23ste week 5,5 kg aangekomen

<p>Ja .. nou stond ik vanmorgen op de weegschaal ?... en zag dat ik vanaf mijn start gewicht nu 5,5 kg ben aangekomen en zit in mijn 23ste week van de zwangerschap.. Nu vond ik het best veel met het idee dat ik nog maar net over de helft ben.. en wil dan ook vragen hoe gaat dat bij jullie ? ? om even een algemeen idee te krijgen van wat “normaal” is . Hoop op wat reacties ☺️</p>

Het is normaal om 10-15kg in totaal aan te komen. Het scheelt wel veel per persoon! Ik kwam tijdens mn eerste zwangerschap maar ongeveer 7 kilo aan...

Maar besef je wat voor gewicht je allemaal meedraagt in de loop van je zwangerschap he! Je baby zelf, die uiteindelijk zo'n 3-4kg weegt, de placenta, het vruchtwater, extra bloed.... Ohja en natuurlijk een belangrijke vetreserve voor je borstvoeding! Hier kun je het uitgebreid teruglezen, als je wilt: https://www.uzleuven.be/nl/gynaecologie-en-verloskunde/verloskunde/zwangerschap/gezond-zwanger-zijn/gewichtstoename/verdeling-gewichtstoename

Ik zou me over 5.5kg in ieder geval echt niet druk maken ?

Dat is helemaal prima hoor! Ik ben bij beide zwangerschappen goed 20kilo aangekomen. Het meeste was ik ook vrij vlot weer kwijt in de borstvoedingsperiode. Niet te veel zorgen over maken!

Dit verschilt enorm per persoon en zwangerschap. Maar maak je hier vooral niet druk om.
Ik ben ruim 20 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap, ondanks dat ik al was bevallen met 38 weken. Maar goed ik had veel vruchtwater, vocht, grote baby en mijn motto was, dik word ik nu toch al dus ik at alles wat ik wilde. De kilo's waren er ook zo weer af en woog na een jaar weer netjes mijn oude gewicht.

Hier beide zwangerschappen 16 kilo aangekomen. 
Ik zou je er niet te druk om maken en vooral genieten van je zwangerschap en niet al te streng zijn voor jezelf. 
Dat afvallen komt daarna wel weer .
Tuurlijk kun je er altijd een beetje op letten door gezond te eten . Maar zo nu en dan wat lekkers en jezelf verwennen moet ook kunnen 

Heel erg bedankt voor jullie reacties ?,en bedankt voor de website met uitleg @ Klijn.  eerste trimester gewoon niks aangekomen ivm met de misselijkheid, juist afgevallen en met 2e trimester loopt het opeens sneller op en vandaar ook een beetje de zorgen over het 3e trimester. Maar al met al nog best oké dus ?. Ben het zeker eens met na de zwangerschap weer diëten en niet tijdens.. zal ik ook zeker niet doen.. hoogstens beetje opletten inderdaad. 

Terug
Bovenaan