21 weken zwanger en harde buiken

Hallo allemaal,

Op zo'n site merk je maar weer dat er overal anders wordt gereageerd. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik in week 26 een nacht harde buiken gehad. Toch maar even naar de verloskamers (ik ben onder behandeling in het ziekenhuis) en wat bleek..... de baarmoedermond begon zich klaar te maken voor de bevalling. Ik werd gelijk opgenomen, kreeg weeenremmers en een spuit voor de longetjes. Gelukkig na vijf dagen naar huis maar wel volledige bedrust. Uiteindelijk is onze dochter braaf blijven zitten tot vier dagen voor de u.d..
Nu zwanger van onze tweede dochter (ben 31 weken) kreeg ik bij 16 weken al harde buiken! Het is lange tijd erg onzeker voor ons geweest maar nu de kritieke periode voorbij is dubbel op genieten. Rust bleek toch echt het beste medicijn. Met 22 weken gestopt met werken om de bedrust te voorkomen en het heeft voor mij super gewerkt.
Harde buiken zijn geen probleem als ze maar niet te snel achter elkaar komen. Let daar dus goed op.....

Iedereen veel sterkte en plezier in de zwangerschap!

Even reageren op Irene en Rozemarijke: je mag tijdens de zwangerschap echt wel naar de sauna. Alleen moet je goed naar je eigen lichaam luisteren en niet nog ff door willen als je al enorm zweet en begint te "puffen".
En, als je niet eerder naar de sauna geweest bent, is het niet verstandig om dit voor de eerste keer tijdens zwangerschap te doen.
Hopelijk heb je een heerlijk ontspannen dag gehad!!!
Groetjes mira (zwanger van nr 2 en tijdens beide zwangerschappen heerlijk genoten van sauna-bezoek!)

Hoi allemaal!
Rozemarijke: lief dat je je zorgen maakte om mijn saunabezoek.
Heb me van tevoren goed laten inlichten en inderdaad begrepen dat het geen probleem is als je het gewend ben. Alleen infraroodsauna werd afgeraden.
Heb vandaag een heerlijke dag gehad. Ben telkens onderin de sauna gaan zitten en ben een stuk korter blijven zitten dan ik normaal zou doen. Niet te plotseling afkoelen maar eerst heel langzaam weer op temperatuur komen. Het ging heerlijk en de kleine in mijn buik reageerde niet anders dan normaal.
Mocht mijn zwangerschap zo blijven verlopen dan zal ik waarschijnlijk nog wel een saunabezoekje plannen in de komende paar maanden...
Vandaag geen harde buiken gehad!
Groetjes, Irene

ik was 25 weken toen k steeds harde buiken had enz en ze dacten steeds aan blaasontsteking nu nog steeds maar tis toch echt niet zo dus ben gestopt met werken en t gaat nu beter en ben nu 35 weken. maar rusten is idd goed of een warme kersenpit zak op je buik leggen

Terug
Bovenaan