24 september een kijkoperatie!!

hallo meiden, ik ben weer bij de gyn geweest en nu is besloten dat ik toch een kijkoperatie moet onder gaan omdat ze bang zijn dat ze iets over het hoofd   zien???
is een kijkoperatie pijnlijk???
want ze doen het zonder verdoving!!!!
als het goed is ,is het de 24 ste september maar maandag gaan ze over me vergaderen omdat ze het willen voorleggen aan alle gyns , omdat ze dit nog nooit mee gemaakt hebben, ja er moet iemand de eerste zijn he!!!( mijn problemen)
misschien dat er een andere gyn dit ooit mee heeft gemaakt?? daarom een vergadering over mij!!
ben benieuwd wat er uit komt,
mag ik vragen waarom er eigenlijk niemand meer op mijn andere topic reageerd???
ik snap dat jullie natuurlijk allemaal van alles   aan jullie hoofd hebben maar ik vond het zo vreemd ik denk ik maak een nieuw onderwerp aan, misschien dat ik weer iets hoor,
ik hoop het, hopelijk tot snel meiden,
xxxx wendy

hallo Wendy,

Spannend zeg... Kijkoperatie.
Maar zonder verdoving?????
Mijn laparascopie ging onder algehele narcose!!!

Enne... waarom we niet meer reageren op je andere topic...
Jee... zoiets gaat niet bewust hoor.
Er staan hier heel veel topics... En vaak bloeden die dood op een gegeven moment.....
Dat heb ik met mijn topics ook heel vaak.

En soms ben je gewoon misschien wat minder actief op het forum en lees je wel eens over berichtjes heen...
Het is niet bewust denk ik dat mensen (inclusief ikke zelf) niet gereageerd hebben hoor...
Had je er een vervelend gevoel bij dan, dat er niet meer gereageerd werd? Je klinkt een beetje teleurgesteld.....
Of zie ik het verkeerd.

Hou je taai en succes met alles.
Liefs,
mama Peet

Hoi Wendy,

Sorry ik zag net pas dat je weer gereageerd had in je andere topic, anders had ik geliljk gereageerd. Maar op die van mij wordt ook niet meer gereageerd. Maar goed om op jouw vragen in de gaan:

Een kijkoperatie kan niet zonder verdoving gedaan worden!!! Dat ten eerste!!!!!! Echt niet!!!! het kan zijn dat je een ruggeprik krijgt maar bij dit soort operaties wordt eigenlijk altijd algeheel verdoofd.

Na de ok kreeg ik gelijk morfine en toen ik pijn had gelijk weer!! Hier mag/moet je gewoon om vragen!!!! Tja en daarna is de pijn een beetje afhankelijk van wat ze vinden en doen. maar je kan best wel wat pijn hebben. Alsof je dus elke dag 300 buikoefeningen hebt gedaan. Je buik kan je dus niet echt gebruiken. Ik voelde me echt een oud mensje. Opstaan, lopen, lachen, praten, hoesten, liggen noem maar op. Ik wil je niet bang maken hoor ik heb het overleefd!!!!! Maar neem je lichaam serieus!!!

Waar je ook last van krijgt is het gas wat ze inspuiten, ze laten het meeste eruit maar ze kunnen niet alles eruit krijgen. Zeker als je slank bent dan heb je veel last van het gas in je schouders.

Ik heb 3 weken thuis gezeten en ik ben vandaag voor het eerst weer begonnen met een halve dienst. Ik was helemaal kapot!! Ik heb dan wel een staand/lopend beroep dus dat werkt niet mee. Maar ik blijf nu nog eeen paar dagen halve diensten werken want ik trek het anders niet. Ik heb nu weer de rest van de dag op de bank gezeten en kreeg weer lekker een huilbui uit het niks.

Maar ieder mens reageerd natuurlijk anders maar luister naar jee lichaam!!!!!!

Ik hoop voor je dat ze iets vinden wat ze gelijk kunnen verhelpen.

Als je nog meer wilt weten........ dan hoor ik het graag!!!!!!!

