21+5 weken en corona

Lieve mama's (to be),

Sinds gisteren ben ik behoorlijk beroerd en heb overal last van (rillingen, spierpijn, verhoging, verkouden, hoofdpijn, misselijk). Gisteren met het hele gezin een zelftest gedaan en mijn man en zoontje testte positief en ik negatief. Met z'n allen ook gelijk een test gedaan bij de GGD en vanmorgen uitslag gekregen dat wij allemaal corona hebben. Manlief en zoonlief hebben nergens last van en geen klachten.

Nu ben ik bijna 22 weken zwanger en vind ik het heel eng dat ik corona heb en er ook zo ziek van ben. Ik hoor enge verhalen van loslatende placenta en vroeggeboorte.

Zijn er mama's die corona hebben gehad in het tweede trimester (of gedurende de zwangerschap)? Hoe ging dat? Hoe gaat het nu met de baby?

Ik ben zelf ruim 4 maanden geleden gevaccineerd, maar nog geen booster gehad. Deze afspraak staat gepland voor in week 25.

Ik hoor graag jullie ervaring. Hopelijk kan dat mij wat rust geven.

Liefs

Ik heb zelf ook corona en ben nu 17 weken zwanger. Kan haar gelukkig iedere dag wel ff goed voelen bewegen dus dat scheelt. Snap je angst maar zulke dingen komen niet zo vaak voor.

Hey!
Ik begrijp je angst zeker, heb zelf Corona gehad toen ik 16 weken zwanger was. Voelde me inderdaad ook heel beroerd en net toen ik dacht dat het beter ging, kreeg ik bijholtontsteking..
Ondanks dat ik alle vaccinaties heb gehaald overigens, inclusief booster.

Maar goed, al met al hadden we gister de 20 wekenecho en zag alles er helemaal top uit! Ik moet wel zeggen dat ik me nu echt een stuk minder zorgen maak. Het blijft natuurlijk altijd spannend de tweede helft van de zwangerschap (ook zonder Corona), maar ik probeer vast te houden aan de goede echo’s.

Heel veel succes en hopelijk kun je ook straks weer lekker genieten!!

Hey wat vervelend dat j er zo beroerd van bent, ik heb week 17/18 ook Corona gehad….. ook gevaccineerd en in 2020 ook al een keer Corona gehad … de eerste keer had ik er meer last van dan nu, duidelijk omikron…ik was nu alleen verkouden met keelpijn…

Je boosterprik kan niet meer doorgaan.. je mag pas 3 maanden na j besmetting je booster..

Vervelend dat je er zo ziek van bent!
Ik kreeg corona aan het eind van mijn eerste trimester.
Ik heb er niks van gemerkt ( niet gevaccineerd overigens). 
Baby doet het goed op de echo's. :)
Gelukkig komt het bijna niet voor dat de baby er iets van meekrijgt volgens mijn verloskundige

Nou wat toevallig ik zit hier dus ook mee ook al ben ik 31 weken zwanger, ik.zou over een week de booster krijgen, nouja niet dus. Ik had al.een bijholteontsteking waar ik verschrikkelijke pijn van heb in de ochtend, en nu dus ook corona erbij, mn man heeft het ook, die is wel wat.aan het hoesten en is wat moe maar ik voel me zó lamlendig, grieperig, rillen, hoofdpijn is alleen maar erger geworden. Onze dochter heeft overigens nergens last van (tot nu toe)

[quote quote=10530910]Hey!
Ik begrijp je angst zeker, heb zelf Corona gehad toen ik 16 weken zwanger was. Voelde me inderdaad ook heel beroerd en net toen ik dacht dat het beter ging, kreeg ik bijholtontsteking..
Ondanks dat ik alle vaccinaties heb gehaald overigens, inclusief booster.

Maar goed, al met al hadden we gister de 20 wekenecho en zag alles er helemaal top uit! Ik moet wel zeggen dat ik me nu echt een stuk minder zorgen maak. Het blijft natuurlijk altijd spannend de tweede helft van de zwangerschap (ook zonder Corona), maar ik probeer vast te houden aan de goede echo’s.

Heel veel succes en hopelijk kun je ook straks weer lekker genieten!![/quote]En mag ik vragen hoe je van je bijholteontsteking bent afgekomen? Ik loop al een week met helse hoofdpijn maar iedereen zegt ja helaas je mag niks ertegen, ja paracetamol etc.

Allereerst wat rot! Ik hoop dat je je gauw beter voelt! Ik ben 21+6 en heb sinds dinsdag ook Corona. Gelukkig alleen verkouden maar dacht ook meteen aan de spookverhalen! Het valt me wel op dat de kleine man nog nooit zo druk is geweest in mijn buik, dus dat geeft me een goed gevoel. Volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken als ik rondlees en je kunt altijd je VK even bellen, misschien kan zij je nog wat gerust stellen. En neem gerust een paracetamol hè, dat mag gewoon!

Terug
Bovenaan