Ik ben nu 40 weken en probeer gewoon rustig aan te doen met de warmte.. Ik heb al een peuter en zet 'voor hem' elke dag een klein badje in de tuin. De aanhalingstekens omdat ik er zelf de halve dag met mn voeten in zit en hij me geregeld nat spettert wat ik helemaal niet erg vindt haha! Ik douche minstens 1 x en als iknde puf ervoor heb 2 x op een dag gewoon om af te koelen. Verder polsen nat maken, koude washandjes op hoofd of in nek en ik eet veel ijsklontjes ipv waterijsjes, aangezien die 0 calorieën bevatten(ik heb zwangerschapssuiker). Voor het slapen... Tja... Het is gewoon zweten... Ik zet het raam helemaal open tegen een uur od 8 zodat het wat kan koelen, en probeer met ramen open te slapen, dat lukt alleen vaak niet.. Verder drinkt ik snachts heeel veel om gehydrateerd te blijven.
Over dat op je linkerzij slapen... Bangmakerij. Laat je niet gek maken. Ja in zekere zin is de bloedtoevoer op die manier het beste, het is echter ook zo dat wanneer de bloedtoevoer op wat voor manier ook te laag is door je houding jij daar gewoon wakker van wordt door duizelig te worden bijvoorbeeld. Ik kan de laatste weken letterlijk niet meer op mijn rug liggen omdat ik dan gewoon het gevoel heb dat mijn adem afgeknepen wordt, ik wissel van zijkanten maar lig heel veel op de 'verkeerde' zijkant hoor... Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 40 weken zelfs gewoon op mijn rug gelegen. Ik snapbdat dit gezegd word alleen maakt het zwangere vrouwen ook erg snel onzeker, wat niet nodig is, er is al genoeg om je druk over te maken