om erachter te komen wat het is:)
je zou kunnen vragen of ze het geslacht op willen schrijven, en in een envelop willen doen en dichtplakken, mocht je achteraf denken ik wil het toch weten kan je kijken, als je dit niet doet zou je nog 20 weken moeten wachten hihi succes

Hooii,

Wij hebben het met ons 1e kindje wel gedaan omdat we dat ten eerste praktischer vonden voor wat betreft de naam en de spullen die we aan moesten schaffen!
En wij vonden het op dat moment ook erg spannend en wilden ook daarom niet wachten tot 40 weken! Het is denk net zo leuk om het te horen bij 20 weken als bij 40!

Maar ik kan me best voorstellen dat mensen het niet willen weten totdat het geboren wordt...

Nu ben ik bijna 13 weken zwanger van ons 2e kindje en willen wij het weer graag weten met 20 weken!! Heb er helemaal zin in....

Groetjes CVN

Hoi!

De 20 weken echo is wel spannend ja! Maar je kunt altijd overwegen het niet te doen!
Wij hebben het wel laten doen en gelukkig is ons kindje voor zover ze kunnen zien helemaal gezond. 100% Zekerheid heb je niet...

Voor ons is dit ook het eerste kindje en wij wilden het geslacht heel graag weten. Het is makkelijk met het kamertje en kleding en ook hoef je dan maar 1 naam te verzinnen. Persoonlijk vind ik het een nadeel dat wanneer je het geheim houdt voor anderen, je op moet passen met wat je zegt. Zo kan ik niet teveel uitwijden over het behang en eerlijk gezegd praat ik nu ook meer over hij/zij (één van de twee dan, maar dat ga ik niet verklappen, ahhaah). Ik hou dus nu maar zoveel mogelijk mn mond over het kindje zelf of praat heel geconcentreerd over het. Een ander nadeel kan ik niet verzinnen!

Succes met je keuze!

Groetjes,
Druifje (25+5 wkn.)

Hoi rabecca,

ik heb dinsdag ook mijn 20-weken echo. spannend hé. Ik heb 1 voordeel op jou : ik heb een vruchtwaterpunctie gehad en weet sinds vorige week al dat alles 100% in orde is. En we weten het geslacht al.
Het is wel moeilijk om het geheim te houden tegenover andere. Mensen gaan ook echt vissen. We zeggen steeds dat we het zelf ook niet weten maar toch...
ik zou het toch willen weten. misschien niet nu zo vroeg al maar vraag inderdaad of ze het opschrijven en in een envelop doen.
Ik wilde het weten om de praktische dingen. De kleur van de kinderkamer, kinderwagen en kleertjes wil ik erop af stemmen. ik haat het als je een baby in een kinderwagen ziet liggen en mensen moeten vragen : wat is het. Bij ons wordt alles blauw of rose.
Maar als ik opnieuw mocht kiezen zou ik nog even een maandtje of 2 willen wachten voordat ik het wist.
ooo en kijk uit wie je de echo laat zien. Sommige mensen weten hoe je het geslacht kan herkennen. Dus dat werk ik zelf ook even weg met een dondere vlek of zo.

heel veel succes met je echo en ik lees wel hoe het gegaan is en wat je besloten hebt.

groeten jeanine

hallo allemaal,

bedankt voor de reacties :)
ii denk toch dat ik het echt wil weten nu wat het word, was gister aan het winkelen en zag zoveel leuke babyspulletjes die ik had willen kopen, maar zag maar weinig spullen die voor beide leuk zijn hihi,
ik denk niet dat we de babykamer roze of blauw doen omdat we graag nog een 2e kindje willen hierna dus dan kan je dezelfde kamer mooi houden ,

ps nog even een ander vraagje,
van veel mensen hoor ik dat ze een video kregen bij de 20 weken echo,
mij is daar nooit iets over vertelt, moet je zoiets van te voren gaan aangeven ? of zelf mischien een videoband mee nemen ?

Groetjes Rebecca

Hoi Rebecca,
Bij de 20 weken echo krijg je inderdaad geen video, wel bij een pretecho (google maar eens op pretecho). Daarbij krijg je een video van een half uur en foto's, je moet deze echo  wel zelf betalen.

Alvast succes met je echo van de week!!!
(heb die van mij vorige week gehad en ik vond het idd okk heeel spannend!)

Ha Rebecca,

Wij hebben het destijds niet gedaan om verschillende redenen:

* het biedt nooit 100% zekerheid, dingen die ze zien kunnen nog verdwijnen (wat meestal ook gebeurd)  en als ze niets zien kan er toch iets mis zijn. (kijk maar op de site over de 20-weken echo!)
* er kunnen afwijkingen ontstaan na de 20-weken echo, dus je weet na zo'n echo waarop alles goed was nooit zeker of je een gezond kindje krijgt. Een waterhoofdje bijv, ontstaat meestal pas in het tweede deel van de zwangerschap.
* Als het niet gezond zou zijn, dan zouden we geen abortus willen. Ook een gehandicapt kindje was meer dan welkom. Ons kindje is door God gegeven, met of zonder afwijkingen.
* Wij wilden niet weten wat het geslacht was. (We hebben een prachtig mooi meiske gekregen).
* Ik ben heel snel angstig. Als er toch iets te zien zou zijn, wat misschien niets zou zijn, dan zou ik geen zorgeloze zwangerschap meer hebben.
* Er wordt gezegd dat er eventueel met medicatie gestart kan worden als er afwijkingen gezien worden, maar dat is volgens mijn vk grote onzin. Zij had nog nooit over medicijnen gehoord, wel als een kindje veel te vroeg geboren wordt. Dan worden er rijpingsmedicijnen gegeven, maar tijdens de zwangerschap.... zij had het nog nooit gehoord.

Redenen van twijfel:
* ik wilde thuis bevallen, maar als het eventueel niet gezond zou zijn wel graag in het ziekenhuis. Daarom heb ik enorm getwijfeld of ik voor de echo moest gaan, maar de vk zei dat afwijkingen tijdens controles meestal worden opgemerkt (slechte groei, minder beweging) en dat 98% van de kindjes met afwijkingen in het vruchtwater poepen en dan moet je zowiezo naar het ziekenhuis. En als het wel thuis geboren zou worden dan hebben ze altijd zuurstof en goede medische hulpmiddelen om zo'n kindje veilig en op tijd in het ziekenhuis te krijgen. De kans op overlijden is niet groter. Vandaar dat we dit uiteindelijk geen reden vonden om toch een echo te doen.
* het is supermooi om je kindje zo te zien.

Tip: doe de test op de site over screening tijdens zwangerschap, dan weet je of het iets voor jou is om die echo te doen. Ons werd aangeraden om het niet te doen, we hebben een goede keus kunnen maken daardoor.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, succes met het maken van je keuze!

Groetjes Bloempje

Terug
Bovenaan