27 te jong?

hoi

esther ik ben 23mei gestopt met de pil en ben pas bijna 22jaar
leeftijd maakt niet uit vind ik als jullie denken dat je er aan toe bent moet je het gewoon doen wat ze ook zeggen..
vorig jaar ben ik door de pil heen zwanger geraakt maar heb toen een miskraam gehad bij 11weken.
vanaf die tijd hebben we er heel goed over na gedacht en hebben nu toch besloten om er voor te gaan nu hopen dat het snel lukt

groetjes

Ik was 21 toen mn eerste geboren werd, 23 toen de tweede geboren werd en ben nu 26 en nummer drie is op komst (hoop ik).
Dus ik vind 27 helemaal niet zo jong hoor .

Groetjes Monique

Als jij er een goed gevoel over hebt: gewoon ervoor gaan!

Ik mag mezelf wel een echte carrieretijger noemen, maar ik zou dat nooit mijn kinderwens in de weg laten staan. Ik denk ook dat je het 1 prima met het ander kunt combineren...

Zelf ben ik nu 32, maar ik had graag eerder kindjes gewild. Zo rond mn 27e of 28e, maar door omstandigheden (foute kerel, geen kerel, nieuwe kerel, wereldreis... ) is dat er niet van gekomen. En nu gaan we er helemaal voor! Met het nadeel dat  het verlangen  nu erg groot is en dus ook ons ongeduld. Heeeeel benieuwd of ronde 2 succesvol is!

Groetjes, Faye

Hoi Esther,

Ik begrijp je vraag heel goed. Ons eerste kindje is nu een half jaar en zelf ben ik april dit jaar 27 geworden. Toen ik zwanger was kreeg ik van heel veel mensen te horen goh ben je nog maar 26, dat is wel heel jong voor kinderen. Nou ik vond en vind het helemaal niet te jong. Wat anderen hier ook al zeiden het hangt ook helemaal af van je persoonlijke situatie en je eigen gevoel erbij. Bovendien een generatie terug was 26/27 heel normaal voor je eerste kindje. Maar goed ieder zijn eigen mening. Dus als jullie je er goed bij voelen en er aan toe zijn, dan is het goed!

Carina

ps nu weer bezig voor een tweede!

Nee 27 vind ik echt niet te jong.
Maar wat is jong en oud eigenlijk voor begrip als het gaat om kinderen krijgen?
Dat is tegenwoordig in het leven geroepen omdat vrouwen eerst carriere dienen te maken en te genieten van je vrije leven zogezegd.

Mensen houden om één of andere reden enorm vast aan dit beeld. Alsof je niet meer van je leven kunt genieten als je begin twintig aan kinderen begint.
Ik vind dat niemand zich daar wat van aan moet trekken.
Kinderen krijgen gaat om een gevoel wat je hebt, alleen of met partner, niet om wat de maatschappelijke standaard is.

Ik ben zelf 24 jaar oud en heb een zoontje van 3,5 jaar.
Ik was 21 toen mijn zoontje geboren werd. We zijn nu bezig voor een tweede en in oktober word ik 25, dus ik zal 25 zijn als mijn tweede kindje geboren wordt.
Ik zelf zie heel veel voordelen in het "jonge moederschap". En dat is wat voor mij en mijn man belangrijk is.

Succes!
Liefs Gerrie.

Hoi Esther,

Ik ben zelf ook 27, maar ik heb al een aantal jaar een kinderwens. Ik heb ook een hele goede baan, maar ach....dat vind ik niet belangrijk. Prive vind ik veel belangrijker. Wanneer jij er klaar voor bent, moet je er gewoon voor gaan!!!

Succes!

Groetjes, Kitty

Heey!

Ik vind 27 ook echt niet te jong.

Ikzelf ben nu sinds 23 mei zonder pil en ik ben net 20!!!!
Bij ons in de vriendenkring zijn er niet veel mensen die al kindjes hebben, eigenlijk geen één maar dat zijn echt van die mensen : eerst werken dan pas een kindje! Nou best, en dat respecteer ik, maar ik doe het liever jong dan heb je als je 40 bent nog een heel leven voor je!!!!!
Mijn zwager en schoonzusje hebben dan wel een kindje, die is nu 1,5 en zij was als ik me niet vergis, 23 toen ze beviel van haar zoontje!
Dat zijn de enigste mensen van onze leeftijd die ook jong papa en mama zijn geworden! Nu wij nog haha!

Ik wens iedereen veel succes met het zwanger worden!!!
Liefs, Maaike

27 te jong?

Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat met nederland..
Sorry hoor, maar ik vind het laat als mensen na hun 30ste pas beginnen over kinderen na te denken.
Toch schijnt dit de nieuwe trend te zijn.

Ik ben zelf 22, mijn moeder heeft mij gekregen toen ze 19 was.
Als je er klaar voor bent waarom niet?
Hoe eerder je aan kinderen begint hoe langer je plezier van ze hebt.

Terug
Bovenaan