26+ zwanger maagzuur

Ik heb het bij de eerste zwangerschap gehad en nu weer (22 wkn). Geen medicatie voor gebruikt. Maar antagel en rennies. Ik heb het vooral snachts. Ik neem half kopje vla voor het slapen. En de vorige zwangerschap toen het aan het eind steeds erger werd at ik geen vet voedsel meer. Dat scheelde erg veel!

Bij mij hielp een eetlepel 10% Griekse yoghurt. Had waar spul van de dokter gekregen. Hielp niet voldoende. Maar yoghurt werkte als een trein. Ben nog steeds gevoelig voor maagzuur en heb dus nog steeds yoghurt in de koelkast staan.  Haha

Ik hebt niet zo erg al wat jij hebt maar wat bij mij hielp, niet pittig/kruidig of vet eten, na het eten niet gelijk  drinken.  En savonds ook niet meer eten of drinken. Ik deed dan bv een uur na avondeten nog een kom vanillevla en evt met iets tijd ertussen een glas water. 
En de standaard tips, hoger gaan liggen of zittend slapen.  Merkte zelf wel echt dat t enorm verschil maakt met wat en wanneer je eet en drinkt. Oja, en thee...dan was het ook erger. Dus ik doe meestal sochtends 1 kopje thee, evt vroeg middag nog maar niet meer of later.... 

Terug
Bovenaan