24, kinderwens, maar hoe financieel te doen ???

hey hallo Allemaal :)

Ik ben colombiangirl en ben 24 jaar jong.
Ik woon samen met mijn vriend die ook 24 is.
Samen hebben we het heel erg goed en erg naar ons zin.
De laatste tijd denken we steeds meer aan kinderen (ik alleen meer dan hem).

Dit omdat hij 5 dagen in de week naar school gaat.
Ikzelf werk 4 dagen in de week van 9 tot 6 en zit op dinsdag op school van half 9 tot 3 uur.

vroeger dacht ik altijd al aan kinderen en dat ik jong moeder wilde worden.
Nu heb ik de juiste perfecte man en wil ik dit nog liever.

Wat mij echter tegenhoudt....... financieel en tijd.

Ik vraag me zo vaak af hoe sommige stellen dat doen.
Hun tijd indelen en het finacieel rondkomen.

Ik verdien niet verkeerd, maar kan me niet voorstellen dat ik met mijn salaris ook een kind kan grootbrengen, voeden kleden en verzorgen.

En hoe ze dat met hun tijd doen.
Ik wil het liefst niet mijn kind 4 dagen naar de opvang brengen of bij mijn ouders om de dag.
Want kost ook geld en wil liever zoveel mogelijk tijd bij me kind zijn.
Maar werken is weer geld in de knip.

Ik vraag mij af hoe anderen dit doen en regelen en ermee omgaan.
Heeft er iemand tips voor mij of ervaringen om te delen.

Ik zou het zo graag willen, mijn vriend ook wel alleen hij maakt zich zorgen of we er financieel niet onderdoor gaan.

want als ik het financieel niet red dan wil ik t ook niet.
wil mijn kindje wel goeds kunnen geven.

Als voorbeeld.
Ik krijg per maan ong. 1.200
en mijn vriend 800 omdat hij op school zit.

Heeft iemand dit ook en red je het daarmee?
en hoe doe je dat dan allemaal?

Graag hoor ik van iemand.

Alvast heel erg bedankt.

groetjes, colombiangirl

hoiii
ik ben ook 24   en we hebben een zoontje van net 1 jaar   wij hebben het ook niet super breed (1600per maand)maar redden het elke maand weer goed hoor   je moet wel dingen opgeven b.v wij hebben geen auto     en kopen de meeste dingen in de aanbieding  
ik zou niet weten waarom je het niet met 2000 euro zou redden hoor   vind ik toch veel geld   in de maand
meer tips heb ik helaas niet voor je maar volgens mijn moet dat echt goed te doen zijn hoor (mits je wat dingentjes opgeeft )

Hoi

Ik ben 22 en heb 2 kinderen.de oudste is 22 maand en de jongste 6 weken.Wij hebben 1600 euro per maand en hebben het dus niet breed.Wij redden ons prima.Wij kunnen dan niet vaak uit eten of vaak op vakantie maar hebben wel een leuk huisje met een tuin,hond,auto enz enz.Ook koop ik iedere week nutrilon fv voor mijn dochtertje en heb 2 kids in de luiers.Wij houden ook wel geld over om te shoppen maar dan niet iedere week.Kleertjes koop ik op marktplaats,h&m,hema en v&d.Het kan dus wel en als je de aanbiedingen in de gaten houd helemaal je kunt je levensstijl erop aanpassen.

Hey meiden,

Bedankt voor je jullie reactie's :)

Wat ik mij dan ook nog afvraag, hoe delen jullie je tijd in?
Ikzelf werk 4 dagen en ga 1 dag naar school.
Dan zie je je kindje nauwelijks meer, en hij zit 4 dagen op school.

