23 weken zwangerschap afgebroken

Goedzo Pucka , de herinneringen helpen je bij de verwerking!Ik voelde me ook heel leeg en kon er niet mee om gaan. Ik wilde ook gelijk weer zwanger zijn. Je was natuurlijk al met je gevoel dat je over en paar maand een kindje zou hebben en ineens is dat weg en daarbij komt nog eens het verlies van Sam . Ik dacht als het beter is voor mij lichaam om niet zwanger te worden dan wordt ik dat niet. Na 4 maand was ik weer zwanger. Op dat moment duurde dat een eeuwigheid maar dat is realistisch gezien natuurlijk best snel...Je moet gewoon doen wat voor jullie goed voelt!  Heel veel sterkte gewenst,  vooral met deze dagen ?

Hoi Pucka,Gefeliciteerd met jullie kleine Sam en gecondoleerd met dit grote verlies. Ons mannetje had ook een zeldzame skeletafwijking (een andere dan jullie) en was buiten de baarmoeder ook niet levensvatbaar. Wij hebben de uitslag van DNA onderzoek afgewacht voordat we het weer gingen proberen. Het bleek gelukkig niets erfelijks maar “gewoon pech”. Of ons kleintje pijn heeft gehad heeft mij ook erg bezig gehouden. Het ziekenhuis zei van niet en daar vertrouw ik maar op. Wat moet je anders? Ook bij ons zeiden ze dat deze kleintje de geboorte meestal niet overleven maar ons manneke kwam levend ter wereld en heeft nog vier uur geleefd. Heel bijzonder. Soort coma, maar toch. Veel sterkte met dit verlies en dat Sam voor altijd in jullie hart mag  zitten.

Het opnieuw zwanger willen worden begrijp ik helemaal! Mijn eerste vraag na de bevalling van Daan en Koen was wanneer we weer zouden kunnen beginnen. Zeker aangezien er geen afwijkingen bij zowel mij als de jongens zijn gevonden. 'Gewoon' dikke vette pech gehad dus. Doe vooral wat voor jou en je partner goed voelt. Wij zijn het er allebei over eens dat we snel weer willen beginnen. We hebben 10 januari weer een afspraak bij de gynaecoloog. Dan is het bijna 2 maanden geleden dat de jongens zijn overleden. We gaan heel open het gesprek in met de gynaecoloog en we vragen dus zeker naar het opnieuw zwanger worden (en wat als het weer een tweeling is?). Niets kan je kind vervangen, maar die lege handen zijn zo pijnlijk leeg. Wat zou het fijn zijn als er een levend kindje in zou liggen hè?! Lichamelijk kun je er al snel klaar voor zijn, maar kijk vooral of jullie er allebei ook geestelijk klaar voor zijn. Een volgende zwangerschap gaat niet onbezorgd zijn. Je zult je altijd afvragen wat als... Daan en Koen zijn 5 weken geleden geboren en overleden. De eerste weken zijn we geleefd. Iedereen leeft ook met je mee. Daarna begint het 'gewone' leven weer. Op dat moment begon bij ons pas echt het gemis. Daan en Koen hebben nog een hele tijd op hun eigen kamertje gelegen. In plaats van ze te voeden, in bad te doen en ze te knuffelen en te kussen zaten wij een grafsteen uit te zoeken en waren we bezig met rekeningen voor de uitvaartverzekering. Dat is erg hard en ik kon niet anders dan alleen maar huilen. Hoe graag ik ook weer zwanger zou willen worden, dit is voor mij een teken dat het nog te vroeg is. 

Ik was na het verlies van mij zoon na 3 maanden al weer zwanger.Helaas is dat een miskraam geworden na 12 weken.Daarna was ik weer zwanger na 2 maanden. 

Terug
Bovenaan