22 weken en warmte

Hoe houden jullie het uit met deze warme weer? Ook met slapen? Any tips?

Ohja is het echt zo dat je alleen op je linkerzij mag slapen voor goeie bloedtoevoer voor de baby en niet op je rug of rechterzij?

Vervelend hè? Ventilator, raam open, koude kruik? En ga lekker liggen zoals je wilt. Heb 2 zwangerschappen in allerlei houdingen gelegen en twee kerngezonde kinderen gekregen. Het is veel te warm om je druk te maken om dat soort dingen ?

Qua slapen ligt het er heel erg aan welke website je raadpleegt ? Het beste is wel echt je linkerzij. Op rechts is er iets minder flow m.b.t. bloedtoevoer. Maar de ene site geeft aan dat rechts ook gewoon prima kan en de ander keurt het af. Lang(?) op je rug is vanaf bepaalde week, dacht week 20, af te raden i.v.m. zwaarte van de foetus op bloedvaten en zenuwen die naar je onderlijf gaan. Kan tintelingen in je benen veroorzaken.

Máár, ik zou het vooral je verloskundige even vragen! Ga ik binnenkort ook doen (zelf 20 weken).

En qua slapen: voeten boven deken, polsen + enkels koelen. Zo min mogelijk woelen.. je slaapkamer door laten waaien voor je gaat slapen..

Je mag gewoon op draaien op je rechter zij en rug zei mijn verloskundige. Het is echter wel zo dat links de bloedtoevoer beter is. Maar verder kan het geen kwaad.
Ik houd het uit door de airco. Beste investering die we gedaan hebben!!
Verder kom ik bijna niet buiten, dat raden de verloskundige met deze warme dagen zoveel mogelijk af.

Ik kon gelukkig altijd al redelijk goed tegen warmte, maar merk wel dat het met de zwangerschap zwaarder valt (nu ook 22 weken). Ik probeer overdag vaak toch iets aan activiteit te doen ondanks de vermoeidheid zodat ik 's avonds moe genoeg ben om gewoon in slaap te vallen. Daarnaast slapen wij nu alleen onder een dekbedovertrek en dus geen dekbed.
Op mijn rug in slaap vallen lukt me sowieso al niet maar ik doe verder niks om te voorkomen dat ik in mijn slaap op mijn rug draai. Dat lijkt me ook best lastig. Dus ik ga gewoon zo liggen zoals fijn voelt.

Ga lekker liggen zoals je fijn vindt! Tenzij er bijzonderheden zijn in je zwangerschap, hoef je echt niet per se op je linker zij te slapen. Ik slaap zelf op bijde zijden (25wk), en heel soms zelfs eventjes op mijn rug. Op je rug merk je vanzelf dat ongemakkelijk wordt, dan knelt het gewicht van je baby inderdaad de zenuwen/bloedtoevoer naar beneden af, en ga je vanzelf ook wel weer verliggen.
Voor de hitte geen tips, helaas! Hopen dat het snel overgaat...

Ik ga laat slapen en doe overdag mijn dutjes. Ik heb nu 40 weken en een dag zwanger. Smorgens en savonds doe ik wat in huis. Verder vooral stil liggen ??

Wat betreft slapen: mijn verloskundige zei dat het niet zoveel uitmaakt. Ja bloedtoevoer op de linkerzij is het beste. Rechterzij is iets minder maar kan je prima op slapen. Op je rug merk je vanzelf wel wanneer dat niet meer lekker ligt. Zij zei dat je lichaam echt niet zo blijft liggen als het niet goed is tijdens het slapen ...
Wat mij wel hielp was een voedingskussen in mijn rug leggen zodat ik in ieder geval niet op mijn rug ging liggen (vond ik zelf wel een geruststellende gedachte ?)

Nee hoor, het liggen in bed maakt niet uit. Het klopt zeker dat je bloedtoevoer wanneer je op je linkerzijde slaapt beter is, maar je mag ook zeker op je rechterzijde slapen. Tevens gaf de verloskundige aan dat, wanneer je op je rug slaapt, en niet lekker wordt (doordat de baby bepaalde bloedvaten afknelt) je automatisch wakker wordt en gewoon gaat verliggen. ☺️
Ik ben 31 weken zwanger en wordt heel veel op mijn rug wakker, dit ligt onbewust ook het lekkerst vanwege bekkenpijn.

Terug
Bovenaan