20 weken echo

Ohh, wat een schrik! Het kippenvel staat op mn armen. Natuurlijk is een kindje met down net zo welkom, maar je kan niet meer heerlijk onbezorgd genieten...als het verder maar gezond is! Enorm veel sterkte!!

nadeel van zo een 20 weken echo vind ik dat ze af en toe mensen bang kunnen maken om eigenlijk niks......zo hadden we dat ook bij mijn 1ste kindje!!
Hij was ook te klein met name de beentjes maar ze hebben ons ook nooit gezegd dat dan de kans op down deed vergroten! Ook zou hij "golfballetje" bij het hartje hebben... dus een week later weer een echo. Zit je dus een week lang flink in spanning om vervolgens te horen te krijgen dat het balletje weer weg is en niks te zien is..... hij bleef wel klein. Met 36 weken een groeiecho gehad en hij was nog steeds te klein!! Met de geboorte was hij na 41 weken zwangerschap ook maar 2700 gram en 46 cm. Nu is hij een gezonde knul die goed groeit!!
Met ons 2de dus ook precies hetzelfde maar was wel wat zwaarder bij de geboorte!
Het kan dus alle kanten opgaan en ben nu 19 weken zwanger van ons 3de en verwacht nu ook weer dat deze niet al te groot zal zijn.....

Ik maak me ook geen grote zorgen, de eerste was 3100 gram en 49 cm en had volgens mij net zulke metingen bij de 20 weken echo. Blijkbaar zijn ze strenger geworden of zo. Ach, we zien het de 6e wel. Is het dan nog te klein, kan ik me altijd nog zorgen gaan maken. Ik kan er nu toch niets aan doen :)

en wat je al zei.... ieder kindje is welkom!! het blijft toch je eigen vlees en bloed die je 9 maanden bij je draagt..... zo denk ik ook hoor.
En ze gaan vaak uit van gemiddelde en statistieken terwijl ieder kindje anders is en je er geen met elkaar kan vergelijken!!

Terug
Bovenaan