20 weken en mega hongerig

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter is bijna 20 weken en sinds deze week lijkt haar honger niet te stillen.<br />We gebruikte altijd de Avent fles maar doordat ik toch het idee had dat dit niet helemaal lekker ging zijn we overgestapt op Dr Brown.<br />Nou, momenteel dus 5 x 180 tot de laatste druppel en eerst met moeite 5 x 150.<br /><br />Ook zijn we begonnen met groente in de middag. Dit vindt ze wel zo lekker dat ze echt haar mond er voor open doet en begint te miepen als we niet opschieten. Ze eet ook met gemak 2 grote ijsblok vakjes leeg. Dit weekend gaan we ook starten met fruit.<br />Nu is dit als extra om te proeven maar het blijft niet bij maar 4 lepels maar gewoon echt tot het bakje op is. zullen er 13 zijn denk ik en dan zou ze nog meer willen.<br /><br />Ze komt nu ook weer ineens heel vroeg voor een fles. <br />22/22:30 laatste en dan rond 5 uur wil ze al weer.<br /><br />Is de voeding zwaarder wanneer ik 4 x 210 geef of kan ik het nog beter even verdeeld houden over de 5 x 180? Heb dan het idee dat ze nog steeds om de 4 uur zou willen en dan red je het helemaal niet tot de volgende ochtend.<br />We willen het liefst niet met rijstebloem werken.<br />Mag ik haar al wat meer groente gaan geven?</p>

Ik lees mee :) Hier 5x 180+6 en s ochtends fruithap. Als hij niet op de opvang is geef ik in de middag groente. Mijn zoontje is ruim 5 maanden en de laatste weken komen we regelmatig op 6 flessen uit wat echt teveel is! In zijn laatste fles doe ik 3 schepjes rijstebloem en s ochtends 1 schepje.. 
Ik dacht pas vanaf 6 maanden echt hapjes te gaan geven maar hij lijkt ze nu al echt nodig te hebben!

Oh en hij komt idd ook weer heel vroeg opeens, om 05:30 meestal en daarvoor om 01:30... vandaar dat die 6e fles opeens weer. 
Ben benieuwd hoe anderen dit doen :)

Wat is het probleem? Ik zou meegaan in de behoeftes van je kind en je verder niet al te druk maken. Een andere periode eet ze weer minder.
Allemaal prima.

Mijn vraag is denk ik wat ik hem het beste extra kan geven omdat 6 flessen van 180 wel heel veel is (meer dan 1 liter  flesvoeding per dag wordt afgeraden?). Geen probleem dus, maar wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
weet niet of dit ook geldt voor Lnoniem natuurlijk

Mijn zoontje van 16 weken krijgt al een aantal weken 5x 180. Sinds kort 4x 180 en 1x 210. Maar hij wil meer. Ik zit in twijfel of ik 5x 210 kan geven. Volgende week heb ik een afspraak bij cb. Ik hoor en lees verschillende verhalen over meer voeding dan een liter geven. De een zegt dat het niet goed is en een ander zegt dat het niet uitmaakt en achterhaalt is. 

Ik zeg ook niet dat het een probleem is, dat woord heb ik niet genoemd. 
Er worden vragen gesteld om juist aan de behoefte van ons kindje te voldoen. 
Cb zegt mij elke keer heel duidelijk niet over de liter te gaan. Maar als ze dit soms nodig hebben dan gewoon doen zegt de vk weer. Kan je kindje geen honger laten lijden. 
Misschien reageert er nog iemand met echte tips voor ons Joessie ☺️

Mijn zoontje van inmiddels 8 maanden had hetzelfde. Was van baby af aan al heel hongerig, hadden ook voeding voor hongerige baby’s. We zijn toen met 4mnd begonnen met oefenhapjes, maar alles ging erin waardoor we heel snel hebben besloten om gewoon 1 tot 1,5stuks fruit te gaan geven en s middags de inhoud van een potje groente. Nou dat ging er in en de ochtenden werder weer langer. Hij zat toch nog op 5 flessen, maar liet zelf op een geveven moment een fles staan en nu zitten we nog op 3 flessen, waarvan hij de laatste week ook al wat laat staan. Ze geven het dus echt vanzelf aan als ze genoeg hebben. 

Terug
Bovenaan