20maanden en zegt nog niets....

Hoe is het ondertussen met praten? Mijn zoontje van 22 maanden zegt ook bijna niets. Naast mama nog maar een paar woordjes. Hij liep wel met een jaar. Ik hoor om me heen meer kindjes die tegen de 2 jaar nog niet echt praten maar toch maak ik me soms ook wel wat zorgen.
 
Wij hier een zoon van 25 maanden en praat slecht. We zijn bij logopedie en ook VVE. Ik maak me nog geen zorgen en het cb ook niet, omdat hij volgens een test precies de lijn volgt, alleen dat wat trager. Daarnaast is gebleken dat hij qua motorische vaardigheden dingen kan van een 3 tot 3,5 jarige. Hij vindt het praten niet zo interessant en met 'die, ja en nee' komt hij heel ver! Haha, dus waarom meer zeggen dan nodig.
Wij zijn overigens bij logo gekomen door een verwijzing van de huisarts ivm zijn KNO verleden, maar zelf vind ik het daar nog wat vroeg voor.
 
Bij de meeste logopediepraktijken kun je tegenwoordig ook zonder verwijzing van een arts terecht. Als je je zorgen maakt, kun je altijd zelf contact opnemen met een logopedist.
 
Terug
Bovenaan