Dat kan zeker. Vanaf 4 maanden mag je gewoon groente en fruit gaan geven, bouw het wel rustig op i.v.m. krampjes. Mijn zoontje was zo gulzig dat hij alles at, maar op een gegeven moment wel last kreeg van krampjes, dus toen zijn we weer iets minder van alles gaan geven en een week later ging dat weer goed en at hij weer gewoon alles. Ik heb me de eerste maanden erg bezig gehouden met de richtlijnen van het cb, maar kwam toch echt tot de conclusie dat elk kind andere behoeftes heeft. Mijn zoontje heeft nou eenmaal honger en sinds wij hapjes geven is hij erg tevreden met wat hij krijgt. We zijn bij 5,5 maand ook begonnen met een boterham en inmiddels eet hij er nu 2 en zo lekker dat hij het vindt. Het is een energiek mannetje die ook meteen 'aan staat' als hij wakker is, dus hij verbruikt ook gewoon veel energie. Rijstebloem heb ik nooit gegeven, want dat vind ik niet nodig met de hoeveelheid die hij al binnen krijgt. Begin lekker met een half stukje fruit en een paar hapjes groente en als dat goed gaat bouw je dat gewoon lekker op. Ze geven heel duidelijk aan als ze te veel krijgen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Ik zou alleen niet beginnen met banaan, dit kan voor ontstopping zorgen (dat was bij ons in ieder geval wel het geval). wij zijn begonnen met een appeltje of peer en nu gemixt met wat banaan, kiwi, mango etc.