Relax, het ligt inderdaad aan je placenta die ongunstig ligt. Ik vind het zelf een enorme pre, het is gewoon een extra beschermlaagje (stootkussen!) voor je baby.
Bij mij idem. Terwijl mijn baarmoeder ligt heel erg naar voren. Verloskundige kon al met 6.3 weken, de eerste vroege echo, een echo maken vanaf buitenkant. Had dus verwacht, ook omdat ik een platte buik heb, dat ik snel de baby zou voelen.
Achteraf heb ik denk ik met 14 weken de eerste plopjes gevoeld maar toen weken helemaal niks meer. Misschien toch mijn darmen haha. Met 19 weken een 20-weken echo gehad en meneer gaf mij aan je placenta ligt voor dus logisch dat je het nog niet voelt. Hij gaf mij nog een geruststelling, hij gaf zelfs aan dat het praktisch onmogelijk is met placenta aan de voorkant om ook maar iets te kunnen voelen voor 17-18 weken.... Dan is je baby gewoon te klein met te weinig kracht en komt niet bij de zenuwen door de placenta waardoor je het gewoon niet voelt. Met 20 weken werden de plopjes wel echt heel duidelijk maar helemaal onderin mijn buik. Als ze dus gunstig lag en ging trappelen dan voelde ik het want dan kwam ze net onder de placenta door. Sinds 21 weken gaat ze als een karatekid door die buik heen en was ze zelfs al goed te voelen voor mijn vriend. Een vriendin van mij haar baarmoeder ligt naar achter gekanteld en de placenta aan de voorkant. Zij is nu 23 weken en voelt nog amper wat.... Weet je de ligging van je baarmoeder zelf?
Fijne zwangerschap!