21 weken zwanger en harde buiken

Hoi meiden,

ik vroeg me af of er al meer dames waren die rond de 20e week al last hebben of hadden van harde buiken. bij mijn eerste had ik ze ook heel veel maar niet zo vroeg ben ik dan te druk of zo.

gr. linda
21 weken zwanger van 2e

Hoi Linda,

Ik heb ook al enige tijd last van harde buiken en ben net als jij 21 weken zwanger. Vooral als ik het druk heb gehad. Nou moet ik zeggen dat ik bij al mijn zwangerschappen relatief veel last had van harde buiken. Ik maak mij er eigenlijk geen zorgen over, doe het alleen dan wel wat rustiger aan.

Groetjes,

Suus

Hoi

Hier nog eentje. Dit is mijn eerste zwangerschap maar ik heb deze week echt veel last gehad van harde buiken. Zoveel dat ik maar heb besloten om ietsjes minder te gaan werken (heb een eigen bedrijfje, deel zelf mijn tijd in.) Erg vervelend, maarja,, de kleine gaat toch echt voor. Ik had gehoopt om tot aug vol te kunnen werken en dan af te gaan bouwen. Nu nog 2 weekjes te gaan totdat ik op vakantie ga, dus die weekjes weinig of niet sporten en 's avonds niets meer afspreken. Na de vakantie ga ik 3/4 werken, en dan hopen dat de harde buiken een beetje achterwegen blijven.
Mijn vk zegt op harde buiken niets anders dan: rustig aan doen.

Groetjes Natalie
(21w4d)

Sinds afgelopen vrijdag heb ik er helaas ook al een paar keer last van gehad. Bij mij is het de eerste zwangerschap (nu 22 weken) dus ik schrok wel een beetje toen ik plotseling een voetbal in mijn buik had! Geen fijn gevoel!

Vrijdag had ik echt te veel gedaan op mijn werk, maar verder het weekend rustig aan gedaan. Maar toch zaterdag en zondag er een paar keer last van gehad.

Vindt het erg lastig om een evenwicht te vinden tussen inspanning en ontspanning. Ik heb een redelijk fysiek beroep.
Heeft er misschien iemand tips voor mij???

Groetjes, Irene
ps. Woensdag een dagje sauna gepland met vriendinnen: goede ontspanning toch!?

Hoi Irene,

dat dagje sauna zou ik laten zitten: je mag tijdens de zwangerschap niet naar de sauna!!! Is te heet voor de baby.... (net als de zonnebank bijvoorbeeld en lekker bruinbakken in de zon met je blote buik: mag nu ook niet...)

Hoi hoi,

Zal ik jullie eens wat vertellen? Ik heb altijd last van harde buiken hahaha...al sinds het hele prille begin voel ik mn baarmoeder af en toe enorm hard worden.

Ik ben nu 12 weken en 2 dagen en elke dag fiets ik met mn 2 andere kids naar school toe en elke keer als ik dan fiets heb ik harde buiken. Ik heb het in al mijn vorige zwangerschappen ook zo gehad en maak me er echt niet druk om...gewoon rustig fietsen, doe niets bijzonders. Voor mij hoort het er gewoon bij. Als je verder bent in je zwangerschap kan het je wel soms je adem benemen pff dat herinner ik me nog wel en kijk daar niet naar uit.

Over de sauna, als je gewend bent te gaan mag je overigens wel hoor. Maar niet als je het zomaar ineens nu gaat doen voor het eerst. Je lichaam kan heel anders reageren op zulke dingen  nu en zonnebank etc ook zoals rozemarijke zei.

Groetjes Petra

Ik had de twee weken voor de 20 weken echo ook last van harde buiken. Waarschijnlijk spanningen, ik heb hiervoor 2 miskramen gehad en was erg gespannen voor de 20 weken echo.

Alles is goed bleek uit de echo, nu heb ik er geen last meer van.

Shanaz

Terug
Bovenaan