22 weken en warmte

Op dit moment 34 weken zwanger en houd al vanaf week 18 behoorlijk vocht vast. Kun je je vast inbeelden hoe ik er nu uitzie en bij loop. Vooral rustig blijven en veel water drinken. Door het warme weer ben ik zoiezo sneller moe en daar geef ik dan ook aan toe. Wat betreft het slapen, idd links is beter maar ik wissel lekker van links naar rechts. Op een gegeven moment in je zwangerschap vind je op je rug liggen gelijk al heel irritant en zwaar, dat heb ik nu sinds een week of 3 dus dan ga je automatisch niet meer naar je rug toe. Iedereen succes met de warmte en een fijne zwangerschap!?

Ik ben nu 40 weken en probeer gewoon rustig aan te doen met de warmte.. Ik heb al een peuter en zet 'voor hem' elke dag een klein badje in de tuin. De aanhalingstekens omdat ik er zelf de halve dag met mn voeten in zit en hij me geregeld nat spettert wat ik helemaal niet erg vindt haha! Ik douche minstens 1 x en als iknde puf ervoor heb 2 x op een dag gewoon om af te koelen. Verder polsen nat maken, koude washandjes op hoofd of in nek en ik eet veel ijsklontjes ipv waterijsjes, aangezien die 0 calorieën bevatten(ik heb zwangerschapssuiker). Voor het slapen... Tja... Het is gewoon zweten... Ik zet het raam helemaal open tegen een uur od 8 zodat het wat kan koelen, en probeer met ramen open te slapen, dat lukt alleen vaak niet.. Verder drinkt ik snachts heeel veel om gehydrateerd te blijven.
Over dat op je linkerzij slapen... Bangmakerij. Laat je niet gek maken. Ja in zekere zin is de bloedtoevoer op die manier het beste, het is echter ook zo dat wanneer de bloedtoevoer op wat voor manier ook te laag is door je houding jij daar gewoon wakker van wordt door duizelig te worden bijvoorbeeld. Ik kan de laatste weken letterlijk niet meer op mijn rug liggen omdat ik dan gewoon het gevoel heb dat mijn adem afgeknepen wordt, ik wissel van zijkanten maar lig heel veel op de 'verkeerde' zijkant hoor... Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 40 weken zelfs gewoon op mijn rug gelegen. Ik snapbdat dit gezegd word alleen maakt het zwangere vrouwen ook erg snel onzeker, wat niet nodig is, er is al genoeg om je druk over te maken

Slapen op je linkerzijde is ook al goed voor je als je niet zwanger bent, als je menig gezondheidwebsites moet geloven.
Maar ik lag ook in elke houding die ik comfy vond ? doe wat werkt voor jou om aan je rust te komen. Ik sliep ook al vrij snel met een voedingskussen, heerlijk tussen de benen.
Wat ook helpt is een koud washandje af en toe over je armen en benen halen.

Ik had gloeivoeten met dit weer en werd daar gek van. Koud washandje er op en ik kon tenminste inslapen.

Hier slaap ik op beide zijden, soms ook eventjes op m’n rug. Ben nu ruim 32 weken zwanger.

De warmte is gelukkig nog aardig te doen. Zorg wel dat ik overdag niet te veel in de zon kom en s middags gewoon rustig aan.

Als het goed is, is het vannacht wat koeler. Hopelijk helpt je dat met slapen.

Terug
Bovenaan