Tja lijkt me simpel.. als je het echt niet meer wilt, dan geef je het gewoon niet meer. Dat is 2 dagen moeilijk en dan accepteert ze het wel hoor. Je zou in ieder geval weer terug kunnen gaan naar 2 flessen, alleen met wakker worden en met slapen gaan. De rest van de dag gewoon niet geven, als ze erom zeurt dan bied je iets anders aan en anders piept ze maar even 10 minuten. En je zou de flessen kunnen verminderen naar 90cc bijvoorbeeld.
Zo gaat het met veel dingen de komende maanden hoor, je kindje wordt een peutertje en gaat lekker drammen tot ze haar zin krijgt. Degene met de langste adem wint. Je kunt niet overal aan toegeven, geef je ook toe als ze elk uur om snoep gaat zeuren bijvoorbeeld?
Maar als je het prima vindt om nog 4 flessen te geven is dat natuurlijk ook gewoon goed. Die keuze is aan jezelf. Ik vind het onzin, en al helemaal onzin om de voeding echt nog in een fles te doen. Op de kinderopvang waar ik werk hebben we ook kinderen van ruim 2 jaar die nog een flesje krijgen, afschuwelijk vind ik het. Zo'n grote peuter die aan een baby fles zuigt....
Maargoed, er zijn ouders die dit blijkbaar nogal belangrijk vinden en hun kinderen klein houden hierin. Die keus is aan jezelf
Maar als je het echt niet meer wilt, gewoon afbouwen naar 2 kleinere flessen per dag, dit is al behoorlijk veel voor een grote dreumes. En op andere momenten maar gewoon even laten drammen en iets vervangends aanbieden en duidelijk laten merken dat je niet overstag gaat.