28 weken en werken in de kinderopvang (Corona)

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>wie is er nog meer zwanger en werkt er in de kinderopvang?</p><p>ik heb 2 maand geleden een gesprek gehad met de bedrijfsarts en die gaf aan dat er bij 28 weken word geadviseerd niet meer met kinderen boven de 4 jaar te werken.</p><p>Echter zie ik nu dat er afgelopen maandag een aanpassing is gedaan op het rivm.nl dat dit nu ook geldt voor de leeftijd 0-4?</p><p>Ik heb de bedrijfsarts een mail gestuurd maar wat zijn de regels bij jullie op het werk? </p>

Ik werk zelf in het onderwijs en was zwanger voor het hele corona gebeuren maar een collega die op onze peuterspeelzaal werkt, zal stoppen met 28 weken.

Ik werk in de zorg en mag vanaf 28 weken ook niet meer in de directe zorg voor cliënten werken, alleen nog op kantoor.

Ah ik zal maandag even contact opnemen met mijn werkgever. Ben komende dinsdag 28 weken zwanger en werk op de peuteropvang en de babygroep..

Een collega van me is vanaf 28 weken ook thuis gaan werken, zij maakte alle roosters enzo. Dat is al 5 maanden terug hoor, geen idee of die regels nu nog hetzelfde zijn.

Niet op alle locaties kun je 'thuiswerk' doen in de kinderopvang natuurlijk, meestal kan dit gewoon niet...

Mn collega moest sowieso met 34 weken met verlof, gezien deze regels mocht ze niet tot 36 weken thuis doorwerken.

Mocht ik zelf zwanger raken, zou ik het totaal geen probleem vinden om gewoon door te werjen op de groep tot 34 a 36 weken. Ik ben helemaal niet angstig voor corona en zou graag gewoon doorwerken op de groep. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk

Ik zit met het zelfde probleem. Ik ben nu 24 weken zwanger . Werk op de peuterspeelzaal en de BSO. Ik vind het ook maar lastig. Het liefst blijf ik gewoon op de groep staan.

Twijfel twijfel twijfel

Ik blijf zelf ook liever door werken maar als het word geadviseerd dan volg ik dat advies denk ik wel op. 
Heb Corona van dichtbij gezien en wil dat niet krijgen met mijn dikke buik?
Maandag maar contact opnemen met bedrijfsarts/werkgever hoe en wat

Al zou ik willen, ik mag niet meer in de zorg werken met 28 weken van mijn werkgever. Ik heb dus geen keuze en vind het eerlijk gezegd ook prima. Toch een stukje veiligheid.

Terug
Bovenaan