26+ zwanger maagzuur

<p>Hi dames,</p><p>Sinds het begin van me zwangerschap heb ik al last van maagzuur. En ook al een slokdarmonsteking gehad. Van de huisarts omeprazol gehad en dat ging binnen een week weg. Ik neem nu nog steeds omeprazol ivm de maagzuur. Over het algemeen gaat het goed tot vannacht pff.. ik weet niet of het kwam door het geen wat ik had gegeten maar wat een lelijk gevoel in je slokdarm/keel.</p><p>Iemand die dit ook zo heeft en nog tips heeft?</p>

Afschuwelijk gevoel he! Ik heb ook beide zwangerschappen omeprazol moeten gebruiken. En kreeg van de huisarts ook sucralfaat. Zijn van die zakjes met een soort poeder wat even kalmeert. En rennies bleef ik er ook bij gebruiken. Verder hielp een hap vanillevla soms een klein beetje. En met m'n hoofd hoger liggen in bed, dus extra kussen onder t matras. En dan nog hielp t niet helemaal. Na de bevallingen was t op slag weg gelukkig, maar verder was t dus echt uitzitten helaas. Sterkte!

Oh thanks voor je bericht! Klinkt stom maar ben blij dat ik dus niet de enige ben.
Niet gek dus dat omeprazol niet voldoende helpt? Hopen dat t na de bevalling snel verdwijnt!

Ik heb het dan niet zo extreem als jou, en geen medicatie nodig, maar als ik las heb van maagzuur drink ik een kop warme melk en ga ik op me linker zij liggen. Dat werkt bij mij heel goed. En eventueel Rennie.

Wat vervelend! Bij mijn zwangerschap werkte het om 1 lepel vanille-vla te nemen. Las dat ergens en dacht baat het niet dan schaadt het niet. Hielp voor enkele uren!!! Enige, met die hormonen vond ik het ineens zo lekker (at het nooit) dat ik moest oppassen niet een schaaltje te nemen want meer werkt aafrechts

Ik heb precies hetzelfde niks werkt ik heb afgelopen week antagel gekregen van de huisarts dat is een drankje en dat werkt bij mij wel.

Sterkte 

Terug
Bovenaan