Ik heb zelf ook een forum waar iedereen welkom op is, en je kunt praten over alles wat met ouderschap te maken heeft.

http://bravo.messageboard.nl/30990/

Zou leuk zijn om je daar tegen te komen en gezellig te praten over van alles :)

groetjes,
Colombiangirl

Hallo Onze situatie is als volgt..
Mijn partner werkt fulltime ( nog wel meer als dat ) en verdient netto 1800 euro plus daarbij klust ie in het weekend vaak bij.
Ik werkte fulltime maar ben gestopt toen ons zoontje geboren is hij is nu 13 maanden
ons leven is anders.. eerst alle luxe omdat we allebei werkte maar nu gaat het ook prima is natuurlijk niet meer zo van juuj ieder weekend goed stappen en uiteten en film
maar nu 1x per maand iets leuks doen met zijn 2en
verder rijden we nu 1 auto ipv 2
we wonen in een koophuis en onze vaste lasten zijn in totaal 1200 euro
het is denk ik maar net wat je wilt.. ikzelf wilde ook niet ons kind iedere dag wegbrengen
en hier helaas ook geen opa's en oma's
We redden het prima we zijn niet rijk maar het gaat allemaal hoef gelukkig ook niet alle krantjes uit te pluizen voor boodschappen.. maar deze deed ik sowieso al voordelig
en wat betreft als de baby er is.. onder sommige zaken kom je niet uit maar dan is het maar net hoe duur dat je het zelf maakt.. ik koop ook merkkleding voor em maar dan via internet in de uitverkoop bijv collectie vorig jaar
we hebben een dure kinderwagen maar de babykamer hebben we zelf helemaal opgeknapt met oude meubeltjes dus het een helpt het ander

snap wel dat als je vriend nog op school zit dat het dan wat lastiger is.. want nu breng jij het meeste geld binnen denk dat als je het echt wilt je altijd wel iets kunt verzinnen..
kinderopvang 2 dagen bijv.. werkgever betaalt er ook aan mee..?
of een gastouder

maar ik snap het ook dat je juist zelf graag bij je kindje wilt zijn

Hoi,

Financieel moet het wel kunnen. Maar ik denk dat je krap zit in de  tijd. Je schrijft dat je  werkt en een opleiding doet en je vriend doet ook een opleiding. Ik heb zelf een zoontje van ruim 3 maanden en volg naast mijn werk een HBO opleiding. Je weet zelf dat je veel huiswerk hebt daar gaat veel tijd in zitten en dit geldt ook voor  je vriend.  
Je moet er goed over nadenken want het  lijkt me heel pittig om 5 dagen weg te zijn van je kindje.  Dat kun je je pas voorstellen  als je je kindje hebt. Ik werk 3 dagen en dat vind ik al aan de hoge kant.  Hoelang moet je  vriend nog naar school? Want als hij  full-time gaat werken geeft dat weer ruimte voor jou.

Succes met je  keuze
Groetjes Sonja    

hoi,

ik sluit mij aan bij mijn voorgangster, een baby is te vergelijken met een fulltime baan, het vraagt 24 uur per dag je aandacht en ik las dat jullie allebei geheel en gedeeltelijk op school zitten, als ik jouw was zou ik eerst zorgen dat een van jullie twee jullie school afmaakt want als die persoon dan fulltime werkt is dat in ieder geval financieel  een zorg minder, verder hebben jullie huiswerk en etc alles wat met school te maken heb, dit kan behoorlijk stressvol zijn, en een kindje die kan je niet zeggen wacht lieverd ik heb huiswerk of iets anders, het zal jullie complete aandacht willen en het zal het dan willen en niet een half uurtje later, ik zou zeggen je hebt een leuke vriend zeg je, denken jullie er allebei goed over na want een baby vraagt grote en kleine offers, financieel, emotioneel en fysiek er zullen nachten  ( vooral de eerste maanden) zijn dat jullie geen oog dicht doen en als je dan weer s,morgens fris op school moet zitten,  als jullie daar overeen kunnen komen en denken   dit wel aan kunnen , dan moet je er voor gaan en anders nog even wachten tot jullie er wel aan toe zijn.           veel succes met jullie beslissing.

groetjes bianca

hoi,

ik ben 23 en mijn vrien ook. We willen graag een kindje, maar we hebben geen flauw idee hoeveel geld je moet sparen voor je zelf en je kindje. wat moet je nou op je spaar rekening hebben voordat je aan kinderen gaat beginnen. we verdienen samen ongeveer2300 euro, ik werk 23 uur en me vriend 38. we willen het heel graag

gr judith

Terug
Bovenaan