28 weekjes!!

Zoals de titel al zegt..ik ben vandaag 28 weken zwanger!! Toch weer een mooie mijlpaal...Levensvatbaarheid word steeds groter!!
Ook weer controle gehad bij verloskundige, alles prima bloeddruk 110/60, baby heeft genoeg ruimte en ligt met koppie al onderin..(maar of dit zo blijft hihi) moest ook op de weegschaal, 2 kilo aangekomen..dus dat gaat goed..;) Verders gaat het allemaal prima..alleen begint de baby echt regelmatig tegen mn maag te trappen..:S maaaaaaagzuuuuur...bleeeeh! maar mag niet klagen!
Hoe is het bij iedereen?
 
Hoi,

Fijn dat je alweer 28 weekjes bent. En dat alles goed gaat natuurlijk. Is het je eerste kindje?

Hier nu 26 weken en 1 dag. Je ligt dus wat voor! Maar mijn zoontje Tim, kwam 7 weken te vroeg, dus wie weet ben ik toch wat eerder... Hoop maar van niet, want ik moest toen een maand wachten voordat hij mee naar huis mocht. Hij was maar 1690 grammetjes.

Hier gaat alles redelijk. Erg veel last van bekkeninstabiliteit. Vorige keer niet gehad (gelukkig voor toen). Hoef gelukkig niet meer te werken. Berijfsarts heeft me gisteren voor 100% ziek gemeld.

Verder vrees ik dat ik weer last heb van suiker, maar dat hoor ik volgende keer denk wel bij de gyn. Ik mag trouwens kiezen tussen bevallen en keizersnee. Lastig om zelf die keuze te moeten maken.

Nou fijne tijd verder en elke dag is er weer eentje. Komt steeds dichter bij. Weet je trouwens al wat het wordt??

Groetjes,
Anita
 
hej Anita,

Het is ons 2e kindje we hebben een dochter Fleur van 17 maanden! Bij haar ben ik ingeleid, ze is 15 dagen na de uitgerekende datum gekomen..;) hihi het tegenovergestelde van jou! Ik hoop dat ik deze keer uit mezelf ga bevallen..!! En we weten niet wat het word!! Blijft nog even een verassing..:D

Ik heb vorige week een suiker test gehad in het ziekenhuis maar dat was helemaal prima! Had ook niet het idee dat het niet goed zat..;)

Ik werk ook niet meer, heb 3 weken heel erg last gehad van duizeligheid toen de ziektewet ingegaan en nu werk ik elke week een 2 dagen 3 uurtjes therapeutisch! Over ruim 2 weken heb ik vakantie en daarna aansluitend verlof..dus heeerlijk vooruitzicht!!

Groetjes, Liesbeth
 
Hey Liesbeth,

Ik ook vandaag 28 weken en 1 dag! We lopen helemaal gelijk ;-) Voel me prima, maar ik merk wel dat de buik een beetje van mijn energie gaat 'vreten'. Een dag flink poetsen en actief wandelen etc. gaat toch echt niet meer in de koude kleren zitten.

Kindje vliegt nog alle kanten op voor mijn gevoel dus ik kan er niet veel van zeggen of ie goed ligt. Tis een beweeglijk ding - heerlijk! Ook wel veel last van maagzuur als ik op zijn kop hang (yoga) of te druk ben. Maar als dat het enige is ...

Merk ook dat de kilo's nu snel gaan. Ben totaal nu ong. 8,5 kilo aangekomen, beetje afhankelijk wanneer ik weeg en hoe mijn dag eruit zag. Hopelijk gaat het strakjes weer minder snel, want anders weet ik niet waar ik eindig (op de weegschaal ;-).

xx

 
Hey beide,

Wat fijn dat je de magische grens van 28 weken inmiddels hebt bereikt Liesbeth. Ik zit vandaag precies op de 27 weken en kijk uit naar volgende week. Mijlpaal na mijlpaal komt de bevalling zo steeds wat dichterbij.

Hoewel ik echt geniet van het zwanger zijn, mag november van mij wel snel naderen. Kijken jullie al erg uit naar de uitgerekende datum?

Ik mag nog zes weken werken (ik werk 20 uur in de week) en dan heb ik vakantie met aansluitend verlof. Mijn baan heb ik opgezegd, dus ik ga lekker zes weken van te voren en keer daarna niet meer terug bij het bedrijf waar ik werk. Volgend jaar kijken we wel weer verder. Spannende tijden... Hoe doen jullie dat met werk en thuis? Gaan jullie na de bevalling weer op volle toeren aan de slag?

Groetjes,
Melian



 
Hey Meiden,

Hier inmiddels 27wkn en 2dgn...ook hier veel klachten aan bekken en rug. Heb inmiddels 3wkn vakantie achter de rug en moet maandag weer beginnen en don nog 6wkn voor ik met verlof ga maar weet niet of ik dat gaat halen. Heb ook met me Fysiotherapeut afgesproken van als het niet gaat dat ik maar de ziektewet in moet gaan. Dus we zien wel....Ben inmiddels 4 kilo aangekomen maar ik weet uit ervaring met me 1ste dat bij mij de laatste wkn de kilo´s er aan vlogen, maar was toen in totaal 12 kilo aangekomen, dus nog niks te klagen!! Maarre Melian die dietclub ik ben voor hihihi

Liefs
 
Ha meiden,

Vandaag precies 25 weken zwanger. De tijd vliegt voor mijn gevoel.
We zijn gelukkig weer heerlijk aan het genieten, na de heftige tijd (zie eerdere topics). Komende vrijdag hebben we weer een uitgebreide echo in het WKZ (kinderziekenhuis) om naar de groei van het kindje te kijken. Ik ben ontzettend benieuwd.

Verder heb ik maandag een onderzoek naar zwangerschapssuiker, omdat ik daar een iets verhoogd risico op heb. Mijn zusje heeft diabetes en ik heb PCOS. Die combinatie maakt dat ik dus een iets verhoogd risico heb.
Maar, ik maak me daar niet zo druk om, omdat je dan over het algemeen grote kindjes hebt en ons ukkie is juist te klein. Maar goed, wel fijn dat het gecontroleerd wordt.

Met de kilo's gaat het erg goed. Er is nu ongeveer 4 kilo bij, dus volgens mij heel netjes. Maar, het buikje is lekker aan het groeien: je kunt er echt niet meer omheen dat ik zwanger ben.

En, ik voel sinds vorige week het kindje erg goed, vooral als ik ? avonds in bed lig. Ook mijn man heeft het al een paar keer gevoeld. Zo bijzonder!

Veel liefs en een fijn weekend!
Marieke
 
Terug
Bovenaan