23 weken zwanger: hoeveel bijgekomen???

Hoi allemaal

Ik ben nu 23 weken zwanger en ik denk dat ik nu ongeveer 6 kilo ben aangekomen (zeker op mijn buik en borsten maar ook hier en daar verspreid over mijn gehele lichaam).Ik heb van nature een normaal, slank  postuur.
Ik hoor van veel mensen in mijn omgeving dat zij veel minder bijgekomen  zijn met 23 weken zwangerschap.
Nu weet ik dat het kan verschillen van persoon tot persoon maar toch vraag ik me af of het " normaal" is. Er zijn immers nog vele zwangerschapsweken te gaan.
Verder gaat alles trouwens prima. Voel me goed op wat kleine kwaaltjes na en geniet ontzettend van de bewegingen van de kleine. Vind het heerlijk om zwanger te zijn!

Graag jullie reactie.

 
Ha Emma,

niets raars aan hoor, volgens mij. Ik was rond de 25 weken zo'n 5 kilo aangekomen, zit nu rond de 12 (ben nu 36w2d). En inderdaad: het verschilt per persoon. Maak je er maar niet te druk om, belangrijk is dat het goed gaat met jou en de kleine.

En wat mensen zeggen: pff. Niet te veel van aantrekken. Dan zou ik een veeeel te kleine baby krijgen (dat zeggen ze allemaal omdat ik geen grote buik heb, vinden zij).

Het is trouwens niet voor niets dat mijn verloskundige me niet weegt: het gaat niet om het gewicht (zegt ze), maar om of het goed gaat met de baby.

Fijne zwangerschap!

Ukkie26
 
Hoi Emma,

Ik ben net als jij 23 weken zwanger, en ook net als jij 6 kilo aangekomen tot nu toe.
Ben van mezelf ook gewoon normaal slank. En idd. mijn borsten en buik zijn goed gegroeid, maar er zit ook nog iets verspreid! Niet extreem ofzo hoor, dat ik nu ineens een dikke kont heb, maar gewoon overal een klein beetje.
Ook ik denk nog aan de weken die komen gaan, ik had gehoopt het bij een kilo of 10 te houden, maar ben dus ook wel bang dat ik dat niet ga redden, aangezien in nog 17 weken ong. moet, en nu al op 6 kilo zit. Ik hoop dat het nu even stil gaat staan met de kilos hihi
 
hoi meiden

Jeetje wat doen jullie dat netjes zeg Ik ben vorige week bij mijn schoonmoeder op
de weegschaal gaan staan (was toen 23 weken ) En er zit gewoon al 15 kilo aan
Schrok wel een beetje maar ik weet dat ik gemiddeld 30 kilo aan kom tijdens de zwangerschap Ik heb het er iedere keer wel weer van af gekregen maar ik moet er wel wat voor doen Eenmaal terug op mijn oude gewicht dan blijf ik daar wel op hangen dat scheelt wel weer Ik hoef dan niet echt meer op te letten wat ik eet Hopelijk is dat straks ook zo

groetjes corina
 
De vraag die ik dan zou willen stellen "wat is dan normaal?".....

Mensen denken het altijd te weten... de een heeft een te kleine buik, de ander weer een te grote. Ik heb een behoorlijke buik en de vraag of het er niet twee zijn, heb ik al regelmatig gehoord. En weet je wat het stomme is... bij de zw.gym heeft iedereen zo'n buik, ha ha! Vaak zijn het mensen die er totaal geen verstand van hebben...

Ik vind dat je het netjes doet met 6 kilo in 23 weken hoor! Niet druk om maken. Zo lang het goed gaat met je kindje is er niks aan de hand. Geloof dat vk er vanuit gaan dat je gem 10-20 kilo aankomt. En het verschilt zeker per vrouw.

Ik was rond de 23 weken 8 kilo aangekomen.

Groetjes Anoek
(34.6 weken zwanger)
 
hoi

niks mee   hoor
ik ben nu ruim 27 weken   zwanger en de batteryen van mijn weegschaal zijn leeg zag ik vanmorgen hihi
maar vorige week dus met 26 weken was ik 7.5 kg aangekomen

liefs ilona
 
Hallo allemaal
Jeetje,ik durf het haast niet in te typen...
Ik ben nu 23 wkn en 3 dagen zwanger,ik woog altijd 66 kg en nu ahum..83 kg.
17 kilo aangekomen dus..gelukkig waren ze bij mij in de fam allemaal zo zwaar geworden en was het na de bevalling er snel weer vanaf gegaan.
Gr kim
 
Terug
Bovenaan