23 weken zwanger: hoeveel bijgekomen???

Hallo Allemaal,

Jeetje zeg, ik voel me wel een beetje een vreemde eend hier. Ben nu 22 weken en dgn zwanger en eigenlijk nog maar 2 kilo aangekomen.... Buikje heb ik ook nog niet echt. Ik heb zelfs al regelmatig de vraag gehad: Weet je wel zeker dat je zwanger bent? Onzin natuurlijk, maar ben dan wel elke keer weer lichtelijk beledigd...  

De verloskundige stelt me dan wel gerust, want wat er niet aan komt hoeft er ook niet af he...? Met mijn kindje gaat alles gelukkig goed, voel al regelmatig de stompjes ( ook al zei de gyn bij de 20-weken echo dat dat moeilijk zou gaan ivm voorliggende placenta. ( kan zoiets eigenlijk nog verschuiven?)

Iedereen veel succes in de komende weken/ maanden!!

Groetjes Do
 
Hoi,

Heb je een voorliggende placenta (dus voor de 'uitgang') of ligt je placenta aan de voorkant?

Je placenta groeit mee met je kindje en heeft nog niet z'n definitieve plaats ingenomen.Wanneer dat nou ook alweer precies was weet ik niet meer.Ik dacht 28 of 32 weken...niet met 22 weken in elk geval.

Ook bij mij ligt de placenta aan de voorkant en ik voelde mn kindje voor het eerst met 17 weken (de plopjes) en met 20 weken was het ook aan de buitenkant van mn buik te voelen. Dus volgens mij kan het wel hoor! Kan ook zijn dat je kindje net naast deplacenta schopt, ha ha! Ik ben blij dat mn placenta aan de voorkant ligt, anders was ik helemaal blauw geweest denk ik. Die kleine heeft een behoorlijke spierkracht, ha ha!

Groetjes Anoek
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Het zal zeker verschillen van persoon tot persoon.
Mijn zus was met 23 weken zwanger ook pas 2 kilo aangekomen, dus het meisje dat reageerde (sorry, kan de naam even niet herinneren) met dat ze zich een vreemde eend voelt: ook jij hoeft je dus geen zorgen te maken!
Zo zie je, we hebben blijkbaar allemaal onze onzekerheden zo. Gelukkig hoor ik van de meesten dat het vergelijkbaar is.
Ben benieuwd of we straks de kilo' s er weer net zo snel van af krijgen als dat ze gekomen zijn...hihi.
Maar dat zijn zorgen voor later. Nu volop genieten van de kleine in onze buik!
Voelen jullie hem/ haar al veel? ik voel hem/ haar (weet niet wat het is) iedere dag. De ene keer wel wat meer dan de andere en ook de plopjes zijn niet altijd even sterk.
Mijn man voelt de kleine ook. Zo speciaal allemaal he!!

liefs, Emma
 
Hoi,

Ik ben nu 23 wk 3 dgn zwanger en ben 6 kilo aangekomen. Dus die kilo's van jou....................volkomen normaal. En ja, wat is NORMAAL????????!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes
 
Bij de eerste zwangerschap 20 kilo aangekomen maar bij de 2de zwangerschap maar 10kg aangekomen ondanks zwangerschap diabetes. Iedere zwangerschap is weer anders 
 
Terug
Bovenaan