20 weken en mega hongerig

Afrankeh, dat krijg ik dus telkens te horen dat we niet over de liter mogen. 
Ben benieuwd wat ze tegen jou gaan zeggen daarover.
Toch zou een gebruiksaanwijzing makkelijk zijn he haha. 

CB gaf mij aan dat ze tegenwoordig niet zo strict meer zijn met die liter.. maar structureel er overheen gaan lijkt me alsnog niet erg goed.
Ik ben het op zich wel met KimRosenberg eens om gewoon aan de behoefte van je kindje te voldoen, neemt niet weg dat ik mij afvraag of het ook anders kan/hoe anderen het doen.
Het is net zo’n gekke fase zo voor de 6 maandengrens wanneer ogenschijnlijk alles anders gaat zijn qua voeding en slapen. 

Gebruiker, dat mag dan nu al wel als ze dit weekend een hele banaan wil bijvoorbeeld? Ook kan ik haar meer groente geven? 
Ze dronk voorheen eigenlijk best slecht en ineens gaat het zo. Geweldig natuurlijk want het is nu eens geen gevecht met de fles :) Alleen wil ik haar wel genoeg geven natuurlijk. 
Voorlopig dan maar mooi bij de 5 flessen houden want anders wordt een nacht helemaal kort voor dr denk ik. 

Dat kan zeker. Vanaf 4 maanden mag je gewoon groente en fruit gaan geven, bouw het wel rustig op i.v.m. krampjes. Mijn zoontje was zo gulzig dat hij alles at, maar op een gegeven moment wel last kreeg van krampjes, dus toen zijn we weer iets minder van alles gaan geven en een week later ging dat weer goed en at hij weer gewoon alles. Ik heb me de eerste maanden erg bezig gehouden met de richtlijnen van het cb, maar kwam toch echt tot de conclusie dat elk kind andere behoeftes heeft. Mijn zoontje heeft nou eenmaal honger en sinds wij hapjes geven is hij erg tevreden met wat hij krijgt. We zijn bij 5,5 maand ook begonnen met een boterham en inmiddels eet hij er nu 2 en zo lekker dat hij het vindt. Het is een energiek mannetje die ook meteen 'aan staat' als hij wakker is, dus hij verbruikt ook gewoon veel energie. Rijstebloem heb ik nooit gegeven, want dat vind ik niet nodig met de hoeveelheid die hij al binnen krijgt. Begin lekker met een half stukje fruit en een paar hapjes groente en als dat goed gaat bouw je dat gewoon lekker op. Ze geven heel duidelijk aan als ze te veel krijgen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik zou alleen niet beginnen met banaan, dit kan voor ontstopping zorgen (dat was bij ons in ieder geval wel het geval). wij zijn begonnen met een appeltje of peer en nu gemixt met wat banaan, kiwi, mango etc. 

Groente is ze denk ik al wel aan gewend. Worteltjes had ze alleen echt last van dus daar wachten we even mee. Boontjes gaan er super in en die geven we nu ietsjes meer.
Van het weekend met de bloemkool weer rustig opbouwen want dat is natuurlijk ook weer anders.

Oke, was van plan inderdaad te beginnen met een peer en laat de banaan dan nog even achterwege.

Bij ons staat ze ook meteen 'aan' als ze wakker is haha. Heb wel het idee dat alles nu al wat gaat veranderen qua slaap. Ze is overdag minder aan het slapen maar dan nog wel super moe en geeft er niet aan toe terwijl het eerst standaard 2/2,5 uur slaap was na elke fles.
Ik dacht ook aan 4 x 210 zodat ze dan vroeger haar bed in kan en de nacht in gaat. Als ze de laatste fles om 22:30 heeft dan is ze in de nacht eigenlijk nog best veel wakker en vaak ook wel wat miepen.
Weet dat het voor een baby niet natuurlijk is om al door te slapen en dat hoeft ook echt niet maar waarom ze gaat miepen komen we maar niet achter.

Terug
Bovenaan