250cc per dag drinken........

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Zoals jullie weten is Vera aan het bijkomen van het RS-virus.
Tot nu toe drinkt ze erg weinig. Ongeveer 250 cc per dag.
Weet iemand hoelang een kindje het vol houdt met zo weinig drinken?

Groetjes Karin

Bram, mijn oudste, was uitgedroogd met 15 maanden. Toen was erna het advies om hem elk kwartier 1 slokje te laten drinken.
Dat schijnt voldoende te zijn.

Ik vind het zelf erg weinig. Misschien morgen HA effe bellen voor advies? Ben je wel aan de zoutoplossing?

Succes ermee. Naar gevoel he? Voorlopig zal het drinken en het bijhouden ervan je leven gaan beheersen. Bram is nu 6 jaar en voor mij is het nog steeds een "obsessie" .

x ANouk

Hoi Anouk,

Nee dat heb ik nog niet gegeven, dat is meer omdat ze tóch niets wil drinken, maar misschien moet ik dat morgenochtend als ontbijt geven?

Groetjes Karin

Dat spul is enorm ranzig. Er staat op dat je het niet mag mengen met iets. Maar niemand drinkt dat "puur" dus hier gewoon wel mengen met wat sap.
En dan elk kwartier er maar iets in.
Hier op een gegeven moment 4 verschillende bekers gehad. Pakje met rietje, een spuit van de dokter (?) vond ie ook 2 keer leuk....
Elke druppel was er 1...
Maar heel lastig, ik zou effe de dokter bellen hoor. Gelukkig krijg je wel iets naar binnen!
Eet ze wel pap? Of wil ze dat ook nu niet? zou ik steeds een klein bordje geven....3 x 50 cc is weer 150 cc toch?

niet te lang aanmodderen hoor, voor jullie beide geen doen en de dokter weet vast een oplossing of een geruststelling

xx

Hoi,

Nee pap eet ze ook niet. Het enige wat ze eet op een hele dag is momenteel ongeveer 1 boterham. Ze wil ook haar koekjes of rozijntjes niet, gaat ze gewoon mee gooien.
Vanavond zijn we nog naar de HAP geweest omdat ze droge luiers heeft. Dat vond hij op zich wel verontrustend, maar er gingen nog een alarm bellen rinkelen om dat ze nog wel met tranen huilde en actief is. Mocht ze lusteloos worden o.i.d. direct actie ondernemen.
Ik moest haar goed in de gaten houden en zo nodig gewoon morgen weer naar de HA gaan.
Zonet werd ze wakker en kon niet meer slapen en vond ik haar afwezig. Ze keer wel naar de tv maar niet naar ons. Ook toen ik haar weer in bed legde keek ze me niet eens aan.
Morgen maar weer eens verder kijken.

Groetjes Karin

Ooh bah. Ik hou hier helemaal niet van hoor
Als je het zelf eng vind, gewoon weer bellen hoor. Ze (de dok en z'n maatjes  ) hebben ook zetpillen waardoor het vocht beter wordt opgenomen.
Echt waar..deze ukkies zijn in notime uitgedroogd.

Ik wil je zeker niet bang maken, maar wees op je hoede. Die arts bij Bram van de HAP vond het ook wel meevallen. Totdat hij thuis wegviel!
Ben zelf erg angstig.

VERTROUW OP JE EIGEN GEVOEL!

sterkte ermee
en hou ons op de hoogte
liefs anouk

Hoi Karin,

zeker beginnen met ORS geven hoor! En inderdaad gewoon mengen met diksap...beter iets dan niets erin! Ieder kwartier een slokje is een mooie richtlijn.
Maar bij droge luiers zou ik toch echt heel erg je willen aanraden om super allert te zijn op je dochter en als ze minder allert en sufferig wordt gewoon weer terug naar de arts. Natuurlijk is tranen ook een indicatie maar sufheid geeft wel alarmbellen hoor.

Jee zelfs ik maak me zorgen over je meisje! Kan me goed voorstellen dat je ongerust bent.
Succes ermee en hou ons maar op de hoogte.

Tamar

Hoi Karin,

Ik lees hierboven dat Tamar je aanraad om de ORS te mengen met diksap. Ik wil hier toch even op reageren. Wij hebben begin dit jaar met Maaike ook in het ziekenhuis gelegen omdat ze uitdrogingsverschijnselen had. Daar werd ons verteld dat je de ORS beter niet met diksap kan mengen. De reden weet ik zo even niet meer maar wat ze daar zeiden is dat je het beter met Diaran kan mengen. Dit geeft ook een vruchtensmaakje en heeft verder niets aan voedingswaarden want die zitten al in de ORS. De diaran ligt bij ons bij de AH in het reformschap.
En inderdaad zolang ze huilen met tranen zijn ze niet uitgedroogd hoor. Ik weet hoe je je voelt en wil je heel erg veel sterkte wensen en ik hoop dat je kindje (weet even niet meer of je en zoontje of dochtertje hebt, sorry) snel weer opknapt.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan