22 jaar, zwanger worden???

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw . Vorige maand ben ik getrouwd met mijn man, 36 jaar.
Ikzelf ben 22. Wij willen graag een kindje. Vanwege ons leeftijdsverschil speelt dit misschien eerder een rol dan bij andere vrouwen van mijn leeftijd. Toch twijfel ik soms, omdat ik denk dat veel mensen hier een oordeel over zullen hebben. Ik twijfel of ik ECHT niet te jong ben om aan kinderen te beginnen en eerst maar eens getrouwd moet zijn of "lol moet maken" zoals veel mensen zeggen...

hallo

ik vind niet dat je te jong bent hoor ikzelf ben ook 22 en mijn vriend is 26.
als je er een goed gevoel bij hebt met je er gewoon voor gaan!!

groetjes patricia

Hey, hey,

Vind je absolut niet te jong, maar ben zelf ook 23, misschien daarom.
Als jij denkt dat je er aan toe bent, moet je er voor gaan. Je kunt ook nog genieten en lol maken als je kinderen hebt, toch???

Groetjes Stefanie

he hoi!

ik ben ook 22 en mijn vriend is ook 36 dus we hebben hetzelfde!! wij wonen samen en zijn nog niet getrouwd! wel zijn we ook gestopt met de pil.   Ik denk als mijn vriend jonger was geweest dan had ik misschien nog wel 2 jaartjes gewacht maar ja ik heb het er nu in deze situatie ook zelf aan toe dus ja reacties zul jet toch wel krijgen maar je moet doen waar je je zelf goed bij voeld!!

hoe lang zijn jullie al bij elkaar__???

Heey!

M`n vriend en ik zijn beide 23 en gaan volop voor een kindje!

Je bent zo jong als je jezelf voelt en je voelt vanzelf wanneer je er aan toe bent!
Als jij en je man er aan toe zijn, moeten jullie er voor gaan!

Heel veel succes!

Liefs, Kim

Toch fijn hoor, deze antwoorden verwachtte ik stiekem al...
En we weten het zelf ook wel!Gelukkig maar dat er meerdere mensen zijn die er hetzelfde over denken En de mensen die er wel hun vraagtekens bij hebben, JAMMER DAN :) Wij zijn iets langer dan 2 jaar een stel, waarvan 1 maandje getrouwd....Hiervoor kenden we elkaar bijna 5 jaar en waren we gewoon dikke maatjes.
IK VIND HET ZO SPANNEND!!! ECHT stoppen met de pil, foliumzuur gaan slikken....
Stel nou dat het wel meteen raak is!?!?

hoihoi
ik ben nu 23 ( volgende maand 24) maar was 19 toen ik voor t eerst zwanger raakte , helaas werd het een miskraam
en toen ik 20 was werd ik voor de tweede keer zwanger
Mijn vriend en ik hebben er bewust voor gekozen om samen een kindje te krijgen
en heb er nog nooit last van gehad of ik te jong ben of wat dan ook , ja rare opmerkingen over ongelukjes of aangesproken worden als de oppas
als je twijfelt zou ik persoonlijk nog wachten misschien heb je over 3 maanden zoiets van Ja nu ben ik er aan toe en er dan alsnog voor gaan

Ik vond 22 jaar voor mijzelf nog wat jong om met kinderen te beginnen.
Ik studeerde toen ook nog en had mijn leven ook nog niet zo ingericht als ik het graag zou willen hebben ten tijde van een zwangerschap.  
Ik weet nog wel dat mijn schoonzusje toen wel zwanger was en het kriebelde bij mij ook  al wel behoorlijk.
Ik ben nu inmiddels afgestudeerd en aan het werk.
We zijn 11,5 jaar samen, waarvan een half jaar getrouwd.
Ik heb nu echt wel het gevoel dat ik er "rijp" voor ben.
In mijn omgeving zie ik de meeste vrouwen zwanger worden zo tussen hun 27e en 30e en dat is dan vaak ook je referentiekader. Hier op het forum zie ik ook veel begin twintigers voorbij komen.

Ik denk dan ook dat je deze beslissing alleen zelf kunt maken en dat als jij het gevoel hebt dat je zover bent, wat kan het je dan schelen wat de rest van de wereld er van denkt!

Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag zijn.

Liefs,

Twinkel3

Terug
Bovenaan