20 wk echo en geslacht niet willen weten... lastig?

A

Anoniem

Guest

Hoi Hoi,

Wij willen dit keer niet weten wat het geslacht is van ons kindje. Maar nu vraag ik me af hoe men dat dan doet bij de 20 wk echo.

Destijds bij ons zoontje kon je er praktisch niet omheen kijken, we wilde het dan ook graag weten. Maar dit keer ben ik zo bang dat ik er toch een glimp van opvang en dat terwijl ik niks van de echo wil missen natuurlijk! Ondanks dat ik het niet wil weten zal je er toch naar kijken..

Hoe is dat bij jullie gegaan bij de 20 wk echo?

Keken jullie de andere kant op? Heb je tóch iets gezien?

Ik zou het zo jammer vinden als we er "perongeluk" achter zouden komen..

Esmé mv Kay

(14,3 wk zwanger)

Hoi hoi,

ze vragen voor je de echo hebt of jullie het geslacht willen weten.
En als je het neit wil weten houden ze er rekening mee om het niet te laten zien.
Als het al te zien is.
Wij hadden bij de 20 weken echo dat we het wel wilde weten maar de  kleine lag steeds met de benen bij elkaar en daarna ging het handje ervoor.
Dus wisten we nog niks.
Maar dan nog is het moeilijk te zien of het een jongen of meisje wordt als je niet weet waar je op moet letten.
Enkele mensen (familie en kennissen) hebben de  beelden gezien  van onze echo en de ene  denkt duidelijk een meisje te zien en de  andere echt een jongen.
Omdat we het voor ons willen houden zeggen we er niks over en houden we het nog lekker even voor ons zelf.
Maar vinden het wel erg leuk hoe de mensen erop reageren.
Want heel veel hebben het  lekker fout.
Geniet van de echo.

Groetjes Fanny 27w+3 d  zwanger van de eerste  

Hoeft volgens mij geen probleem te zijn hoor! Wij hebben hem een aantal weken geleden gehad en willen het geslacht niet weten, maar dachten wel iets gezien te hebben. Toen ik vroeg aan de echoscopist of wij het gezien zouden kunnen hebben, toen zei ze dat die kans minimaal is. Ligt er ook maar net aan hoe je kindje ligt denk ik. Maar als je het van te voren aangeeft houden ze er vast wel rekening mee.

Hoi hoi,

Ik heb bij onze echo niets gezien en mijn vriend ook niet.
En wij wilde het inderdaad ook niet weten.
Dus ze houden er wel rekening mee.

grt
Anita

Hey Esmé,

Als je vooraf aangeeft dat jullie het geslacht echt niet willen weten, dan houden ze daar (als het goed is) rekening mee. Ze kijken wel vlug of alles in orde is en daarna proberen ze er een beetje 'omheen' te werken.

Zoals je weet wilden wij het wel weer heel graag weten (vooral ik). We hebben 2x de 20 weken echo gehad, maar beiden keren was het geslacht niet te zien. Pas bij de pretecho was het zichtbaar. Iedereen weet het nu ook!

Mocht je het geslacht 'per ongeluk' toch zien, dan is daar niets aan te doen. Ik zou dan alleen niet vragen om bevestiging, maar jezelf in de waan laten of het nu wel of niet klopt wat je gezien hebt.

Hopelijk weten jullie pas in maart of Kay een broertje of zusje krijgt.

In ieder geval veel plezier en sterkte .

Lieve groetjes,
Nelly mv Dean en 36w6d

Hé Esmé,

Ook wij wilden het destijds niet weten. We hebben dat vooraf aangegeven, maar ze vroeg er ook zelf al naar. Toen de blaas e.d. gecontroleerd moesten worden, hebben we onze blik even afgewend. Maar Renée lag toch met haar benen dicht, dus er viel niets te zien, hahaha.

Er bestaat altijd een hele kleine kans, dat als ze het echoapparaat erop zetten, dat ze net precies daar zitten. Als je die kans ook wilt uitsluiten moet je dan gewoon even één seconde je ogen dichtdoen.

Maar er zijn nog héél veel mensen die het niet willen weten hoor. Wij hebben met 28 weken zelfs een 3D echo laten maken, zonder dat we het geslacht hebben gezien.

Kan allemaal.

Dikke kus,
Evelien

Hoi Esme,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij kennen elkaar nog van een tijdje geleden. Onze zoontjes zijn op dezelfde dag geboren weet je nog?
Maar eeh....ik ben dus nu 37 wk zwanger van de 2de en wij wouden het ook niet weten, maar bij  ons kon je er ook echt niet omheen. Het wordt weer een jongetje!
Wij hadden het echt wel gezegd maar hij lag er precies goed voor. Hij gooide ineens zijn benen omhoog en het was echt niet meer te missen. Die mevrouw speelde het spelletje wel goed mee maar we hebben daarna nog een echo gehad en toen hebben we het toch maar even gevraagd...en wat bleek we hadden echt wel goed gezien.

Volgens mij moet je dus gewoon geluk hebben dat ie het niet verklapt of je moet echt niet kijken...maar das ook niet te doen, want het is zoooo leuk!

Gewoon lekker genieten dus en ik moet eerlijk zeggen. Bij de 1ste wisten wij het niet, dat was echt heel leuk. Maar nu we het wel weten....is het ook heel leuk. Uiteindelijk maakt het dus niet zo veel uit, als het maar gezond is toch?

Veel plezier bij de echo,
groetjes mama3007

Sowieso aangeven dat je het niet wilt weten en als baby niet al te flauw is blijft het een geheim. Als de echoscopist van bovenlijf naar benen gaat even voor de zekerheid wegkijken, want het kan natuurlijk met de boel open en bloot liggen.

Bij onze nu nog jongste had de gyn het al wel gezien, maar wij niet hoor.... pas na tijd vroeg hij nogmaals of we het wel of niet wilden weten en heeft die het nog aangewezen en zelfs toen vond ik het vrij lastig te zien.

Deze keer wilden we het wederom graag weten, maar liet Junior tot 2x toe niks zien. We moesten zelfs een keer terug komen omdat het dusdanig dwars en verkeerd lag dat het hartje ook niet beoordeeld kon worden. Dat lukte de 2e keer gelukkig wel, maar ook toen bleven de beentjes heel netjes bij elkaar.

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan