20 weken echo

Pfoeh, was wel ff schrikken... Bij de controle van het hoofdje zagen ze een cyste met vocht in de hersenen. Zodra je iets bij de hersenen ziet schrik je toch! Volgens de echoscopiste komt dit vrij vaak voor en hoeft het niets te betekenen zolang er geen andere afwijkingen worden gevonden.. Dan zit je toch niet echt meer rustig bij de echo. De echoscopiste twijfelde ook nog over de omvang van het buikje en of ons kindje wel genoeg maagvulling had dus er kwam ook nog een arts meekijken. Gelukkig zag hij geen verdere afwijkingen naast het vocht en hij zei ons dat we ons geen zorgen hoefde te maken: zo een cyste is met 32 weken meestal weer verdwenen. We moeten dus tegen die tijd nog eens terugkomen.
Door de shock was het nieuws van het geslacht van ons kleintje nog niet helemaal tot mij doorgedrongen, maar wij krijgen weer een jongen. (Ik heb al twee jongens en mijn vriend heeft ook een zoon) Natuurlijk overheerste eerst de zorg over ons kindje, maar ik moet zeggen dat ik het ook wel even een dag moeilijk heb gehad dat ik geen dochter krijg. Ik had namelijk het voorgevoel dat we een meid kregen omdat deze zwangerschap zo anders is. Maar ik begin me erbij neer te leggen dat we in het blauw blijven en dat ik straks mijn eigen 3 musketeers zal hebben!
Nou alleen nog een goede echo met 32weken maar ik ga ervanuit dat alles goed is met ons kleine mannetje!

Liefs,
 
He dat was spannend... Hopelijk hebben ze je gerust gesteld en trekt het weer weg. Maar kan me voorstellen dat je er dan niet meer rustig bij ligt als je de echo krijgt. Gelukkig is de kans groot dat alles goed is!
Ik heb een zoon en krijg er nu ook weer 2 zoons bij. Dus een meisje zal er ook niet komen helaas. Probeer het naast je neer te leggen en je te bedenken dat jongens ook heel leuk zijn!! :)

Liefs!
 
Dat is wel even schrikken zeg.
Ik denk te zien te hebben dat we een zoon krijgen, heb al een zoon, dus waarschijnlijk geen meid!
Jammer, maar jongetjes zijn ook leuk.
 
Hai meiden,

Vandaag ben ik samen met mijn vriend lekker even wezen shoppen voor een eerste pakje. Ik heb nog heel veel jongens kleertjes, maar ik vind dat het eerste pakje die een kleine draagt als ie net geboren is nieuw moet zijn. Hoewel er natuurlijk veel meer te krijgen is voor een meisje (of unisex) hebben wij uiteindelijk een onwijs lief 'tigger' pakje voor de kleine man gekocht. Ik begin op deze manier al steedsmeer aan het idee van een derde jongen te wennen en leuker te vinden!

Liefs,
 
Hi Nica,

Wat een heftige gebeurtenis zeg!
Kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent. Ik was door de VK al voorbereid dat zoiets mogelijk was en ze vertelde dat dit vaak gewoon vanzelf goedkomt. Duim dat dat voor jou ook het geval zal zijn!

Ik herken mij trouwens helemaal in jouw geslacht-verhaal! Ik moest zelf ook enorm wennen.
Bovendien voelde ik mij nog schuldig ook! Niet dat het kindje niet welkom is, maar toch moest ik wennen aan het idee! Nu (2 huildagen later) heb ik het idee dat ik het wel een plekje heb kunnen geven.

Veel sterkte met alles en laat je niet gek maken!

Liefs,
Es
 
Hey Nica,

Gelukkig was het niks. Alleen maar jongens maakt niet uit als ze maar gezond zijn toch. En wanneer je beeb in je handen krijgt dan vergeet je alles weer.

Veel sterkte met alles en het komt goed.
\
Veel liefs
 
Hey meiden,

Bedankt voor de positieve berichtjes en ook fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die ff teleurgesteld was door het geslacht..
Op het moment ben ik alweer aan het idee van een mannenhuishouden gewend en ga het steeds leuker vinden! Ik maak me nog we'll een beetje zorgen om de echo, maar naar wat ik op internet lees zal het hoogstwaarschijnlijk meevallen. Daarnaast voel ik mijn kleine zo vaak en zo sterk bewegen dat ik me moeiliklk kan voorstellen dat er iets mis is met hem. Ik had me ook vergist in wanneer ze weer gaan kijken: dat is al met 26weken dus 17 januari mag ik alweer voor een echo: hopenlijk is het plekje dan verdwenen!!!

Liefs,
 
Terug
Bovenaan