21 maanden nog dol op fles

Essil

Moderator
<p>Hoi, </p><p>Mijn dochter is nu 21 maanden maar alhoewel ze allang vast voedsel eet, lukt het niet zo de flesjes af te bouwen. We waren terug naar alleen 2 flessen 's avonds. Maar als ze ziek is, zijn dat er weer meer. En nu, na een paar ziektes zit ze weer aan 4 flessen per dag.</p><p>Iemand tips?</p><p> </p>
 
Onze zoon is nu 2,5 en heeft nog steeds 3 flessen van 180 per dag. Hij vind het heerlijk, de ene keer drinkt hij het op en de andere keer laat hij wat staan. Wij maken er geen probleem van en laten hem bepalen hoeveel hij ervan drinkt
 
Dochter van 3 drinkt nog voor middagslaapje en avond een fles van 150 warme Alpro groeimelk. Is daar iets mis mee? Ik denk van niet, het is een rustmomentje voor ontspanning en daarna heerlijk slapen. Ik zou willen dat het bij mij nog zo werkte haha!
 
Tja lijkt me simpel.. als je het echt niet meer wilt, dan geef je het gewoon niet meer. Dat is 2 dagen moeilijk en dan accepteert ze het wel hoor. Je zou in ieder geval weer terug kunnen gaan naar 2 flessen, alleen met wakker worden en met slapen gaan. De rest van de dag gewoon niet geven, als ze erom zeurt dan bied je iets anders aan en anders piept ze maar even 10 minuten. En je zou de flessen kunnen verminderen naar 90cc bijvoorbeeld.

Zo gaat het met veel dingen de komende maanden hoor, je kindje wordt een peutertje en gaat lekker drammen tot ze haar zin krijgt. Degene met de langste adem wint. Je kunt niet overal aan toegeven, geef je ook toe als ze elk uur om snoep gaat zeuren bijvoorbeeld?

Maar als je het prima vindt om nog 4 flessen te geven is dat natuurlijk ook gewoon goed. Die keuze is aan jezelf. Ik vind het onzin, en al helemaal onzin om de voeding echt nog in een fles te doen. Op de kinderopvang waar ik werk hebben we ook kinderen van ruim 2 jaar die nog een flesje krijgen, afschuwelijk vind ik het. Zo'n grote peuter die aan een baby fles zuigt....
Maargoed, er zijn ouders die dit blijkbaar nogal belangrijk vinden en hun kinderen klein houden hierin. Die keus is aan jezelf :)
Maar als je het echt niet meer wilt, gewoon afbouwen naar 2 kleinere flessen per dag, dit is al behoorlijk veel voor een grote dreumes. En op andere momenten maar gewoon even laten drammen en iets vervangends aanbieden en duidelijk laten merken dat je niet overstag gaat.
 
Maar ik heb mijn kinderen ook gewoon graag groot. Met 14 maanden van de flessen af, geen tuitbekers enzo meer, met 2.5 jaar zindelijk, geen middagdutjes meer, speen weg en naar een groot bed. Heerlijk. Ik sluit de baby tijd graag af :)
 
Ik heb de flessen met max 14 maanden de deur uit gedaan. Ze mogen dan uiteraard nog wel warme melk drinken, maar gewoon uit een rietjesbeker (of tuit/360 beker).
Het is ook geen ramp om nog wel een fles te geven als je dat zelf graaag wil.. maar meerdere flessen is echt niet meer nodig.
 
Ik zie het probleem niet zo.. ze kunnen hun hele leven nog groot zijn. En nog nooit n vent van 40 aan een babyfles zien lurken hoor. Er zitten alleen maar veel vitamines en voedingsstoffen in. Misschien niet meer van essentieel belang maar het kan zeker geen kwaad! Lekker geven! Mijn dochter van 13 maanden krijgt er ook nog 2 en ook nog geregeld snachts een 3e. Ik maak me er niet druk om... gaat er vanzelf een keer vanaf!
 
Terug
Bovenaan