21+5 weken en corona

Hi!

Ik was 35 weken zwanger toen ik corona kreeg, ik was er gelukkig niet slecht aan toe. Ik was ook al heel ver zwanger dus had wel een beetje angst, tot de dokters en de GGD mij gerust hadden gesteld. Na 3 dagen was de verkoudheid van corona weggegaan, en paar dagen later testen ik alweer negatief. Corona heb je zelf en kan de baby niet krijgen, lekker uitzieken en hoop dat je wat meer gerust gesteld bent!

Hoi hoi!
Corona is net als een flinke griep, dus het zal precies hetzelfde zijn als anders. Lekker uitzieken en goed je koorts in de gaten houden, dat is wel belangrijk tijdens de zwangerschap. Verhalen van placenta’s die loslaten en vroeggeboortes enzo hebben echt niks met corona te maken, eerder met de vaccinaties en boosters die genomen worden. Griep en loslatende placenta’s hebben niks met elkaar te maken gelukkig:)
https://www.zwangerenportaal.nl/zwanger/kwaaltjes-en-klachten/zwanger-en-griep-kan-het-kwaad
Hele fijne zwangerschap!

Hoi,

Hier zelf niet zwanger of corona gehad. Maar wil je meegeven dat het allemaal wel mee zal vallen. Je zult vooral zelf last hebben van de corona. De verhalen van de placenta etc zijn ongevaccineerde mensen. Door de vaccinatie reageert je lichaam veel sneller om het virus te verwijderen. Hierdoor is je baby nog extra veilig. Ook was het maar in een zeldzaam geval dat het niet goed ging. Gewoon zelf lekker de tijd nemen om uit te zieken en goed voor jezelf zorgen. Dan doe je dat ook voor je baby en komt het helemaal goed! Geniet van je zwangerschap?

Terug
Bovenaan