23 weken en nog geen baby te voelen.

Hallo,
Hoe staat het met jullie? Hebben jullie al contact met je baby. Ik voel nog steeds niets. Ja een zware onderbuik die bij het werk of thuis bij inspanning optreed maar nog steeds geen schopjes,plopjes gevoel.;( Is dit normaal??)
Ik weet het heb een druk leven en moet me wat gaan afremmen om rust te geven aan me zelf en uk. Maar dan nog zou ik toch als ik in me bed lig of 's avonds op de bank al ietskunnen voelen?
liefs ineke

Hi ineke, je zou idd je kindje al goed moeten kunnen voelen. Maar misschien heb jij een placenta aan je voorkant liggen?? daar door voel je het een stuk minder..
Ik heb deze zwangerschap voor het eerst een placenta aan mijn buik en rug liggen..daardoor voel ik ze ook een stuk minder..
Wel voel ik continu schopjes op mijn blaas...of krijg ik een enorme bult op mijn buik...
Als je je zorgen maakt meteen bellen hoor!

Hey Ineke,

Bij m'n eerste zwangerschap had ik de placenta aan de voorkant liggen en dan voel je een heel stuk minder. Nu de placenta aan de achterkant en voel echt alles, maar dan ook ALLES.
Mocht je placenta niet aan de voorkant liggen, informeer dan even bij de VK.
Je zou de kleine zo'n 8x keer dag 'moeten' voelen..
Heel veel succes!

ben nu 23 weken en voel de kleine al met 18 weken echt schoppen ,maar dan heb ik de placenta ook achter liggen ,ik ken ook zwangere vrouwen bij mij in de buurt en die voelen het ook nog niet /niet zo goed omdat de placenta aan de voorkant ligt .

hier was het met 21 weken te voelen, heeft idd met je placenta te maken en hoe de kleine ligt....

maar het verschilt enorm hoor! niet druk maken.... het verschit ook gewoon hoe druk of rustig een kindje is.... misschien trapt ze/hij wel tegen je rug :)

Bij mijn vorige zwangerschap lag mijn placenta voor en wist ik ook niet goed wat ik moest voelen. Ik denk dat ik rond week 24 pas voor het eerst het gevoel had dat ik de baby voelde. En dan was Thomas ook nog eens een rustige baby en heb ik soms echt moeite moeten doen om hem te voelen, het is dus niet ongewoon.
Wat je kan proberen is op je linkerzij te gaan liggen en diep adem te halen. Op je linkerzij wordt je placenta beter doorbloed en door diepe ademhaling komt er extra zuurstof bij. Hierdoor wordt je baby vaak actief. Ik pas dit trucje altijd toe als ik het gevoel heb dat ik de kleine weinig gevoeld heb en het werkt eigenlijk altijd!
Deze zwangerschap ligt mijn placenta juist helemaal achter en daarom voel ik de baby nu al weken. Het ligt er dus helemaal aan waar hij ligt en ook hoe druk of rustig je baby is.
Bij twijfel natuurlijk altijd je verloskundige bellen, het heeft geen zin om je ongerust te maken terwijl het niet nodig is.

Ik ken verhalen dat er vrouwen zijn die het soms zelfs pas bij 29 (!) weken voelden. Is inderdaad een samenloop van factoren. Bij mij ligt de placenta voor, zoals ik al eerder heb gezegd ben ik zelf volslank en ook dat schijnt mee te spelen. Ik voelde de baby vanaf ongeveer 18 weken en sinds ongeveer 24 weken soms ook echt irritant hard dat ik er dus echt last van heb. Het lijkt soms wel alsof ik een kind met adhd in m'n buik heb. De 'richtlijn' staat vanaf ongeveer 26 weken op minstens 8x per dag dat je je baby moet voelen. 26 weken duurt dus nog 3 weken voor je dat bent, en van het 1 op het andere moment zou het zomaar eens kunnen dat je wel je baby vaker voelt, en bij mij is er nog geen halve ochtend voorbij of ik heb de kleine al meer dan 8x gevoeld. Ik denk zelf dat je gewoon een heel rustig kindje hebt. Daarbij is het ook wel zo dat als je het druk hebt en het nu nog zachte bewegingen zijn, je het misschien geen eens opmerkt ook al doe je nog zo je best. Ik zou me dus niet direct zorgen maken. Als je over een week of 3 nog steeds niks voelt zou ik het sowieso wel even aankaarten bij je vk. Maar ik weet het... geduld hebben met zoiets is moeilijk. Zulke dingen zijn vaak makkelijker gezegd dan gedaan!

ik heb placenta ook voor liggen, maar voel die kleine continu! het enige wat heel erg jammer is, dat niemand anders het mee kan voelen. vind dit wel jammer want ook nog eens eerste zwangerschap en manlief voelt niks!

Terug
Bovenaan