21 maanden nog dol op fles

Romyvm
Beetje aparte manier van uitdrukken terwijl je in de kinderopvang werkt. Drammen, langste adem, afschuwelijk vinden. Doet me een beetje pijn. Alsof peuters lastig zijn en moeders die hun kind ‘volgen’ op dit gebied het fout doen. Elk kind is anders en elke moeder is anders. En omgaan met peuters hoeft geen machtstrijd te zijn die je moet winnen. Sorry hoor, je reactie schiet bij mij even helemaal verkeerd
 
Marrr, ik bedoel zeer zeker niet dat peuters lastig zijn of wat dan ook. Ik bedoel meer dat dat echt niet mijn manier van opvoeding is, ik ben heel nuchter en wat strenger daarin.
En ja, ik vind een kind van 2 of 3 jaar die drinkt uit een fles echt vreselijk om te zien, ik vind dat gewoon enorm onnodig en betuttelend. Maar als ouders op mijn werk dat willen, gaan we er uiteraard gewoon in mee en ik zorg met alle liefde voor hun kind, ik hou veel van mijn werk!

Er zijn genoeg mensen die met 12 maanden alle flessen de deur uit doen, anderen laten hun kinderen tot 4 jaar uit een fles drinken. Het is allebei prima, maar ik behoor duidelijk tot de 1e groep en kan een beetje kriebelig worden van al die peuters van 2 of 3 jaar die nog volop uit flesjes drinken, overdag een speentje krijgen etc.
Maar nogmaals, ieder zijn eigen keus erin, ik zeg alleen hoe ik erover denk :)
 
Hier krijgt de oudste van net 2 nog een ochtendfles met 200 ml alpro groeimelk. Geen kunstvoeding dus. Maar ze is altijd 6 uur wakker en erg hongerig en dorstig. En heb ik even geen zin in de ontbijttafel direct om 6 uur ?
Het is ook echt een wakkerword momentje. Ze weet dat een van ons lekker bij haar komt zitten en dan ligt ze slaperig die fles te drinken en dan knuffelen we nog even. Ook krijg ik er de rest van de dag geen melk en nauwelijks yoghurt in. Dus ik vind het wel prima zo. We hebben net een baby erbij en er verandert een heleboel voor haar nu. Baby, peuterkamer, opvanggroep.... Dit hoeft dan nog even niet. 
De rest van de dag drinkt ze gewoon uit bekertjes of een rietjesbeker. 
 
Hier ook echt verzot op zijn flesje met 21 maanden. Krijgt deze voor het slapen nog zodat hij niet met honger de nacht in gaat en hij drinkt niet heel goed iverdag dus met dat flesje krijgen we weer 120 ml extra binnen. Hebben nog maar 1 schepje poeder, rest sojamelk. Als de pot leeg is alleen nog soja. Het is maar net wat je zelf wilt, ik vind dat momentje samen 's avonds ook gewoon wel heel knus en fijn. Het is het enige moment op de dag dat hij 5 min bij me zit ?
Verder dronk hij met 7 mndn uit de munchkin, hebben we gewone hema rietjesbekers (niet die babyvariant) en uit gewone bekers kan ook prima dus het is niet dat hij het niet kan hoor. 


Vooral doen waar je zelf achter staat. Ze zullen er niks aan overhouden als ze wat meer of minder flesjes op een dag krijgen. 
 
Bedankt voor de diverse reacties.
Ik vind het in zoverre een probleem dat het een terugval is, en dat ik het flesjes afwassen een beetje zat ben. Niet dat ik haar geen fles gun, ze heeft het echt nog nodig, qua rustmoment en qua ondergewicht.
Op de kinderopvang geven ze inmiddels al een paar maanden gewone melk, maar ik merk dat dat niet voldoet voor haar.
Gisteren en vandaag had ze alweer minder flesjes nodig, toen had ze ook boterhammen voor ontbijt i.p.v. pap.
 
Mijn dochter word bijna 2 en krijgt smiddags gewoon warme melk voor haar dutje en savonds pyjama pap( voor alle moeder maffias hier: ja dit zit vol suiker maar mijn kleine meid kan dat hebben en mag wel wat aankomen!) ze word er ontspannen van . Ik zeg gewoon doen wat voor jou het beste lijkt vaak geven kinderen zelf wel aan als ze niet meer willen. Luister niet na de negatieve reacties vaak weet een ander het beter maar vergeet niet dat het JOUW kind is en JOUW opvoeding! 
 
Terug
Bovenaan