Lifs Ester

he meissie,
ik wil even reageren op je stukje.
ik heb nadat ik van mijn eerste meisje was bevallen ook een kijkoperatie gehad en dat was onder algehele narcose.
het lijkt mij ook   heel sterk dat je een kijkoperatie krijgt zonder verdoving.
ik zou dat nog eens goed navragen als ik jou was.
ten tweede heb ik naderhand wel wat last gehad van mijn buik maar niet om over naar huis te schrijven.
ik was ook binnen een week weer aan het werk.
voor mij viel het 100 procent mee maar dan praat ik voor mezelf en ik ben zoiezo niet bang van het ziekenhuis want ik heb er vroeger zo vaak ingelegen.
ik hoop dat er iets uitkomt waar ze wat aan kunnen doen voor je.
je verdient het echt.
succes en ik zie je weer op het zwanger worden forum.
gr lisette

Hallo Depri,

Bedoelen ze bij jou niet een HSG-onderzoek?
Daarbij spuiten ze contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders en dat gaat inderdaad zonder verdoving. Hierbij kunnen ze zien of je verklevingen hebt of niet. Dit schijnt niet zo'n prettig onderzoek te zijn, maar wel te doen (anders werd het wel verdoofd).

Bij een kijkoperatie werken ze ook met contrastvloeistof, maar moet je wel onder narcose (is mij in het ziekenhuis verteld, want ik moet misschien ook een kijkoperatie). Ze maken dan namelijk een sneetje vlak onder je navel en 1 vlak boven je schaambeen.
Bij een kijkoperatie kunnen ze meer zien dan bij een HSG onderzoek.

Ik hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen...

Succes en sterkte!

Liefs Hopey

hallo meiden, dank je wel voor jullie berichtjes terug,
ik voelde me niet teleurgesteld hoor , maar ik dacht gewoon waarom reageerd er niemand meer???
maar ik snap het wel hoor,
ik ben ook wat minder hier aanwezig , ten eerste omdat ik het heel druk heb, en ten tweede omdat ik nu even zoiets heb van ik moet het allemaal op een rijtje krijgen, wat wil ik nou???
door gaan tot het uiterste( ivf enz...) of zeggen we het is goed zo, ik pieker daar echt heel veel over,
en inderdaad de gyn zei tegen mij dat ik een kijkoperatie kreeg, omdat ze bang waren dat ze iets over het hoofd zagen??
maar ik denk dat ze dan het met die vloeistof doen omdat ik dus zonder verdoving het onderzoek krijg!! en ik mag daarna niks doen ik moet dan rustig aan doen en wel paracetamols innemen, en voor de operatie moet ik een zetpil zetten voor de eventuele pijn????dus ik denk dat ik dus een ander onderzoek krijg als een kijkoperatie,
ik hoor het nog wel,
kei bedankt voor jullie reacties en tot snel,
xxxx wendy

Hai Depri,

Waarschijnlijk krijg je een diagnostische hysteroscopie. Ik krijg er namelijk ook een zonder verdoving en moet vooraf pijnstillers. Ze gaan met een kleine kijkbuis vis de schede je baarmoeder in en kunnen dan de binnenkant van je baarmoeder bekijken en de opening naar de eileider zien. Zo zien ze of die goed doorstromen (dus open zijn) en op je baarmoeder geen obstakels heeft (zoals veklevingen, vleesbomen, goed slijmvlies etcera. Mocht er wat mis zijn dan roosteren ze je in voor een thearpeutische hysteroscopie om echt dingen weg te halen, soms kan het ook een laparascopie zijn dan gaan ze via je buik (meestal navel) naar binnen en heb je dus wonden.

Ik krijg een hysteroscopie omdat ik het syndroom van Asherman heb opgelopen na een ruwe curretage na mijn miskraam. Dit betekent dat de baarmoederwanden aan elkaar zijn geplakt vanwege overmatig littekenweefselomdat er teveel slijmvlies is weggehaald bij de curretage. Heel zaldzaam en ernstig. ik word ook niet ongesteld terwijl ik wel een cyclus heb en pijn omdat het bloed niet via de normale weg wegloopt. Opnieuw zwanger worden is ook nog maar de vraag. Ligt eraan hoe erg het is en of mijn lichaam kan herstellen na het wegknippen van de verklevingen.

veel succes in ieder geval de 24ste!

`hoi hoi ja inderdaad krijg het onderzoek wat je vetelde,
van de ene kant hoop ik dat ze iets vinden dan weet ik ook waar ik aan toe ben maar van de andere kant heb ik zoiets ja maar wat gaat daarna dan weer allemaal gebeuren!! een beetje dubbel allemaal,
ik wens jou ook heel veel sterkte dusssssssssss!!! en hoop dat je snel goed nieuws krijgt,
xx wendy

Terug
Bovenaan