22 weken zwanger en nog steeds moe...

Hi Dames,

Waarom is het zo moeilijk rustig aan te doen? In mijn vorige zwangerschap ben ik 9 maanden moe geweest. Ik moest ook doorgaan, maar dat ging niet. Ging al vrij vroeg voor 50% de ziektewet in. In overleg met mijn baas heb ik alle uren van de dag uitgeprobeerd, welke ik het best kon werken. Van 10 tot 14, de ochtend, de middag. De ochtend bleek voor mij het beste te werken. Maar ik voelde me er echt rot onder. Ik dreigde ook depressief te raken. Gelukkig is dat niet gebeurd.

Nu gebeurt er weer hetzelfde. Alleen maar moe! Slapen gaat zo slecht, dat het soms niet vol te houden is. Ik werk 3 dagen en heb een kleintje van 2 rond lopen. Ook ik moet het rustig aan doen, maar ik doe dat gewoon. Ik kon nooit loslaten: alles moest gewoon doorgaan, het werk, het huishouden, de boodschappen. Maar nu pak ik het anders aan.

Ik wil dolgraag blijven werken, dat betekent wel dat mijn huishouden er aan onderdoor gaat. Dan maar wat minder vaak poetsen en rommelig in huis. Diegene die het niet kan aan zien, die pakt maar een stofdoek of een dweil. En door zo te denken, komt er rust in mijn hooft en uiteindelijk ook rust in mijn lijf.

Natuurlijk zorg ik voor mijn zoon, maar dat is het ongeveer het enige wat ik doe. En ik kook. Maar wat niet gaat gaat niet.

Ik weet dat het makkelijk klinkt, maar je moet echt je rust nemen. Als je het echt niet meer kunt, dan zul je wel moeten. Ik weet dat dit nog 5 maanden gaat duren, daarna komt de energie wel weer terug.

Gr. Tamara.

De verloskundig zei dat ik gelijk tijdig moest stoppen met werken...
Maar nu komt het volgende probleem, ben een uur met de telefoon bezig geweest...
En niemand wil mij uitbetalen....

Voor de uwv werk ik 2 dagen te weinig als alpha hulp.
Die stuurt mij naar de werkgever.
Volgens uwv moet mijn werkgever 6 wk door betalen en dan aankloppen bij de gemeente.
Maar mijn thuiszorg zegt dat hun niet mijn werkgever zijn.
Dat zijn mijn 2 clienten...
Je denkt toch niet dat hun mijn zw betalen en hun vervangende hulp...

Ben er nu dus nog erger aan toe dan het was...

Dat is fijn als je je er zo makkelijk over heen kunt zetten.
Maar dat lukt mij niet...
Heb ook een grote harige hond rond lopen en voor de zw.schap ging ik elke dag stofzuigen en nu lukt het me echt niet....
Dat maakt me wel verdrietig om al die pluizen met haar te moeten zien...
Het word er niet leefbaar op....

Hoe rommeliger in huis hoe rommeliger in je hoofd lijkt mij...
En ook niet fijn voor een kind van 2 om in te spelen.
Ik kan me er niet toe zetten en voel me daar niet prettig bij...

Hopelijk morgen een goeie dag normaal is dit mijn werkdag....

Sterkte, Natasja

Nee om te denken dat alles na de bevalling over is..
Heeft bij de 1e ook wel een half jaar geduurd.
De bevalling en keizersnee heeft heel veel indruk en pijn op mij gemaakt.
De kraamverzorging heeft hier heel erg haar best gedaan met de hh.
Alleen toen ze weg was begon alles weer van voor af aan omdat de keizersnee veel pijn deed.
Door waarschijnlijk te weinig rust en zo gaat de cirkel weer rond.

De wond doet nog steeds pijn.
Vlak voor mijn zw.schap nog naar de gyn. geweest voor de pijn.
Maar daar kunnen hun ook niks aan doen....

Gr.

Terug
Bovenaan