????

Hallo Dames,

IEindelijk dacht ik....een lekker lang weekend!
En d8 ga er eens goed van genieten.
Maar in een keer kreeg ik zaterdagavond hart- kloppingen en niet te zuinig!!
Ging niet meer over, tot dat ik rustig ging zitten en op mij n ademhaling lette.
Het leek wel of dat ik aan het hyperventileren was.
Ook heb ik last van mijn buik, voor me gevoel dat die op bepaalde plekker strakker staat en dat is gevoelig, maar kan niet goed uitleggen wat ik dan voel.
Zullen het harde buiken zijn? Bekken? Banden??
Ik weet het niet, maar het is niet fijn.
OOk ben ik meer buiten adem (als ik de trap al op loop) en voel ik de kleine veel minder duidelijk dan normaal.
En daar baal ik stiekem allemaal van.
Die hart kloppingen zijn gelukkig weg, maar last van mijn buik heb ik nog.

Ik wil ook helemaal geen zeur zijn.
En als ik terug kijk dan heb ik de 25 weken lachend gedaan, maar wil het toch even kwijt.
Misschien dat iemand het herkend?
Ik heb al vana alles geprobeerd, een warm bad, ingesmeerd, gaan rusten noem maar op.

Volgende week vrijdag naar de verloskundige, maar zou fijn zijn als het dan toch wel weg was.

Herkent iemand dit?

Hoi Sens,

Nee ik herken dit niet. Ik raad je aan om meteen de vk te bellen als je dit nog niet gedaan hebt en niet te wachten tot volgende week vrijdag.

Veel sterkte en doe het rustig aan!!
En Sens je bent echt helemaal geen zeur :)
Hou je ons op de hoogte?

Liefs Liselotte

het lijkt wel of je mijn weekend (week) beschrijft!!!
ik heb dus ook hetzelfde.
hartkloppingen heb ik zowieso heel veel dus daar maak ik me niet meer zo druk om maar ik ben ook kapot, benauwd etc.
ik voel de kleine wel heel veel gelukkig....
ook ik heb "harde buiken" (wat jij beschrijft lijkt me harde buiken)
ook ik moet volgende week vrijdag naar de gyn en ga dan ff mn verhaal doen.
ook wat jij schrijft "ik wil geen zeur zijn" herken ik.
een collega van mij is zwanger en heeft werkelijk nergens geen last van!!!! ze is ook heel mooi zwanger, ook van de derde.
zij is 10 weken verder dan mij maar haar hoor je nooit.
ik heb echt van alles!!!!!
maar je bent echt GEEN zeur!

Hoi Sens,
Wat ontzettend vervelend voor je!!! Niet fijn!!!
Ik herken het niet (sorry) maar wilde toch even reageren.
Ik zou als ik jou was wel even de vk bellen en niet wachten tot vrijdag. Je bent echt geen zeur hoor!!!

Succes en ik hoop voor je dat het gauw over is!
Liefs Rosan

Idd vk eventjes bellen, misschien kun je al wat eerder gaan, zodat zij ook even aan je buik kan voelen en doen...

En nogmaals een bevestiging!

JE BENT GEEN ZEUR!!!!

hey, gewoon bellen!!!
Beter voor niets bellen, dan niet bellen terwijl er wel iets is!
En misschien is er iets heel simpels aan te doen!!
Een simpel foefje waardoor je je beter voelt. Of wat je kan doen om het te voorkomen...

Liefs,

Marieke

Hoi Sens,

Wat vervelend voor je! Ik heb wel begrepen dat hartkloppingen tijdens de zwangerschap 'erbij horen', al vind ik het zelf ook nogal eng. Ik heb er zelf (gelukkig) geen last van, maar ik merk wel dat mijn hart gewoon harder moet pompen dan normaal.

Die buik klinkt mij ook als een harde buik in de oren. Ik heb het ook wel eens als ik me bijv. onverwacht omdraai in bed, of als ik te hard gelopen heb of iets dergelijks. In principe is dat een oefening van de baarmoeder om zich aan te spannen en ongevaarlijk, mits niet te vaak/te lang.

Bel lekker even met je vk, je hierover (onnodig) zorgen maken is niet goed voor je!

Sterkte en laat even weten hoe het verder gaat!

Groetjes Eline

Ps. herken het gevoel een zeur te zijn. Ik vind zwanger zijn ook niet heel erg makkelijk. Eerst 8 weken kotsmisselijk geweest, toen voelde ik me 3 weken prima, toen kreeg ik last van mijn staartbeen en dat heb ik nog steeds, hoewel niet meer zo erg. Daarbij merk ik gewoon dat ik mijn oude tempo niet kan blijven volhouden, maar ik ben ook nog niet hoogzwanger, dus het voelt alsof je je aanstelt en alsof anderen dat allemaal wel kunnen.

Hai Sens,
Dat van die hartkloppingen herken ik, kreeg laatst ook opeens zo'n opvlieger, heel raar, kreeg daardoor bijna een soort hyperventilatie/paniekaanval. Maar heb inmiddels begrepen dat die hartkloppingen normaal zijn, dit komt omdat er veel meer bloed door lichaam heengepompt moet worden dan normaal.
Ik zelf heb heel veel last van harde buiken, daardoor nu al 50% minder aan het werk. Voel mij daardoor ook een enorme zeur, maar iedereen vind dat juist zeuren, want je moet gewoon goed voor jezelf zorgen nu en daar hebben ze gelijk in. En helaas verloopt dus niet iedere zwangerschap 'perfect". Maarja laat ik nou niet teveel zeuren (-;
In ieder geval alles gewoon bespreken met je verloskundige, zij kan je advies geven en waar nodig het beste geruststellen!

Terug
Bovenaan