24.4 wkn zwanger, ons meisje ligt zeer laag! MAAK ME TOCH ZORGEN

hallo allemaal,
ik ben 24.4 wkn zwanger, ons meisje ligt zeer laag. de gyn verbaasde zich zelf erover, en heeft al meerdere malen gekeken of mijn baarmoedermond nog goed gesloten is. dit is gelukkig nog allemaal goed.
ik merk zelf dat ik nog maar weinig kan doen zonder dat ik last heb. mijn buik voelt dan erg hard aan.
onze kleine meid, ligt net boven mn schaarhaar grens (nou ja daar waar het schaamhaar hoord, maar niet zit .....hahahhah)
ik maak me toch best wel zorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wie herkend dit!!!!!!!!!!!
kuzz lau

Hoi lau,
ik heb wel last van mijn onderbuik want als ik de hond uitlaat dan voelt het niet fijn aan.
het doet dan ook gewoon pijn onderin mijn buik
net alsof er gewichten in liggen.
ik heb mijn 20 weken echo al gehad en die was goed.
ze zeiden toen wel dat mijn placenta laag lag en erg groot was maar niet dat mijn baby laag lag.
ik weet ook niet of het kwaad kan.
je zou het er eens met de vk over kunnen hebben.
gr lisette

Hoi,

ons derde kindje lag heel de zwangerschap ook erg laag. Kon dat heel goed voelen steeds. Zitten gaan in een auto of opstaan was een ramp.
Lopen op het laatst ook helemaal en fietsen hoefde ik al helemaal niet meer te doen! Toch is alles heel goed gegaan, Boaz werd 3 dagen na de uitgerekende datum geboren, zeer snelle bevalling, dus ook al ligt je baby erg laag, nu al, ik weet dat het goed kan komen! Het loopt hier vrolijk en ondeugend door het huis!

Dikke kus Hilma.

Hmmm vervelend! Volgens mij is het  niets om je zorgen over te maken hoor. Maar het is natuurlijk wel lastig want je loopt een stuk moeilijker.
Ik merk ook dat baby sinds vorige week een stuk meer naar "beneden" drukt. Heb sneller last met lopen, vooral in mijn liezen en schaambeen. We zijn bijna in het derde trimester he dus het gaat nu echt zwaar worden!

Groetjes,
RV

Ik heb gister mijn pretecho gehad en zag ook hoe laag mijn kleine ligt!

De vk zei tegen mij dat je tot bijna 32 weken geen zorgen hoeft te maken over de ligging omdat het kindje nu nog kan draaien en doen!

Het is wel vervelend dat snap ik.. Ik werk in de Horeca en heb nu last van mijn bekken omdat de kleine zo ligt!

Wat soms helpt is zitten of liggen en de kleine een beetje wakker prikken dan gaat ze soms anders liggen :)

Succes ermee!!

bedankt voor jullie reacties. we gaan gewoon nog lekker genieten, en we zien het wel of dat onze kleine meid eerder komt dan gepland. we hopen maar dat ze het fijn heeft binnen, en dat ze zo lang mogelijk blijft zitten.
kuzz lau

Hoiiiiiiiii!

Ons kindje bevind zich ook zo laag in de baarmoeder. Ik heb namelijk een paar weken terug een medische echo gehad, en we konden niet vaststellen of het kindje misschien schisis heeft, omdat het aangezichtje niet zichtbaar was. Ik mocht twee weken later terug komen. Dit vond ik natuurlijk helemaal niet erg, maar helaas de kleine lag weer heel diep en het gezichtje was nogsteeds moeizaam zichtbaar. De mw die de echo maakte zei dat we ons echt geen zorgen hoefden te maken, maar ze zei wel nadrukkelijk dat het kindje absoluut niet in die houding mag liggen bij de pretecho! Tijdens het plassen kan ik het goed merken, mn blaas loopt maar heel langzaam leeg. Ik hoop zo dat onze uk nog een keertje gaat koppeltjeduikelen, want die pretecho lijkt me helemaal geweldig! Maar als de kleine zo laag blijft liggen, kunnen we het misschien beter afzeggen, het is niet gratig helaas. Wat vinden jullie? Herkent iemand mijn verhaal?

Liefs José vandaag precies 23 weken zwanger!

Terug
Bovenaan