21 weken en nu al verplicht thuis met rust

Dat is inderdaad vervelend, ik weet hoe het is ik zit al sinds week 16 thuis, vanwege een tekorte baarmoedermond... Ik mag niks doen... behalve rusten. Mijn enige uitstapjes naar buiten, zijn de wekelijkse controles in het ziekenhuis. Ben inmiddels al 24 weken, maar ben echt moe van het niksen....
Ook vervelend voor mijn zoontje van bijna vier jaar! Ik kan niet eens iets leuks organiseren voor zijn verjaardag en kan hem met zijn eerste schooldag ook niet zelf brengen en ophalen :(.

groetjes, Yman (24 wkn)

HoiYman,

Ik heb ook een te korte baarmoedermond en daarom zit ik ook thuis mede door de harde buiken en buikpijn. Ik heb sinds de 16e week een cerclage zodat de kleine er niet uit kan.
Maar rust houden met een kind thuis is niet handig. Ik heb een dochter van net 3 en een zoontje van 14 maanden, echte handenbindertjes nog
Nienke

Hoi Nieke,

Ik heb ook zo een cerclage gehad... en het is zoals je het stelt niet echt eenvoudig om rust te houden, vooral als je dat niet gewend bent....
Maar we zijn alweer heel wat weken verder sinds de cerclage...dus we mogen best trots zijn op ons zelf ;)
Yman

Hoi Linda,

een te korte baarmoedermond houdt in dat die zwakker is dan normaal waardoor je grote kans hebt dat de baby veel te vroeg geboren wordt.
Bij mijn eerste dreigde dit met 28 weken al te gebeuren. Ze hebben toen een soort bandje geplaatst (cerclage) om te zorgen dat ze er niet uit kon.
Nienke

oww dat is wel heel vervelend zeg!
ikzelf heb een korte baarmoederhals,,maar dat is niet zo erg..alleen makkelijker bij het bevallen!
en ja mag ook geen marathon lopen enzo,maar dat viel toch al af met mijn bekken..en heb er ook echt geen energie voor..loop al de marathon als ik de trap op loop!

Terug
Bovenaan