23ste week 5,5 kg aangekomen

Ik heb me daar ook zo over op zitten vreten. Na 20 weken ging het soms zo hard! Dan was ik blij als het weer even een weekje stil stond. Of als ik 2 kilo in 1 week ging ofzo, dan kon ik me zo rot voelen over wat ik gegeten had. Terwijl ik juist erg gezond at en niet teveel. Ik was met 23 weken denk al 7 of 8 kilo aangekomen. Ze zeiden dat het in het 3e trimester minder hard zou gaan, nou daar heb ik niks van gemerkt ?
Uiteindelijk bij 36 weken bevallen toen ik 18 kilo meer woog. Ik had wel een zwangerschapsvergiftiging en hield dus heel veel vocht vast. Een week na de bevalling was ik nog 2 kilo "teveel". Erg netjes dus. In de kraamperiode had ik een hoop problemen en gezond eten lukte echt niet. Daardoor nog 4 kilo aangekomen. Ondanks borstvoeding. Met 7 maanden oud op dieet gegaan en inmiddels op mijn oude gewicht, nu de baby 10 maanden is. Niemand heeft me ooit wat gevraagd of gezegd dat ik dik was ofzo. Ik was zelf strenger dan de mensen om me heen. Die zeiden meer dingen als: jaaaa maar je hebt net een kind gebaard, logisch toch??

Is echt normaal hoor, weinig zelfs! Een beetje afhankelijk ook van je startgewicht. 12-15 kilo is normaal met voldragen zwangerschap. Deze site vind ik zelf wel handig trouwens https://www.zozwanger.nl/de-gewichtstoename-beperken-tijdens-zwangerschap/ (met een marge wat je ongeveer moet aankomen, bij normaal gewicht).

Terug
Bovenaan