20 weken echo

Middag ladies,

Nou, ik moest en zou een afspraak hebben voor de 20 weken echo, dus heb nu (eerste vrije dag van onze vakantie) een afspraak gemaakt, ben dan wel pas 18 weken en 5 dagen zwanger, maar je kan vanaf 18 weken de 20-weken echo uitvoeren (hierna ben ik nl 3 weken met vakantie).

Dus nog even een aantal weken in spanning voor het geslacht, want ik wil het natuurlijk wel weten. Volgende week vrijdag heb ik ook een echo, wellicht zien ze het dan al.
 
Ook ik heb vandaag de afspraak gemaakt. Ik mag 21 september om 9.00, ben dan 20w1d. Vind het reuze spannend en weet nog niet of ik het geslacht wil weten. Manlief wil het niet weten en ik twijfel nog. Maar, gelukkig heb ik nog een paar weken om daar over na te denken.
 
ik heb hem 16 september :)
een uitgebreide in Amsterdam wegens voorgeschiedenis ,hoop dat alles goed is en ik denk dat het weer een jongen woord hihi.
 
Ik heb hem 20 september, ben dan 20w2d. Vind het enorm spannend.
Wij hebben a.s. maandag de geslachtsbepalingsecho, ik ben zooo benieuwd, spannend en leuk!!!
 
De 20-weken echo is een medische echo om te kijken of alle organen goed zijn aangelegd. Ook wordt er gekeken naar een open ruggetje, hazenlipje enz. Als je wil, kunnen ze ook naar het geslacht kijken, maar dat is niet het echte doel van de echo.
 
Ik had hem eerst met 20 weken staan, maar heb hem een weekje kunnen vervroegen. Scheelt weer een weekje spanning. Bij mijn echo praktijk doen ze de 20 weken echo vanaf de 19e week. En geslachtsbepaling wordt hier in Amsterdam bij veel praktijken pas vanaf 18 weken gedaan omdat er heel soms nog een piemeltje aan kan groeien in weken daarvoor.
Ugly Betty heeft trouwens gelijk, de 20 weken echo heeft niets met de geslachtsbepaling te maken maar juist alles met de gezondheid van je kindje. Succes allemaal met wachten en hopelijk hebben we allemaal een goeie uitkomst!
 
Terug
Bovenaan